Askerlik yapanlar bilir ,yanaşık düzen egitiminde farzedelim sola dön denildiginde sol baştaki çevresinde döner ,sondaki daha uzun adımlarla döner,difransiyelin görevide budur ,sol teker 1 tur atarsa sag teker daha fazla tur atar,kaynak olayı yapılırsa dönüşlerde araç ın tekerlerine yük biner ,nereden zayıfsa ordan kırar. havalı kilitlerde düz ve stabil gidilir sadece çamurdan çıkmak için kullanılır manevralarda kapatılır.
sabit yada salıncaklı araçlarda ,İstavrozun önde olmasının sebebi aracın lastiklerinin kaster, kamber gibi açılarının ayarını yapıla bilmesi içndir ,arka akslar uzun bir demirdir istavroz yoktur ayarda yoktur bilya üzerinde döner,
kaptan10' Alıntı:
önden çekişli bir araçta akslar istavrozlu olduğuna göre vede virajlarda çok rahat gaza yüklene biliniyor ise ön defransiyeli kilitli bir araçta neden bu kadar sorun oluyor anlamadım doğrusu mantık aynı mantık
istavroz denen şey zaten açılı aktarma sağlayan organdır ön difransiyellerde de bu olduğuna göre bence olabilir yani kaynak olayı
önden çekişli bir araçta akslar istavrozlu olduğuna göre vede virajlarda çok rahat gaza yüklene biliniyor ise ön defransiyeli kilitli bir araçta neden bu kadar sorun oluyor anlamadım doğrusu mantık aynı mantık
istavroz denen şey zaten açılı aktarma sağlayan organdır ön difransiyellerde de bu olduğuna göre bence olabilir yani kaynak olayı
sorun açılı aktarma organlarında değil.araç dönüş yaparken iki farklı yarı çapta çember çizer ve lastiklerin aldığı yol miktarı farklıdır.kaynak olunca fark olmayacak ve araç dönemeyerek( lastikler açılı dursa bile) düz gidecektir.sürüklenecektir.
Arkadaşlar hublardan biri kiltlense nasıl olur yani ön tekerlerden biri avare döner yani araç 4x3 olur ihtiyaç halinde hubın diğeride kilitlenir ve işi bitince geri açılabilir bu iş banada mantıklı geliyor
Arkadaşlar hublardan biri kiltlense nasıl olur yani ön tekerlerden biri avare döner yani araç 4x3 olur ihtiyaç halinde hubın diğeride kilitlenir ve işi bitince geri açılabilir bu iş banada mantıklı geliyor
hab'ın birini kilitlediğinizde önden hiçbir şekilde çekiş olmaz.Diferansiyel kilidi olmaz ise güç tekerlerden hangisini kolay çevirebiliyorsa o tarafa akar, dolayısı ile kilitlenmemiş hub ne tarafsa o tarafa akacaktır güç yani hiç birşey dönmeyecektir.Ön diferansiyel için en mantıklı uygulama lsd 'dir.
Arkadaşlar hublardan biri kiltlense nasıl olur yani ön tekerlerden biri avare döner yani araç 4x3 olur ihtiyaç halinde hubın diğeride kilitlenir ve işi bitince geri açılabilir bu iş banada mantıklı geliyor
Ben öyle bir şey denemedim ama, eski aracımda ön hublarımdan biri bozuldu...
Aracın iki ön tekeride dönmedi.
Yani sizin dediğiniz gibi 4x3 değil, direk 4x2'ye bağladı araç...
Sağ tekerdeki Hub'a çekiç vurarak kırdım ve araç tekrar 4x4 oldu
Yani anlatmak istediğiniz işe yaramıyor...
Ben öyle bir şey denemedim ama, eski aracımda ön hublarımdan biri bozuldu...
Aracın iki ön tekeride dönmedi.
Yani sizin dediğiniz gibi 4x3 değil, direk 4x2'ye bağladı araç...
Sağ tekerdeki Hub'a çekiç vurarak kırdım ve araç tekrar 4x4 oldu
Yani anlatmak istediğiniz işe yaramıyor...