Öncelikle hayırlı olsun.
Bende uzun araştırmalar sonucu son anda almaktan vaz geçenlerdenim.
Dikkat edilmesi gereken bir kaç nokta var.
1- İlk başta lastikleri mutlaka ve mutlaka değiştirin. Islak zeminde bildiğiniz altınızda kızak var sanki.
2- Rodaj döneminde (ilk 500 km) 60 km/h 5000 devir geçilmemesi gerekiyor ki motorun parçaları alışsın. sonraki 1000km ye kadar 70km/h 6000 devir geçilmemesi gerekiyor. sonraki 5000km ye kadar 120 km/h 9000 devir geçilmemesi gerekiyor.
zaten sonrada kırmızı renkli olan tehlikeli devirlere giriliyor.
3- Mutlaka her 500 km de bir motorun sizin ulaşabileceğiniz bütün vidalarını sıkın. Bakım zamanı özellikle bakımda bütün vidaların tek tek kontrol edilmesi gerekli, gevşeme yapıyor vidalar ve sıkıntılı oluyor.
4- Yüksek devirlerde kesinlikle uzun süreli gidilmemesi gerekli,keçelerden yağ sızdırıyor.
5- Oksijen sensörüne su fazla temas etmemesi gerekiyor. Sensör bozulunca motor yolda giderken vites değiştirmek için debriyajı sıktığınızda stop ediyor,kronik bir sorun.
6- Uzun yolda her 100km de bir 15 dk motoru ve kendinizi dinlendirin.
7- Yolculuk bitti mola vereceksiniz, vitesi boşa alıp motoru 1 dk rölantide çalıştırınki yağlama yapsın.Motor ana organlarda aşınma vs azalıp motorn ömrü uzar.
8- İlk kalkışlarda mümkün olduğunca motoru bağırtmadan kalkış yapın ki hem debriyaj balataları bitmesin,hemde motor aşınmasın.
Keyifli sürüşler dilerim.