Ynt: Neden Enduro?
Şu anda 2 tane motorsikletim var, ikiside enduro...
Enduro bir zevk meselesidir, yaşam tarzıdır ve rahattır...
Enduro'dan daha rahat olan tek bir motorsiklet cinsi vardır, o da scooter'dır...
Yukarıda bir arkadaşımızın yazdığı gibi Sport-Touring veya Cruiser değildir...
Stabilize bir köy yoluna Sport-Touring bir makineyle girebilmek için ciddi motorsiklet tecrübesine sahip olmak gerekir, aksi taktirde düşmek, motoru devirmek kaçınılmaza yakındır...
Sport-Touring makineler Enduro'ya pek benzemezler, daha çok racing sınıfını andırırlar...
Oturuşları ve karakterleri daha çok hıza yöneliktir, rahatlığa değil...
Enduro motorların genelde tek silindir olması daha çok tork üretmelerinden kaynaklanır...
Tek silindir sarsıntılı çalışır doğrudur ama bu sarsıntı veya titreşimin sürücüyü rahatsız ettiği bir şehir efsanesidir, kesinlikle etmez hatta daha bile çok keyif verir...
Sonuçta motorsiklet özgürlüğü simgeler, eğer sesssiz sakin titreşimsiz yolculuk istersek otomobillerimizi kullanırız...
İstanbul - Antalya yolculuğunu Sport veya Sport-Touring bir motorsiklet yapamaz mı? Tabiki yapar ama Antalya'da geçirilecek 1 hafta tatilin ilk 2 gününde kendine gelmeye çalışır
Oysa bir Enduro aynı yolu büyük bir keyifle 100-120 km. hızlarda sürücüsünü hiç yormadan kateder...
Sonuçta bunların hepsi zevk meselesidir ama bildiğim ve iddia ettiğim tek şey;
Enduro alan kendine alır, açık havanın ve özgürlüğün zevkini çıkarır ama Sport veya Cruiser alan başkasına göstermek için alır...