Motokaravan Ruhsatta Yolcu Sayisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan DOKTOR63 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 533
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 149,603
Şu an psa için nise mühendislik firmasının yetkisi var koltuk ekleme için

MAR-LX1M cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Nise Mühendislik Dolphin e bağlı çalışıyor.Seri tadilat belgesi dolphin adına,re'sen kullanmıyor sizi Dolphin karavana yönlendiriyorlar.Detay için bakınız 16 ocak 2020 tarihli posta
 

Etiketler
Sayın erdeman, sizni ruhsatınızda M1 ,Özel Amaçlı (otomobil) mi dir? Yoksa M1 özel amaçlı (Motokaravan) mıdır.? Bilgilendirirseniz çok sevinirim.

SM-N950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

M1 özel amaçlı sa motokaravan yazıyor.
o koca arabalara otomobil yazıyorlarmı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Evet Erdeman, bu mümkün 9 adet yolcu sayısını (8+1)geçmediği sürece otomobil yazan örnekler var.Hatta seri üretimle otomobil okarak piyasaya çıkmış olanlarda var.Bildiğim Renault master,Fiat Scudo,Pejo Expert gibi örnekler.Keza Avrupadan gümrük yolu ile gelen Bir çok camper da aynı şekilde ruhsatlannış durumda. Bu noktada kimi üstadlar forumda da yayımladı 2012 yılında değişikliğe uğrayan kararnamede bunu işaret ediyor aslında.
Bütün problem arap saçına dönmüş ortamda,risk almamak için inisiyatif almaktan kaçan Mühendisler,TSE ciler de.
 

M1 özel amaçlı sa motokaravan yazıyor.
o koca arabalara otomobil yazıyorlarmı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Engelli raporu ile ötv si ödenerek alındığında bildiğim kadarıyla m1 otomobil olarak satın alınabiliyor. Bu aşamada aracı +1 veya 4+1 olarak otomobil yaptırdıktan sonra, yapılacak yatak vs imalatı sonrası aracı karavan dönüşümüne gerek var mı? Bu konuda bilgisi olan var mı?
 



Öncelikle herkese merhaba
Burada amacım kimseyi eleştirmek yada rencide etmek değildir. Bunu başta söyleyeyim.
Bende kendi karavanımı yapmayı tasarlıyordum biraz biraz fikir edinme babında internette araştırma yaparken 2018 yılında açılmış olan bu konu ilgimi çektiği için 32 sayfa 501 yorumu son 3 gündür resmen hatim ettim değerli yorumlar ve çabalarınız için hepinizi tebrik ediyorum.
Anladığım kadarıyla bir grup insan kara yolları kanununlarında ve ilgili yönetmeliklerde adı geçen
araç tipi(N1)kamyonet'i motokaravan yapmak için çaba harcıyor. Diğer bir grupta
araç tipi(M1) minibüs'ü motokaravan yapmak için çaba harcamakta öncelikle bu iki ayrı tip aracı motokaravana çevirmek için izlenecek yollar birbirinden farklı.
Bazı arkadaşlar bu süreç içinde konuya açıklık getirmek adına yada geçmişte kendi yaşadıkları veya içinde bulundukları durumu aktarmak için sorulan soruları verilen cevapları karıştırmış o yüzden kavram kargaşası yaşanmış.
TSE sınıf değişikliğinde aracı sınıfının en temel değerine alıp ondan sonra istenilen yönde değişiklik yapılmasına müsaade eder. şimdi biz eğer N1 kamyonet sınıfından bir aracı değişiklik yaparak M1 motokaravana dönüştürüyorsak kamyonetin baz değeri 1+1 yada 1+2 kişi olarak tip onayı aldığından
ilk etapta Kaç Kişilik motokaravan istiyorsan (en küçük minibüs 10 kişiliktir)onun bir fazlası kadar koltuklu minibüse çevirmek gerekiyor. örn11 kişi) 2. etapda karavana dönmesi gerekli olduğundan fazla koltukları iptal edip kalmasını istediğin koltuk kadarını bırakıp 1+3 yada 2+2 veya 1+5 şeklinde motokaravana dönüştürülebilir yanlız bu aşamada kişi ve yatak sayısını tutturabileceğiniz miktarı unutmayın yani 1+5 kişilik karavanda 2 kişilik yatak kapasite olurmu TSE buna şart getirirmi yaptırımı varmı bunlar cevabını bilmediğim sorular.
Son olarak herkesinde bildiği gibi bütün bunları seri tadilat izin ve tip onay belgesi olan bir mühendislik firması gerekli ayrıca her firma her aracın dönüşümünü yapamamakta kim hangi araca tip onay izni almışsa ancak o aracı dönüştürebilmekte herkeste dışarıya bu işi yapmamakta çünki belgelerin maliyeti fazla.
Toparladığımızda mevzu bundan ibaret yanlışım eksiğim mutlaka olabilir ekleme yada düzeltme illaki olacaktır. bende en kısa zamanda aranıza katılmak için karavanımı yapmaya başlayabilirim. Tabi şu covid_19 biterse. )
 

Ruhsatta 1+1 yazan karavan da arka koltukta emniyet kemeri takılı 15 yaşında çocuk olursa ceza ya mı tabidir.Yoksa polis insiyatifindemidir.Genelde tüm karavanlar önde 1 şöför 1 yolcu koltuğu oluyor.Herkez bu şekilde mi yolculuk yapıyor Cevaplarınız için teşekkür ederim.
Not:Ben yazıları okudum.Net bilgiye ihtiyacım var.1+1 Olan koltuklu karavanlar hep 2 kişimi gezmekte..çocuklar nasıl oluyor.
 
Son düzenleme:

Zor bir soru , ruhsatta 1+1 yazsada , arkaya fazla yolcu alıyoruz , polis bu konuda musamahakar , allah esirgesin , kaza durumunda fazla yolcunun durumu vahim
 
Son düzenleme:

1+1 , arkadaki emniyet kemerinin ve koltuğun sürüş için uygun olup olmadığını bir tarafa bırakırsak. Arkada yolcu taşımak ceza gerektiren bir ihlaldir. 1+1 karavanlar dediğiniz gibi 2 kişiliktir. Bu kullanım tarzı güncel olarak trafik görevlileri ile olan ilişkiniz ile şekillenir.
Esas önemli olan ve genelde hiç bir sekilde beklentimizin olmadığı için ihmal edilen durum. Bu ihlal ile kazaya karıştığınızda trafik ve kasko sigortalarınız da problem yaşar ve faydalanamazsınız.

SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


@ermus35

Son zamanlarda adapazarı ve izmir de 4+1 ve 5+1 olarak motokaravan ruhsatı çıkaranlar oldu .

 



Normalde polis isterse ceza yazabilir. Ayrıca Allah korusun arka koltukta oturana kaza anında arkada oturanlar sigortaya tabi değil.
Ben 3+1 ruhsat aldım İzmir'den.

Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Normalde polis isterse ceza yazabilir. Ayrıca Allah korusun arka koltukta oturana kaza anında arkada oturanlar sigortaya tabi değil.
Ben 3+1 ruhsat aldım İzmir'den.

Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Araç modeliniz nedir , 3+1 ne zaman aldınız kaç TL ye ruhsat çıkardınız , proje firma adı tekefonu nu yazabilirmisiniz
 


Merhaba,
İzninizle ufak bir ekleme de ben yapayım, kullandığınız aracın araç tipi her ne olursa olsun koltuk sayısı ruhsatta yazan adet ile eşleşmeli ve bu koltuklar emniyet kemerli olmalı. Araçta bulunan kişi sayısı belirlenmiş olan koltuk sayısından fazla olamaz hatta mevcut bulunan koltuklardan bir tanesini sökerseniz yine ceza kesilir. Ben o koltuğu kullanmıyorum evde bıraktım bak kişi sayısı koltuk sayısını geçmiyor deseniz bile yine ceza almaya hak kazanırsınız. Bu durum 4 kişinin yatabildiği ama ancak 2 kişinin seyahat edebildiği enteresan bir sonucu doğuruyor. Bizim aracımız VW T4 6+1 motokaravan koltuklar ve mutfak bir arada biraz sıkışıklık yaratıyor haliyle. Dizaynımız arka koltuk 4 lü, önünde tek ve sürücü yanı tek şeklinde.

Sağlıkla kalın
 


Artık panelvan dönüşümlerinde 3+1 ruhsat alan üreticiler mevcut. Bireysel yapımlarda sıkıntı olabilir.
Biz T5 9+1 aracımızı 4 yıldır 4+1 olarak ( Bazen 2+1) kullanıyoruz. Koltuklar bir tek TUV muayenesinde takılıyor.
Aracın orjinal tanıtımlarında farklı koltuk pozisyonları ile taşımada kullanılabileceği belirtilmiş olsada kanun isterse bu yorumu yapmayabilir.
Bize bu durumu soran ve arabanın içine bakan hicbir görevli olmadı.
Araç içi kişisel güvenliği tehdit edecek bir durum olmadığı için sıkıntılı bir durum olarak görmüyoruz.

SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Janberkaydemir Bey sizinle aynı düşünce ile hareket ediyoruz, bence de araç içinde bulunan koltuk sayısı istenildiği kadar azaltılabilmeli. Bunun nasıl bir mahzuru olacağını hiç anlayamadım, yeter ki koltuk fazlası yolcu olmasın.