Ynt: Modifiyesiz
Kızmayın ama üçünüzden de biraz farklı düşünüyorum.
1. Jeep'in sürücüsünün daha önce de benzer katır yollarına jeepi sürdüğünü ve bir miktar tecrübe kazanmış olduğunu gözlemledim.Halk tabiriyle biraz yüreği yırtılmış görülüyor.Yani çok yeni heves olup kağnı yoluna çıkmış biri gibi gelmedi.
2.Zemin: Oldukça kurumuş ve sertleşmiş zemin üzerinde başıboş ,serpiştirilmiş çakıllar var.Arazide yaya olarak ta çokça gezenler bu tür zemini iyi bilir.Ayağınızda paten varmış gibi bastığınız zaman ayağın altında yuvarlanan çakıllar yüzünden düşe kalka gidersiniz.İşte bu özellikteki zemin işi zorlaştıran bir faktör durumunda.
3.Vidyo çekimin başladığı noktada eğim oldukça var.İlk ataktan sonra geri bırakılan jeepten ,henüz basamak şeklindeki kısım öncesi dahi bu eğim açıkça görülüyor ve yukarıda sözünü ettiğim tür bir zemin üzerinde.Bu yetmez gibi dönemeç öncesi bir de merdiven gibi bir basamağın üzerine sıçramak zorunda.Orada ise aniden daha da dik bir eğimi alt etmesi gerekiyor.
4.Bunların yanı sıra daha henüz jeepin yarısı ancak basamağın üstüne ulaştığında çok dar bir alanda sola doğru 90 derecelik keskin bir dönüş yapması gerekiyor.CJ 6, CJ8 , Defender 110 veya benzeri uzun araçların sıkışıp kalacağı ve kazma-kürek epey bir hafriyat işi çıkaracağı türden bir nokta.
CJ3B kısa boy avantajından da yararlanıp sonuçta bunları aştı.
Ayrıca dar taban ve aralıklı yerleştirilmiş iri diş/desen yapısına sahip lastik avantajından da yaralandı.
Geniş taban ve ince diş/desen yapısına sahip lastiklerle tutunması çok çok zor olacaktı.
5. O jeepin önünde ortalama 60-65 Kg lık bir ağırlık olsaydı ne o ilk atakları yaptığı basamak kısmında okadar şaha kalkardı ,ne de dönemeç içinde ve hemen sonrasında ön tekerleklerin zeminden havalanıp traksiyon kaybına sebep olduğu sorunları bukadar çok yaşardı.
Tabii oturduğu yerden biryerlere gönderdikleri talimatlarla araç önüne 18 Kg gibi bir ağırlık limiti koyan yetkililere siz bunu anlatıp TÜV muayenelerinde sökmek zorunda kalmazsanız .Vinç ve beraberindeki koruyucu sistemler büyük ölçüde ön kısımdaki bu safra konusuna katkıda bulunuyor ve öndeki traksiyon kaybını oldukça önlüyor. Yoksa araçta boş bir çuval taşıyıp,bu gibi durumlarda içine kum,çakıl,toprak vs doldurup ön tampon üzerine koymak gerekir.
Bu tür katır yollarının sonunda bir kaynak başında ekmek arası sucuk ızgaranın tadına da doyum olmaz.