Oto Lastiği İçin Mini Kompresör Tavsiyesi ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EvliyaCelebi2 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 32,769

EvliyaCelebi2

Söz insanın aynasıdır..
Mesajlar
2,218
Tepkime Puanı
2,198
.

Oto lastiğini şişirmek için sizin en az 6 aydır sorunsuzca kullandığınız, çakmak girişli bir mini kompressör tavsiye edebilir misiniz ?
 

Etiketler
Ben de bundan vardı: otomobilde işe yarıyordu ama karavanın ağırlığına dayanamadı ve yalnızca 3 dakika içinde aşırı ısınmadan dolayı contaları yandı.Ben bundan şunu anladım,tekeri havaya kaldırmadan bu kompresörler işe yaramıyor.Tekeri havaya kaldırdıktan sonra ise bu kadar para vermeye gerek yok.Bu da gayet güzel iş görüyor.
 

.

Tesadüf bu ya, ben de tam ikinci resimdekinin yeterli olmadığını düşünerek, ilk resimdekinin benzerini ısmarlamayı düşünüyordum.

Cevabınıza teşekkürler.

...
İkincisini halen kullanıyor musunuz ?
 
Son düzenleme:

Kullanıyorum,her hafta şişme bot şişiriyorum.Bir kez karavan lastiğinde deneme amaçlı denedim,ağırlık yüzünden biraz zorlandı ama stepneyi çok rahat şişirdi.
 

.

Ben karavanımı bu sene Bodrum’da kış uykusuna yatırmadan önce lastiklerine 0,5 atü fazladan basmayı unuttum. Onun için buradan ısmarlayıp, orada yerinde pompalamattıracağım.
Çünkü yabancı plakalı aracı benden başkasının kullanması yasak olduğundan yakıt istasyonlarına götürme şansı da yok.
 
Son düzenleme:



birkaç çeşidini inceledim yağ yok dolayısıyla dağılması normal üzerindeki ağırlıkla alakası yok.
Böyle bir şey alırken karter bölümü veya yağlama sistemi olmalı kesin bozulmaz
 

birkaç çeşidini inceledim yağ yok dolayısıyla dağılması normal üzerindeki ağırlıkla alakası yok.
Böyle bir şey alırken karter bölümü veya yağlama sistemi olmalı kesin bozulmaz
.

Teşekkürler.
Diğerlerinin bazılarında pompa gövdesi plastik ve hortum da dayanıksız denmekte. Zorlanınca ısınmaları ve sigortanın atması normal olmalı.

Bu durumda manuel sistemin zorlu da olsa sonuçta yeterli olacağını umut ediyorum.

.
 

birkaç çeşidini inceledim yağ yok dolayısıyla dağılması normal üzerindeki ağırlıkla alakası yok.
Böyle bir şey alırken karter bölümü veya yağlama sistemi olmalı kesin bozulmaz
Ağırlıkla nasıl ilgisi olmaz?Stepneyi çok rahat şişiriyor,otomobil lastiğini zor da olsa şişiriyor,karavanın ön sağ lastiğini(motorun altındaki lastik) şişiremiyor ve yanıyor.Başka bir araçtan plastik gövdeli(bende ki bir de metal gövdeliydi) bir mini kompresör bulup,tekeri kriko ile kaldırınca rahat bir şekilde lastiği şişiriyor ve yolda kalmaktan kurtuluyorum.Bu bir ay önce başıma gelen bir olay.
 

Aşağıdaki resimdekinin birebir marka hariç aynı olan bir kompresörüm var ve Çin malı.

SUV aracımda bulunuyor. Lastik şişirmesinde sorun yok,gayet rahat şişiriyor.Sadece 10 dakikadan uzun süre kompresörün çalışmaması iyi olur. Her lastiği şişirirken arada kompresörün dinlendirilmesi soğutulması cihaz için yararlı olur. Birde lastik basınç göstergesi çok salınım yapıyor ve çalışırken hangi basınçta görülmüyor.Kompresör durduğunda basınç değeri okunuyor fakat gösterdiği değer doğrumu o tartışılır. Siz zaten duran aracınızın lastiklerini şişirteceğiniz için sıkıntı yaratmaz.


 

eksik yazmışım yaglama sistemi olan çelik kompresör olsa üzerindeki ağırlık etkilemez diye yazmalıydım ağırlık sebebiyle basınç artıyor ve ısınıyor pistonun genleşip motorun zorlanıp yanmasına sebep oluyor bende kömürlükte duruyor kullanmıyorum lastik tamir spreyi var artik
 



.

Ben karavanımı bu sene Bodrum’da kış uydusuna yatırmadan önce lastiklerine 0,5 atü fazladan basmayı unuttum. .


Bende resimdeki gibi metal govdeli olanindan var. Bekleye bekleye bir kez sisirmistim. Sogutma kanallari da var. Yalniz
0.5 atu fazladan basmayi bu cihazlar basaramaz . O kadar hassas degiller. Yakinlarda oto lastikci varsa daha kolay halleder. Onlarda vardir seyyar kompresor.
 

Yakinlarda oto lastikci varsa daha kolay halleder. Onlarda vardir seyyar kompresor.
.

Sanırım en büyük teşekkürü Teoman beye yapmam gerekecek.
En iyisi galiba ayni paraya bir oto lastikçisini çağırtmak olmalı ?

Zaten 7 senedir karavanında böyle bir kompresöre ihtiyacımın olmaması bu kullanımından sonra da olmayacağını düşündürüyor.
Ayrıca yabancı ürün eleştirilerinde bu mini kömpresör manometre göstergelerinin gerçek değerlerden saptığı da söylenmekte.
 
Son düzenleme:

.

Sanırım en büyük teşekkürü Teoman beye yapmam gerekecek.
En iyisi galiba ayni paraya bir oto lastikçisini çağırtmak olmalı ?

Çağırıp gelen lastikciye vereceğiniz paraya,çin malı kompresör alırsınız.
İlk kullanımdan sonra kompresör sağ kalırsa gelecek senelerde de kullanabilirsiniz.

.
Zaten 7 senedir karavanında böyle bir kompresöre ihtiyacımın olmaması bu kullanımından sonra da olmayacağını düşündürüyor.

Türk usülü;al kenarda dursun.Lazım olmaz demeyin,bir gün lazım olur.

.
Ayrıca yabancı ürün eleştirilerinde bu mini kömpresör manometre göstergelerinin gerçek değerlerden saptığı da söylenmekte.

Bende benzer şeyi demişim.
Demek ki,Avrupalılarda çakma ürün kullanıyormuş.
 

İlk kullanımdan sonra kompresör sağ kalırsa gelecek senelerde de kullanabilirsiniz.
.
Ya kalmazsa ?

Türk usülü;al kenarda dursun.Lazım olmaz demeyin,bir gün lazım olur.
.
Kamperimde koyacak yer o kadar kısıtlı ki, kilo alırım diye bira bile içmiyorum.
Rakı ile idare ediyoruz işte..

Demek ki,Avrupalılarda çakma ürün kullanıyormuş.
.
Evet onlar da Türkler gibi nedense Çinlileri pek seviyorlar.

.
 
Son düzenleme:

yaklaşık 15 yıl önce yurtdışından almıştım , 3 kez akusunu degistirdim , kullanım derseniz bisiklet lastiği , motosiklet lastiği , yazin çocukların can yeleği şişirme de kullandım , araç lastiği yürür vaziyete getirmesi çok uzun sure alıyor ( 2-3 saat) bir kaç kez de akü bittiğinde , aracı çalıştırmak için kullandım , en büyük faydası doğa kamplarinda çakmak girişinden telefon ve tablet şarj etmeye yarayan dev bir powerbank olması , çok gerek varmı ? bilmiyorum araçta lastik şişirme spreyi bulunduruyorum buda genelde evde kapı arkasında duruyor

HUAWEI TAG-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi