Motor Işığı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan DoğalHayat Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 990

DoğalHayat

Ana Kamp
Mesajlar
20
Tepkime Puanı
3
Selam ,

Freelander Td4 2006 model soldaki motor ışığım bazen yanıyor bazen 80 civarı ve yol yokuş olursa.. ama çekişden düşüş yok.

sonra araba stop ettiğimde ve bir kaç saat sonra tekrar yola çıktığım ilk harekette yanık ışık ancak ilerlediğimde 10 -20 mt sönüyor ve öyle kalıyor.

Ara ara olan bir şey.. neden olabilir ?

yeterli hava mı alamıyor acaba?
 

2005 Model Vito W639 Mersedes uzun

Ich dekor/ design kaplama yada degistirme desek, daha iyi olur. icini kamp ve gezi icin deistirmesi en az kac TL / Euro tutar ve en önemlisi bildiginiz biri varmi? Adres verebilirseniz iyi olur.

adres bilen var ise, direk iletisime gecerim.
 

Selam ,

Freelander Td4 2006 model soldaki motor ışığım bazen yanıyor bazen 80 civarı ve yol yokuş olursa.. ama çekişden düşüş yok.

sonra araba stop ettiğimde ve bir kaç saat sonra tekrar yola çıktığım ilk harekette yanık ışık ancak ilerlediğimde 10 -20 mt sönüyor ve öyle kalıyor.

Ara ara olan bir şey.. neden olabilir ?

yeterli hava mı alamıyor acaba?
Merhaba,

Hava ile alakalı olacağını sanmıyorum. Hem çekişten düşüş yapardı, hem de motoru kısıtlı güç moduna alırdı gibi geliyor. (bu modda ekranda reduced engine performance yazar ve çok yavaş hareket eder aracınız).

Aklıma sensörlerle alakalı bir problem olabilir mi sorusu geliyor ama obd'ye bağlayıp bakmak en sağlıklısı olur.

Sonucu bizimle de paylaşırsanız çok sevinirim, bizim için de tecrübe olur.
 

Merhaba,

Hava ile alakalı olacağını sanmıyorum. Hem çekişten düşüş yapardı, hem de motoru kısıtlı güç moduna alırdı gibi geliyor. (bu modda ekranda reduced engine performance yazar ve çok yavaş hareket eder aracınız).

Aklıma sensörlerle alakalı bir problem olabilir mi sorusu geliyor ama obd'ye bağlayıp bakmak en sağlıklısı olur.

Sonucu bizimle de paylaşırsanız çok sevinirim, bizim için de tecrübe olur.

Selamlar,

Usta cihaza bağladığında arıza göstermemişti. Turbo da olabilir , düşük hızlarda ve devirde kullanıldığında olabilir belki yorumu olmuştu. Tanımadığımız yerden de çok korkar olduk.

Evvelki senelerde hız 40 ın üzerine çıkmıyordu birşey oldu eşimle birlikte sanayiye girdik (lüleburgaz) normalde buraya gelmem . Usta moto inecek sökecez bakacaz , ölü soyucu .... Dedim ben kendi ustama gideyim..

30 km.. yavaş yavaş gittik..
Enjektör temassızlığı.... 5 dk halletti. 20 TL aldı...

Motor ışı konusu da basit olabilir ama güvenemez olduk .
 

Selamlar,

Usta cihaza bağladığında arıza göstermemişti. Turbo da olabilir , düşük hızlarda ve devirde kullanıldığında olabilir belki yorumu olmuştu. Tanımadığımız yerden de çok korkar olduk.

Evvelki senelerde hız 40 ın üzerine çıkmıyordu birşey oldu eşimle birlikte sanayiye girdik (lüleburgaz) normalde buraya gelmem . Usta moto inecek sökecez bakacaz , ölü soyucu .... Dedim ben kendi ustama gideyim..

30 km.. yavaş yavaş gittik..
Enjektör temassızlığı.... 5 dk halletti. 20 TL aldı...

Motor ışı konusu da basit olabilir ama güvenemez olduk .
Eski/yeni range rover motorları oldukça kompleks olabiliyor, bazen gerçekten motorun inmesi gerekebiliyor ama L359 freelander'larda kesinlikle böyle bir durum yok. direkt olarak motor inecek diyen yerlerden koşarak uzaklaşmak lazım. çok geçmiş olsun.

Arıza göstermemesi de ilginç. sonuçta elektronik uyarı veren bir hatanın obd'de de bir karşılığı olmalıydı diye düşünüyorum dolaylı yoldan da olsa. Eğer çözüm bulamazsanız istanbul avrupa yakasında işini iyi yapan yerler vardır uğramak çözüm olabilir belki.
 



Eski/yeni range rover motorları oldukça kompleks olabiliyor, bazen gerçekten motorun inmesi gerekebiliyor ama L359 freelander'larda kesinlikle böyle bir durum yok. direkt olarak motor inecek diyen yerlerden koşarak uzaklaşmak lazım. çok geçmiş olsun.

Arıza göstermemesi de ilginç. sonuçta elektronik uyarı veren bir hatanın obd'de de bir karşılığı olmalıydı diye düşünüyorum dolaylı yoldan da olsa. Eğer çözüm bulamazsanız istanbul avrupa yakasında işini iyi yapan yerler vardır uğramak çözüm olabilir belki.
Selamlar

Aracı uzun süre kısa mesafe az süreli kullandık. günde 2-3 dakika ve 3-5 km gibi . Böyle kullanıldığından dolayı bir yerlerinin kurum bağlaması tıkanması olası mıdır ?

Ön bir çalışma olarak yakıt katkısı vs gibi maddelerle 1 - 2 saatlik yüksek devirli kullanımla bu tıkanıklıklar açılabilir mi ?

Lüleburgaz da ya da yakınında danışabileceğim bilgili , namuslu adam / usta varsa bilmek isterim. Çukulata çiçek alıp direk gideriz. :smiley:
 

Selamlar

Aracı uzun süre kısa mesafe az süreli kullandık. günde 2-3 dakika ve 3-5 km gibi . Böyle kullanıldığından dolayı bir yerlerinin kurum bağlaması tıkanması olası mıdır ?

Ön bir çalışma olarak yakıt katkısı vs gibi maddelerle 1 - 2 saatlik yüksek devirli kullanımla bu tıkanıklıklar açılabilir mi ?

Lüleburgaz da ya da yakınında danışabileceğim bilgili , namuslu adam / usta varsa bilmek isterim. Çukulata çiçek alıp direk gideriz. :smiley:
Merhaba,

Daha önceden kullandığım audi marka aracımda yaşadığım yanma probleminden ötürü egr valfi kurum bağlamış ve temizlesek de çok işe yaramamıştı ama sizin durumunuzda aynısı ya da buna benzer bir durum yaşanır mı inanın hiçbir fikrim yok.

Öte yandan katkılar için ilk tavsiyem uzak durmanız olacaktır, tabi bu tamamen benim şahsi görüşüm belki faydasını görenler olmuştur ama bugüne kadar farklı farklı markaların servislerinde hep bu tür katkıların kullanılmasını önermediklerine denk geldim bizzat. Genel olarak sunulan ortak neden de bir yerden temizleyeceği/koparacağı bir parçanın gidip nereyi tıkayacağını bilmiyorsunuz olmuştu.

Lüleburgaz kısmı konusunda maalesef fikrim yok ama maslak'a gitmek 2 saat kadar sürecektir diye tahmin ediyorum, maslakta da çok iyi bir iki servis var. Ben sizin yerinizde olsam aracı bir iki günlüğüne maslak'a bırakır, detaylı bir şekilde tabloyu görürdüm. en azından onarım kısmında da planlamanızı daha net şekilde yapacak hale gelebilirsiniz :smiley:
 

Daha önce selenoid valfi değişmiti 5-6 sene önce belki benzer bir arıza olabilir.
düşük devirde kullanmaktan sebep kurum bağlama ve kirlenme olabiliyor belki de.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,438
Mesajlar
1,517,956
Kayıtlı Üye Sayımız
172,091
Kaydolan Son Üyemiz
Engin Koygun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst