Orta Asya Seyahati için Hangi Land Cruiser?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan drozcanaslan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 4
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,226

drozcanaslan

Yeni Üye
Mesajlar
10
Tepkime Puanı
1
Yer
Hatay
Meraba,
Şu an bende Suzuki Grand Vitara 2.0 benzin 2005 model araç var. Uzun soluklu Orta Asya gezisi ve daha sonra da Afrika gezisi planlıyorum. Vitara bu planlar için çok küçük. Toyota Land Cruiser alıp modifiye etmeği düşünüyorum. Ancak böylesi bir gezi için hangi Land Cruiser olacağına karar veremedim. Öncelikle "benzin mi dizel mi" sorusuna cevap bulmam gerekiyor. Daha sonra da hangi model olduğuna. 1999-2000 model civarı VX 100 4.2 bana cazip gibi geliyor. Geziye ben, eşim ve belki de 15 yaşındaki oğlumuzla çıkacaz. Arabanın tavanına çadır yaptıracam. Küçük su tankı, basit kamp malzemeleri vs. için modifikasyonlar yapacam. Ayrıca araçta yapacağım modifikasyonları trafiğe kaydettirip muayeneden geçirebilme şansım olabiliyor mu. Bu konuda bana yardımcı olabilirseniz çok sevinrim.
Saygılarımla
 

Etiketler
Size uygun olan toyuta fj-bj- hzj-pzj serisi 75 kasalar internette aratın fotoraflarını bulabılırsınız (biraz zor bulunur ama tam bu iş için yapılmış bir arabadır )
 

Ynt: Orta Asya Seyahati için Hangi Land Cruiser?

kesinlikle dizel olmalı zira o kadar uzun bir rota için ekonomik olmalı, araç ise vx 80 tadından yenmez ama vx 100 de olabilir. Sadece çeki demiri ve vinci ruhsata işletseniz yeter bence..
 

Ynt: Orta Asya Seyahati İçin Hangi Land Cruiser?

Uzun Geziler İçin Hdj 100 Sizinde Bahsettiginiz Araç Harika Olur Hiç Düşünmeden Bulursanız Alın
 

Ynt: Orta Asya Seyahati İçin Hangi Land Cruiser?

Afrikada yasiyorum, Etyopya, kenya ve Uganda da cok seyehat yapıyorum. 2009 yilinda Rusyada yasarken Kazan Ulan Ude arasini kendi aracimla gittim.
Afrilkada buyuk sehirler disinda benzin bulmak sorunlu, dizel daha cok var, ne yaparsanız yapın menzilinizi minimum 1000 km ye cikarin. Toyıotanin degisik araclarini kullandim benzin konusunda hepsi Afika sartlarina tolerasyonlari var.
Yeni nesil dizellere gelince belli km ler sonra dusuk kalite mazotla problem cikariyorlar. D4D motorlarda oncelikle EGR iptal yaptirin, ekstra mazot su ayırıcısı koydurun ve bol bol setan arttirici katki kullanin. Suan Hilux 3.0 otomatik kullaniyorum, arac 65 bin km lere geldi yavas yavas duman atmalar basladi, detayli karbon ve enjeksiyon temizligi yaptirmak sart. Ama afrikanin hemen hemen her yerinde Toyota parcasi ve servisi bulabilirsiniz, dedigim gibi menzilleri iyi hesaplayip ufak koylerden vs yakıt almamak cok onemli. Yedek depoyla menzilinizi 1000-1200 km cikarirsaniz cok iyi olur.
Rusyada hemen hemen butun buyuk sehirlerde Euro dizel bulabiliyorsunuz, bulamadıgınız yerde normalini kullanin Toyota icin 10-15 bin km normal dizel birsey farkettirmez.
Hayırlı yolculuklar