KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
önden çekişli bir araçta akslar istavrozlu olduğuna göre vede virajlarda çok rahat gaza yüklene biliniyor ise ön defransiyeli kilitli bir araçta neden bu kadar sorun oluyor anlamadım doğrusu mantık aynı mantık
istavroz denen şey zaten açılı aktarma sağlayan organdır ön difransiyellerde de bu olduğuna göre bence olabilir yani kaynak olayı
önden çekişli bir araçta akslar istavrozlu olduğuna göre vede virajlarda çok rahat gaza yüklene biliniyor ise ön defransiyeli kilitli bir araçta neden bu kadar sorun oluyor anlamadım doğrusu mantık aynı mantık
istavroz denen şey zaten açılı aktarma sağlayan organdır ön difransiyellerde de bu olduğuna göre bence olabilir yani kaynak olayı
Diferansiyel kilitlerinin arazi vitesinden tamamen bağımsız olması gerekmez mi? Aracı tasarlayan ben olsam öyle yapardım.
Tekerleklerin farklı hızlarda dönebilmesine imkan sağlayan mekanizmayı kilitleyen aletin motorun gücünü uygun tork ile tekerleklere aktaran aletle ilgisi nedir?
Ya aslında söylemeye çalıştığım şu: Ya aracınızda diferansiyel kilidi diye bir düğme ya da kol olması lazım, ya da elektronik kilitli olması lazım, her iki durumda da şanzımanla ya da arazi vitesi ile fazla bir ilgisi varmış gibi görünmüyor, ama belki elektronik kilitli ise sadece arazi vitesinde iken devreye giriyordur, o da kendisi uygun gördüğü zaman, herzaman değil.
ortada diff olan araçlar devamlı dört çeker olurlar. öne düşen devirle arkaya düşen devri ayarlar orta dşferansiyel. Önü kaynakla sabitlediğinizde (kaynak yada %100 kilitle) ön tekerin biri farzedin iki tur dönecek diğeri 1.99 tur. aradaki fark ya patinajla tolere edilecek yada esneme yaratacak akslarda . Oluşan esneme sistemi zorlayarak kesmesine sebep olacak.
Ön hubları free konuma almak sorunu çözecek teoride ama uygulamada sizi ciddi yoracak.
Siz ön diferansiyeli kaynak yaparak bir anlamda sağ ve sol aksı birleştireceksiniz. Aracınızdaki hublar manuel anladığım kadarıyla. Hubları kilitleyerek de aks ve tekeri birbirine bağlamış oluyorsunuz. Bence 2 H yada 4H fark etmez tekerler birlikte dönmek isteyecektir.
Siz ön diferansiyeli kaynak yaparak bir anlamda sağ ve sol aksı birleştireceksiniz. Aracınızdaki hublar manuel anladığım kadarıyla. Hubları kilitleyerek de aks ve tekeri birbirine bağlamış oluyorsunuz. Bence 2 H yada 4H fark etmez tekerler birlikte dönmek isteyecektir.