Motor modifiye

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Bilbo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,166

Bilbo

www.masalkaravan.com
Mesajlar
183
Tepkime Puanı
13
Yer
İstanbul / Tekirdağ
Web
www.masalkaravan.com
Selam,
Merak ettiğim bir konu var, forumu araştırdım ve orjinal motoru modifiye etmekle ilgili bir konu veya yazı bulamadım. Defenderın orjinal motorlarının performansından bu kadar şikayet edilirken neden hiç bu motorları modifiye etme yoluna gidilmiyor. Genelde Nissan veya Puma motor değişikliği yapılıyor ama bu çok daha masraflı değilmi, çıkma puma motoru takmanın masrafı en az 8000-9000 tl. neredeyse bir defender parası.

Burada modifiyeyle ilgili birşey bulamayınca bende yabancı siteleri araştırmaya başladım ve bakın benzinli 2500 motor için bir modifiye seçeneği buldum. Sıkıştırma oranını 8/1 den 9/1 'e arttırarak silindir kapaklarına port polish uygulaması, headers ve dereceli egzantrik değişikliği ile 87 beygirden 115-120 beygire ulaşıyormuş. Bu güce ulaştıktan sonra lpg'li kullanımda da çok rahatsız edici bir performans kaybı olmaz diye düşünüyorum.

işte size bu konuyu okuduğum sitenin linki ve yazısı; http://www.expeditionlandrover.info/engine_conversions.htm
'4 cylinder petrol
The 2.25L (2286cc) 3 main bearing engine came in two versions, one with a 7:1 head and one with a 8:1 head. Early versions all had 7:1 cylinder heads. I have a FAQ web page that explains how to tell a 7:1 Series Land Rover head from an 8:1 cylinder head. In 1980 the 3 main bearing engine block was replaced by a stronger 2.25L 5 main bearing engine block. Land Rover used the same basic engine for both a petrol engine and a diesel engine. The 5 main bearing version allowed a turbo to be used on the diesel version. Starting in 1985, Land Rover stroked the crank (longer throw). The new crank increased the engine displacement to 2.5L (2495cc), adding additional torque at the low end and increasing power from the 2.25L's 70 hp@4000 RPM and 120 lbft @2000 RPM to the 2.5L's 83hp@4000 RPM and 133 lbft@2000 RPM. This was the last and most powerful petrol four cylinder engine that Land Rover built and sold. The 2.5 was discontinued in 1992 when the 200tdi was introduced. A 2.5 cam will fit into a 2.25 engine and is a performance upgrade over the stock 2.25L cam. If one were to do a performance rebuild of a 2.25L engine, a 2.5 cam and raising the compression to 9:1 should be the first steps. Sourcing a 2.5 engine and raising the compression to 9:1 would be a much better option. A performance 2.5 engine with 9:1 compression, 30 over pistons, ported and polished head, street cam, and headers might get as much as 115 - 120 HP. As comparison, a stock 200tdi is factory rated at 111hp@4000 RPM and 146lbft@1800 RPM.'

Dizel motorlar için ise kitler mevcut yaklaşık 650 euro civarında ve yazıldığına göre 200tdi veya 300 tdi motoru 135 beygire çıkarıyormuş.
Bu konuda araştırmalarım devam ediyor, sizin fikirleriniz nedir, ya da forumda bu şekilde motorunu modifiye eden hiç oldumu?
 

Etiketler
Ynt: Motor modifiye

Bunun maliyetine, Türkiye koşullarında yapılabilirliliğine ve de uygulanmış örneklere bakmak lazım. Genel kaidedir ki, bir değişikliği ilk siz yapıyorsanız, canınız çok yanar. gerek zaman, gerekse para olarak... getirisi de kağıt üzerinde kalıyor olabilir.

benzinli olsun, dizel olsun... fabrika standardının dışına çıktığınız anda güç kazancı hedeflerken başka yönlerden kayıp yaşanacak olması kaçınılmaz.
 

Ynt: Motor modifiye

Bahsi geçen uygulamalar cadde tipi araçlar için daha uygundur,ancak bizim araçlarımızada bu uygulamaları yapmak kayıp kazanç degerlendirmesi yaparak uygulanabilir,
1,emme manifold agızlarını dremelle açmak + sı daha fazla hava - sisi emme manifold yatakları içindeki dökümden kalan pürüzlü yüzey bozulursa hava/yakıt homojen olmayacak damlalar haline gelecektir buda kazanç yerine kayıp demektir
2,egzos manifolu dekomresyona sebep olmayacak bir yapıda heders uygulanırsa kazanç saglayacaktır ortalama ömrü 40,000 km kadardır
3,kapak emme sübapları yuvaları kapagın izin verdigi ölçüde genişletilip daha büyük emme sübapları uygulanarak daha fazla hava fazla güç
kapak tölarans degerleri aşılmadan planya yapılarak sıkıştırma oranı arttırılarak daha sert sübap yayları ve(bloktan egzatrikli motorlarda itici çubuklar ne kadarına izin verirse) yeni egzantirik kam açıları ile benzinli motoru 100 110 hp ye çıkartmak mümkün,
(Bu işlemler aliminyum kapaklarda daha iyi sonuç vermekte döküm kapaklar zaten bir çok kullanıcı tarafından ne oldugu biliniyor kurcalamamak daha evla)
ANCAK bu motor bir yüksek devir ve performans makinası yerine agır çalışma koşullarında uzun süre hizmet için tasarlanmıştır,
yukarda bahsi geçen her işlem motorun güvenilir bir biçimde çalışmasından ve ömründen çalacaktır
 

Ynt: Motor modifiye

Benim verdiğim örnek land roverla ilgili bir sitedendi, Defenderlara yapılması tavsiye edilen uygulamalar bunlar. Tabii ki Defenderlara yapılacak olan modifikasyon kullanım amacına uygun olmalı.
emme manifoltunu dremel ile genişletmenin doğru olduğunu düşünmüyorum çünkü bu işlem yüksek devirde güç kazandırırken düşük devirdeki torku azaltacaktır. Halbuki bize tork lazım. Ama manifolt içindeki köşe ve çıkıntıları temizlemek havanın yolunu kolaylaştırmak ve olası türbülansları engellemek için faydalı olur, tabii yakıtın atomizasyonu için manifolt içini çok düzlememek biraz pürüzlü bırakmak gerekir. Yanma odasını da temizleyip parlatmak yakıtın daha verimli yanması ve silindir kapağının daha az ısınması için faydalı olur. Bu uygulama motorun performansı ve ömrü açısından iyi bir modifikasyon bence.

Doğru headers uygulaması her devir aralığında performans sağlayacağı gibi, motordan egzos gazının daha hızlı tahliyesini sağlayacağından hararet yapma ihtimalini dedüşürecektir. motor ömrüne ve performansa katkısı olan bir uygulama.

Düşük devirlerde tork sağlayacak bir dereceli egzantriğin de motora zarar vereceğini düşünmüyorum. Sıkıştırmayı arttırma konusunda biraz endişeliyim ancak land rover dizel motorda aynı motoru kullandığına göre demek ki bu motor yüksek sıkıştırmaya rahatlıkla dayanıyor. 9/1 oran çok yüksek bir sıkıştırma değil günümüzde birçok binek arabanın sahip olduğu bir sıkıştırma. Port polish ve headers uygulaması ile 9/1 oranındaki sıkıştırmanın sebep olacağı ısıyı telafi edeceği düşüncesindeyim. Sonuçta bu sıkıştırmya uygun oktanlı benzin de günümüzde mevcut. Ambulans çıkması defender baktığım için benzinli motor için kendime bahaneler arıyorum . Sanırım ambulans defenderlarda deizel motor seçeneği yok, iş böyle olunca benim de başka seçeneğim kalmıyor. Bu aracı alıp kullanabilmem için lpg takmam şart. Bu yüzden de motoru modifiye etmek şart.
 

Ynt: Motor modifiye

Yanlız defender motorları için modifiye parça satan bir yer bulamadım, örneğin dereceli egzantrik veya headersı nerden bulacağım, bildiğiniz bir yer veya web sitesi varsa, paylaşırsanız sevinirim , ayrıca bildiğiniz yabancı defender forumları varsa onları da öğrenmek isterim. sanırım denenmiş modifikasyon kombinasyonlarını ve sonuçlarını yabancı forumlardan öğreneceğiz.
 



Ynt: Motor modifiye

Heders ı işibilen herhangi bir ekzoscu kolayca imal eder egzantrik konusunda istanbulda REM garaj yanılmıyorsam onno usta (ohannes tatunyan) özel imalat derceli egzantrik yapıyor,
aynı blok ile dizellerin daha yüksek sıkıştırmada çalıştıkları dogrudur ancak dizellerin kapak çatlatmak ve oldukça kısa olan motor ömürleride ne yazıkki bilinen bir gerçek,
ben yinede pik döküm kapakla fazla oynanmamsı taraftarıyım.
 

Ynt: Motor modifiye

Onno Usta'nın oğlu(Ari) üniversiteden sınıf arkadaşımdı, ona danışabilirim ancak özel imalat egzantrikler çok pahalı oluyor ayrıca işe yarayıp yaramayacağıda belli değil. Yurtdışından hazırını getirtmeyi tercih ederim tabii nerde satıldığını bulabilirsem. Benzinli motorlar için hem döküm hem de alüminyum silindir kapakmı üretilmiş? Eğer öyleyse alüminyum kapak alıp onun üzerinde oynama yapmak daha mantıklı, orjinali de yedek kalır. Silindir kapaklarının fiyatları ne kadardır acaba? Yüksek oranlı sübap iticileri kullanmak da torku arttıran bir seçenek ama land motorları için mümkünmü acaba? Örneğin vosvoslarda tip 1motorda orjinal oran1/1,1 , bunun yerine 1/1,3 oranlı iticiler takılarak çok basit bir işlemle çekiş gücü arttırılabiliyor ancak vosvosların tip 4 motorlarında orjinal oran zaten 1/1,4, yani daha fazla arttırma şansı olmuyor, fabrika zaten maksimumunu koymuş. defenderin benzinli motorunda durum nedir acaba?
 

Ynt: Motor modifiye

sanırım bulariçinde 4000 tl gibi bir rakam çıkar bence v 8 motor takmak daha mantıklı eski motoruda satmazsan elinde yedek bir motorunda olur
 

Ynt: Motor modifiye

Hiç sanmıyorum, port polish ve diğer işçiliği kendim yapmayı planlıyorum, sıkıştırma oranını arttırmak iyi bir tornacıda basit bir işlem, headers egzosçuya yaptırılırsa 300-400 lirayı geçeceğini sanmam. egzantriğin fiyatını bilemiyorum ama o şart değil. zaten egzantriği takmak için motoru da dağıtmak gerekiyor, o da pek işime gelmez , dağıtılıcak olursa blue print uygulaması hiç de fena olmaz. Bunların yanında madem distribütör için elektronik ateşleme kiti varmış, bu kitle birlikte yüksek gerilim bobini ve performans buji kabloları kullanmak oldukça iyi olur. Alüminyum silindir kapağının fiyatı nedir acaba bilen varmı?
 

Ynt: Motor modifiye

Aliminyum kapak seçenegi defender 4 silindirli motorda hiç olmadı bir yanlış anlama oldugunu düşünüyorum,
motor modifiyesi konusu genel konuşulurken aliminyum kapakların işlemeye daha uygun oldugunu yazmıştım bu noktada bir karışıklık oldu,
kapak 800 - 1500 aralıgı sanırım.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,012
Mesajlar
1,527,253
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst