Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan levento Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 61
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,917

Etiketler
Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

önden çekişli bir araçta akslar istavrozlu olduğuna göre vede virajlarda çok rahat gaza yüklene biliniyor ise ön defransiyeli kilitli bir araçta neden bu kadar sorun oluyor anlamadım doğrusu mantık aynı mantık
istavroz denen şey zaten açılı aktarma sağlayan organdır ön difransiyellerde de bu olduğuna göre bence olabilir yani kaynak olayı
 

Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler


Bilmem ama orta diff kilitli araçlarda bile diff kilitli iken direksiyonu düz tutun oynatmayın yazıyor kullanma klavuzunda.
 

Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

olasiliksiz' Alıntı:
Bilmem ama orta diff kilitli araçlarda bile diff kilitli iken direksiyonu düz tutun oynatmayın yazıyor kullanma klavuzunda.
o satece gücü daha stabil aktarmak için olabilir yoksa sağa veya sola manevra yapılamaz demiyor orta dif sadece ön şafta sürekli aktarım veriyor
 

Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

o satece gücü daha stabil aktarmak için olabilir yoksa sağa veya sola manevra yapılamaz demiyor orta dif sadece ön şafta sürekli aktarım veriyor

Emin olmak için tekrar bakarım ama aktarma organları kırılabilir türünden bir uyarıydı.
 



Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

Benim esas merakım,

hub kilitli iken 2h konumunda difransiyel devrede olurmu yoksa olmazmı????
şayet hub kilitli iken 2h konumunda defransiyele aktarım olmuyorsa manevra yaparken 2h'ye alıp sorunu çözebilirm demektir????
 

Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

hub kilitli iken 2h konumunda difransiyel devrede olurmu yoksa olmazmı?Huh?
şayet hub kilitli iken 2h konumunda defransiyele aktarım olmuyorsa manevra yaparken 2h'ye alıp sorunu çözebilirm demektir?Huh?

Diferansiyel kilitlerinin arazi vitesinden tamamen bağımsız olması gerekmez mi? Aracı tasarlayan ben olsam öyle yapardım.
Tekerleklerin farklı hızlarda dönebilmesine imkan sağlayan mekanizmayı kilitleyen aletin motorun gücünü uygun tork ile tekerleklere aktaran aletle ilgisi nedir?
 

Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

difransiyel kilidinin şanzımanla bağlantısı yok zaten merak etmeyin sizden önce düşünmüşler
düzeltme yapayım: orta kilit hariç
 

Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

galiba ben tam olarak derdimi anlatadım
 

Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

galiba ben tam olarak derdimi anlatadım

Ya aslında söylemeye çalıştığım şu: Ya aracınızda diferansiyel kilidi diye bir düğme ya da kol olması lazım, ya da elektronik kilitli olması lazım, her iki durumda da şanzımanla ya da arazi vitesi ile fazla bir ilgisi varmış gibi görünmüyor, ama belki elektronik kilitli ise sadece arazi vitesinde iken devreye giriyordur, o da kendisi uygun gördüğü zaman, herzaman değil.
 



Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

ortada diff olan araçlar devamlı dört çeker olurlar. öne düşen devirle arkaya düşen devri ayarlar orta dşferansiyel. Önü kaynakla sabitlediğinizde (kaynak yada %100 kilitle) ön tekerin biri farzedin iki tur dönecek diğeri 1.99 tur. aradaki fark ya patinajla tolere edilecek yada esneme yaratacak akslarda . Oluşan esneme sistemi zorlayarak kesmesine sebep olacak.
Ön hubları free konuma almak sorunu çözecek teoride ama uygulamada sizi ciddi yoracak.
 

Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

Ön hubları free konuma almak sorunu çözecek teoride ama uygulamada sizi ciddi yoracak.

Peki ya arkadaşın yapmaya niyetlendiği gibi orta diff değil de ön diff ise söz konusu olan? O zaman da sorun çözülecek mi?
 

Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

arkadaşın aracında zaten orta diff yok. Orta diff olan araçta hub. olmaz.
 

Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

levento' Alıntı:
hub kilitli iken 2h konumunda difransiyel devrede olurmu yoksa olmazmı????

Siz ön diferansiyeli kaynak yaparak bir anlamda sağ ve sol aksı birleştireceksiniz. Aracınızdaki hublar manuel anladığım kadarıyla. Hubları kilitleyerek de aks ve tekeri birbirine bağlamış oluyorsunuz. Bence 2 H yada 4H fark etmez tekerler birlikte dönmek isteyecektir.
 

Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler

anlaşıldı...galiba bu iş olmıyacak.. para bulunacak kilitli dif. alınacak....
 



Ynt: Ön difransiyel kaynak yaptıracagım öneriler




hubları free yaptığınızda diff dönmez. Teker avare döner sadece . İşi görür. Ama uygulamada zorluk çıkar.