KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Bu görüntüyü 2010 moto plus fuara giderken E 5 te gördüm ve gözlerime inanamadım.Hava yağışlı otobüsün hızı 110 km saatte ve motorun otobüse olan mesafesi 1 metrenin altında zaman zaman.Otobüsün en ufak bir fren yapması veya yerde yatan bir ölü hayvanı ortalaması bu adamın sonu olurdu.
Bu sadece cahilliktir,başka açııklama yok.
Hava yağışlı, muhtemelen rüzgar karşıdan esiyor, kendisiyle aynı tempoda giden aracın kuytusuna girmiş..
Birkaç metre daha geriden seyrederse otobüsün türbülalansına girer aynı zamanda daha çok su serpintisi alır, bu yüzden yakın gidiyor.
Tehlikeli mi ?? Tehlikeli... Zira görüş açısı diye bişey yok..
Tecrübesi bakımından daha teknik açıklamayı Ufuk Bey yapar bize...
Aynı pozisyonu ben de gördüm, TEM'de. Gerekçesi ne olursa olsun bu şekilde tehlikeli araç kullanmanın cezası olmalı. Olası bir ters durumda sadece kendisini değil arkadan gelen araçları da tehlikeye atıyor.
bu tip kurye motorcular yüzünden ,her motora bineni böyle sanıyorlar,bu kuryeciler olmadıgı ,seneler önce motora daha rahat biniyorduk . bunlar ölümle danas ediyor o mesafede otobüsün ortaladıgı bir engel yada çukuru zor görür .
hadi kendini hiçe sayıyor bu birşey değil birde başkalarına sebep olacak ya.işte trafik kurallarına ne kadar uyulduğunu gösteren belge.bizim gibi bir kaç kişinin kurallara uymasıyla olmuyor.umarım akıllanıp kurallara uyar.
yanlış bir davranış ancak ruzgar aşırı sert esiyor ve zemin kaygan olmasından şeritte durması zorlaşıcağı icin uzun yollarda duraksamanın olmicağı yollarda yapılabilicek bir hareket ancak buradaki arkadaş e5 i e6 ile karıştırmış olmalı
Hasan'ın altını çizdiği konu önemli. Otobüsün önüne, kutu, lastik, hayvan ölüsü vb çıkabilir. Bu durumda motor sürücüsü ne olduğunu anlamadan kendini takla atarken bulur... gerisini düşünmek bile korkunç.
Hava ve yol şartlarına uygun bir şekilde gitmek zor olmasa gerek. Sağ şeritten daha yavaş. O otobüs 100-120 km arası hızla gidiyor. Motokuryenin sürüş şekli her ne koşulda olursa olsun "bence" doğru değil.
Arkadaşlar 25 yıllık tecrübeme ve 1 milyon km ,nin üstünde yol tecrübelerime dayanarak şunu söyleyebilirim yaşamayan değil ,yaşayan bilir,karşıdan yağan yağmur,aracların tekerleklerinden sıçrayan çamur, ve karşıdan esen soğukla birleşen sağanak yağmur ve soğuk,tan korunmanın tekniğini en güzel bu arkadaşımız profesyonel bir şekilde sergilemiş otobüs sürüçüsü zaten sol şerit ihlali yaparak seyirini sürdürmüş bayağı o şeritte ve akıcı olan bir yolda tabiki 110 km hızla seyir etmek zorundasınız,otobüs 80 ilede gitse kurye gene ona ayak uyduracak,üşüdüğünden ve hava boşluğundan faydalanarak muazzam bir sürüş sergiliyor,unutulmasınki fuar günü yağmurlu ve soğuk bir gündü hiç birimiz bir kurye kadar profesyonel olamayız. onlar 400 km yol yapıyorlar karda kışta ekmek davası mecburiyetten,onlara öğretecek değil öğrenecek çok şeyimiz vardır,size tehlikeli görünen aslında normal bir sürüş ve zeka tekniği frene karşı zaten o refleks kuryede var saygılar. ;D ;DŞuna dikkat edin otobüs solda kurye arkasında,Otobüs sağda kurye gene arkasında,buna korunarak seyir etme hali derler.
Selam,
günah keçisi kesinlikle ilan etme gibi bir niyet yok,zaten hayat adamın hayatı istediği gibi son verebilir..Adam ekmek parası için teker döndürüyor.Yalnız yanlış olan bir şey var oda takip mesafesidir.Otobüsün ani bir fren yapmasında
motorcunun refleksi onu kurtarmaz ne olduğunu anlamadan bu dünyadan göçer gider.Ufuk beyin tecrübesine saygım var ama ben araba bile kullanırken takip mesafesine önem veriyorum kaldıki motor kullanırken daha da önemli konu.Islak zeminde moturun ani fren yapması diye bir şey söz konusu olamaz.Onun içindir ki mercedes yeni arabalarında mesafe kontrol sistemi kuruyor.Moto kuryenin üşümesi yada havanın soğuk ve yağmurlu olması kesinlikle mazeret değildir.Otobüs ani fren yapsa arkasına motorun girdiğini bile hissetmez arkadan gelenlerinde pek duracağını sanmıyorum.Kesinlikle hareket onaylanacak bir davranış değildir.Gerek araba gerekse motor için arkadaşlar güvenli bir sürüş için takip mesafesi bırakın.
Önemli bir konuda otobüsün yerde yatan bir odunu taşı veya başka bir nesneyi ortalaması durumunda neler olur bir düşünün.Zaten bütün kazalar bana bir şey olmazdan geliyor.
rüzgarına girmek .....20 li yaşların başlarında bizimde uyguladığımız bir yöntem olmakla beraber ,,şu anda baktığımda bana çok manasız bir hareket olarak gelmekte..varsın yağmur iğne gibi batsın ama daha güvenli gideyim.
ufuk bey tasvip etmişsiniz bu durumu ama bence yanlış ...bu kadar zamandır motora biniyorsanız kaybettiğiniz veya sakat kalan arkadaşlarınız olmuştur muhtemelen.
tamam motor en güvenli seyir aracı sayılmaz ama biz yine önlemimizi alalım değilmi.adam ekmek peşinde fakat bir terslik olsa evine ekmeği kim nasıl götürecek.?