O Araç Bu Karavanı Çeker Mi? Sorusuna Yanıt :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan trek71 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 512
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 290,404

Araç fren yaptığında mekanik olarak devreye giren bir fren sistemi mevcuttur.

SM-J710FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

karavanınızda el freni varsa, kaplinin arkasındaki körük sistemine bağlı fren sistemi de olabilir. üreticiye sordunuz mu?
saygılar
 

Karavanın özelliklerinde,
Kaplin – çeki sistemi : Kaplin & mekanik fren
diye geçiyor.

Ayrıca karavan araca bağlandığında fren teli bağlanıyor. Bu tel römork araçtan bir şekilde ayrılırsa fren yapması için devreye giriyormuş. Bu sistemin frenli bir römork olduğunu bilmiyorum, her halde yanıldım.

Araç fren yaptığında bu frenlerin devreye girip girmediğini bilmiyorum. Üretici firmaya frenle ilgili bir şey sormadım.
 

Cevaplarınız sayesinde fren mekanizmasının nasıl çalıştığını inceleyince anladım, teşekkür ederin.

Bağlantı yerinin orada körükle örtülü yay sitemi var. Anladığım kadarıyla, araç fren yaptığında bu yay esneyerek fren sistemini devreye sokuyor.
 



Çok yazılmış çizilmiş fakat şöyle olursa böyle olur diyip yada fikir sorup aracım çeker diye karar vermek çok yanlış ve tehlikeli. Genel olarak baktığımda çoğu çekme karavancının araçları tow limit in çok üstünde. Bu yasal değil ve çok tehlikeli olmakla beraber başkalarının da hayatını riske atmak.

Fakat her nedense kimse özellikle çekeceği karavanın özelliklerine bakmadan elinde ne araba var ise çekmiş gitmiş gelmiş hatta BE ehliyeti bile yok çoğu kişinin. Hayret ediyorum bu kadar kural nasıl çiğnenebilir diye.

Aracınız uygun mu değil mi diye öğrenebileceğiniz bir site:

Outfit Matching Car and Caravan

Burada neredeyse tüm karavan ve araçlar mevcut. Uygun olanını seçip bakın, eğer kırmızı ve yasal değilse lütfen yola çıkmayın..
 

HERKESE İYİ GÜNLER. GENELLEME YAPARSAK NEREDEYSE TÜM ARAÇLAR RÖMORK ÇEKEBİLİR. ARACINIZIN NE KADAR YÜK ÇEKECEĞİNİ İSE ARACINIZ ÜZERİNDE BULUNAN TANITIM ETİKETİ İLE ÖĞRENEBİLİRSİNİZ.

SAYGILAR

 

Yaptığınız hesap araç tam yüklü iken fazladan çekeceği katarın ağırlığını veriyor Siz aracınız tam boş iken (yaklaşık 1800 kğ) arkanızda kendi aracınızın ağırlığından fazla olan 2500 kğ lık karavanı çekerseniz kesin başınız araç kullanım zorluğu ile belaya girer.
 

YUKARIDA BELİRTMİŞ OLDUĞUM HESAP, ARAÇ ÜRETİCİSİ TARAFINDAN DA VERİLEN ÇEKEBİLECEĞİ FRENLİ VE FRENSİZ RÖMORK HESABIDIR.
 




2 post evvel verdiğim sitede tüm araç ve modellerin bilgileri var. Her karavan farklılık gösterebilir. Her araç her karavanı çekemez boş boş muhabbet yapıp cahilce şeyler yazmayın lütfen. Çeken araç karavandan en az %25 ağır olmalı.

Teoride kendinden ağır römork çekebilir belki bir araç o zaman alkollü de araç kullanabiliriz aynı mantık. 2 side yasal değil...

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

188 nm/3200 devir uygunmudur
 

Beygir hesaplamaları eskide kalmış hesaplamalardır. Artık araçların beygir güçleri düşük olsa bile yeni motor teknolojileri ve turbolar ile yüksek tork değerleri sunabilmektedirler. 3 adet araba gördüm. Birisi 90 beygir 1.6 motor 1997 modeldi tork değeri bilinmiyor. diğeri 2003 model 110 beygir 250 nm tork değerine sahipti. sonuncusu ise yine 1.6 motor ve 340 nm tork değeri sunuyordu 2017 modeldi. son 2 araçta da karavan çekme ağırlıkları fabrika verilerine göre aynıydı. Burada aracın ağırlığı o torku kaç devirde verdiği motorun hararet yapıp yapmaması yağ sıcaklığı, otomatik şanzıman ise hidrolik ve benzeri sıvıların ısınıp ısınmama süreleri gibi dünya parametre devreye giriyor. kısaca önce karavan alın sonra çekecek aracı alın veya aracınız varsa ona göre karavan tercih edin. bu benim önerim tabi.

artık karavanlar hafifledi. tek parça karbon fiber gövdeler muz ağacı ve bambu kullanılarak yapılan ahşap dolaplar vs vs derken eskiden 2400 kg olan karavan oldu şimdi 1600 kg. karavan kullanmayıda biliyorsanız yolda rahat edersiniz. örneğin 50 litrelik gaz deposunu gittiğiniz yerde doldurun. örneğin 50 şer litrelik su depolarını gittiğiniz yerde doldurun gibi. kısaca yola dolu değil boş çıkın
 

Sn.Farazicosmos, verdiğiniz bilgiler ne yazık ki tam doğru değil.
Beygir hesaplamaları hala geçerlidir .

Güç (Beygir) = Tork (Nm)* motor hızı / 7120 dir.

Testlerde motor hızı ve tork ölçülür, yukarıdaki formulden de motorun beygir gücü hesaplanır.

Aynı motor gücünden yüksek tork çıkmaz.

Aynı hacimli motorda turboşarj ve ara soğutucu kullanılırsa daha yüksek tork ve güç elde edilir.

Turbolu benzinli motorlarda artık yüksek tork düşük hızlarda da elde ediliyor.

Karavan çekerken teorik olarak istenenler; düşük motor hızında çekiş olsun, ayrıca karavanın ağırlığı, araç ağırlığının en fazla % 85 i olsun.



Outfit Matching Car and Caravan defalarca verildi forumda. Deneme yapılabilinir.
 

"Aynı motor gücünden yüksek tork çıkmaz." yazmamin eksik oldugunu farkettim.
"Ayni motor gucunden, ayni devirde yuksek tork cikmaz" yszmam gerekirdi.
Ayni guc, dusuk devirde tork yuksektir formule gore.
 





Şuan neredeyse 0 km tüm araçlar turbo barındırıyor. Turbosuz araç bulmak çok güç. Turbolar ise çeşit çeşit. Örneğin 110 beygir 250 nm tork değeri sunan 1.6 litre skoda octavia aynı motor hacmiyle bir sonraki kasada turbo hacimleri yüzünden 320 nm tork sunabiliyor. Neyse motordan daha önemlisi aracın fabrika verileri bana göre. sallıyorum 1.600 kg çeker denen araca 2 ton karavan takanlar var. Güzelce gittim geldim diyebiliyorlar. güvenlik ise bana göre 0. Karavanı araca göre yada karavana göre araç alınmalı bana göre. Aracım ne çeker dikkat etmeden ağır karavanlarla kaza yapanda çok kişi gördüm. diyorum ki 4 teker varsa düzde itsen gider. düzde hacı murat bile çeker. ama eğim yokuş yokuş aşağı durumlarda aracın motor hacmi arkadan önden çeker veya 4x4 olması gibi kavramlar ortaya çıkar. ama bunu kimse dikkate almıyor. muğlaya 2 sene önce gitmiştim. döne döne gidilen yolda bekleme alanı var. manzaraya karşı insanlar duraksayıp çay felan içiyor. adam çıkamamış çekme karavanla ordan aşağı uçtu uçacak durumdaydı ve çekici çağırıyordu. niye aracı önden çeker karavanı yanlış yüklemiş ve aracın çekme kapasitesinin çok çok üzerindeydi karavan. insanlar boyuta odaklanıyor. ama ağırlık fren sistemi hatta karavan yükleme gibi şeyleri ise bilmiyorlar. yanlış bilmiyorsam çeki demirine 150 kg dan fazla yük binmemeli ve ideal rakam 75 kiloydu. gördüğüm karavanda ise aracın önü havaya kalkıyordu. turboya gelirsek turbo arızaları meşhurdur. ben bu yüzden turbolara güvenmiyorum. hesaplama yapmak yerine aracın verdiği değerden de güvenlik payı olsun diye %10 çıkarıyorum zaten firmalarda güvenlik payı koyuyor ve tam oluyor bu sayede