Doğrudur,kalorifer sistemleri motor suyu ile çalışır,içten yanmalı tüm motorlarda bu böyledir,hangi model olursa olsun..
benzinli araçlar yanma odasında doğrudan buji aracılığı ile ataşleme verir,yani içerde bir patlama oluşur,bu motorun en kısa sürede
ısınmasını sağlar.
Dizel araçlarda ateşleme yoktur,bir nevi sıkıştırma ile çalışır,mazot un özellğidir bu,yani dizel...yanma odasına yaklaşık 4,5 bar gibi bir kuvvetle
basılır,piston üst kapak arasında sıkışan,kimyasal direnç gösterir ve patlama sağlar,,dizel araçlar bu yüzden geç ısınır...
bir aracın içine girildiğinde ınsan ısısı yüzünden buğarlaşma olur,,hatta camlara soğuk hava bile verseniz buğuyu çözer,,
önemli olan camlara üfleme dizaynıdır,saç kurutma makinası gibi düşünün,daralan yerden açısı geniş yere,bu o anki ısınmayı sağlar zaten
yani tam anlamaı ile ısınma değil havanın gidiş şekli önmelidir,,,dusterde iç dizayn yeterli değil olay bu kadar basit...
seat cordobam vardı en soğuk havalarda bile ısınma olmadan tüm buğuyu bir kaç saniye içinde alırdı,kalolifer sistemi inanılmaz mükkemeldi
bu dediğim gibi dizayn ile ilgili bir durumdur...saygılar