Abi sana katılmadığım bir nokta var
Offroad aracı 4x4 olur, sağlam altyapıya sahip olur (aks makas vs.), düzgün agresif desenli lastiğe sahip olur.. Gerisi pilotaj.. Çoğunluklu olarak girdiğin araziye göre diff. lock vinç bilmemne eklersin o ayrı.. Ha eğer dersen ki ben hiçbir yerde kalmayayım, kayaya tırmanayım, en ağır çamurlardan rahat rahat geçeyim, kar buz hiçbirini umursamayayım; o zaman iş değişir. 10 yıl sanayide uğraşırsın, tomarla para harcarsın, arabanın yine giremeyeceği bir ton yer olur (daha doğrusu girip de çıkamayacağı)
Onun için markaya modele çok takılmamak lazım offroad bakımından.. Markasal olarak yapılabilecek tek tartışma arabanın yürüyeninin sağlamlığı olabilir belki, o da kendini ağır offroadda gösterir (aks kesme v.s)
Ayrıca ben benzinli kullanıyorum, bence benzinli offroadda muhteşem. Ama büyük konuşmamak lazım; Cem Abi'nin (cemtascioglu) arabası dizel mesela, bir göz atmanı öneririm :