Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan softdevel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 533
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 124,426
Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Olguncancdan hoca, pasta geldi..tatlı yiyelim..tatlı konuşalım..

 

Etiketler


Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

murat bey sizinle her plaformda konuşurum ancak meselenin aslından çıkıyorsunuz. evet ülkemiz çok gelişti ama anadolu'nun hala kuzeybatı kesimleri bile tarımsal teknolojide çok geri. anadolu teknoloji ile şu son 5 senede tanıştı fakat trakya 30 senedir avrupalı. bazı konularda size hak veriyorum duster'cıların yüzde 1lik kısmı birer saçmalama makinası ben dacia kulübünden atıldım bundan 8 ay önce tartıştığım bir admin attı. adamın elinde duster yok test aracını sürmüş bayide benimle bu araç üzerinden iddialaşıyor. ya test aracını sana nekadar zorlatırla be el insaf benim altımdakisi kendi malım üstelik sen 6 7 km yaptın ben 7000km yapmıştım ozamanlar araç 2 aylık ya var ya yok üstelik test aracını redline'a bile sokamazsınız adamın ensesine çakarlar tokadı neyin testini yapmış arkadaş ben anlayamadım. ben elantra'nın test sürüşünde bulunmuştum aracı performansı için alacaktım ancak kesin alıcı olmama rağmen 60ı geçemedim kendi belirledikleri güzergahlarda kullandırıyolar snra kızdım almadım ayrı mesele. hakaret etmediğim halde yazdığım fikirleri çekemedi attı duster kulübünden banladı bazı duster cılar böyle elinde olmasa bile çok bilmiş havasına giriyor ama bu çok az bir yüzde. her forumda 1 yada 2 tane numinelik olabiliyor duster olmuş başka araç olmuş farketmez. yanlız duster ile ilgili diğer fikirlerinize asla ama asla katımıyorum.




forester kardeşim bendeki zihniyeti geçtimde sendeki zihniyet ne ona anlam veremiyorum sanırım bu forumda beyin yolları idrak enfeksiyonu var söylenen basit net şeyler anlaşılmıyor. bakınız ben renault9 92 den beri sahiptim geçen sene tam 680.000km de sattım bu aracı tanımam için yeterli bir km midir? bu aracı dağa bayıra çamura acımadan heryere vurdum ne dağıldı ne kırıldı takozların zamanla bozulması hariç. duster'ı 4x2 de 4x4 te herşekilde denedim size diyorumki duster 4x2 deyken renault9 dan aldığım tadı vermiyor bu nedir bu canlı bir deneyimdir. sizin için duster'ı karalamak için önünüze yem atıyorum siz nasıl bir karşılık veriyosunuz. canlı deneyimlerimden bahsediyorum duster üzerinde continental 215/65/16 lastiklerle 4x2 de 175/65/13 lastikli renault9 kadar çamurda başarı sağlamıyor renault9 gibi istikrarlı gitmiyor diyorum bu bir tecrübedir bunun nesini anlamıyosun sayın arkadaşım? sonraki mesele ise renault9 un biraz yükseltilip üzerine mt lastik takılıp 4x4 dusterın orjinal continental 215/65/16 asvalt lastikli performansının yüzde 70ini egale edebilirsiniz diyorum ben bu söylediklerimde anlaşılmıycak bir yer görmüyorum ve dedikleriminde sonuna kadar arkasındayım. forester kardeşim sen ya renault9u bayırda çamurda kullanmamışsın yada subaru forester'dan başka araç kullanmamışsın. ben 10 senede 10 ün üzerinde araç değiştirdim. traktörle tarla sürümü meseleside çok açıktır diyorumki anadoluda sürülü tarla görmüş olabilirsiniz ancak kullanılan pulluklar 12 14 inch oldugu için fazla kesek çıkmıyor üstelik anadolu ak ve tozumsu toprağa sahip kesek büyüklüğü buyüzden küçük. burda ise diyorumki 18 20 inch kullanılıyor toprak kepir olduğu için ve büyük inch pulluk oldugu için kesekler kaya gibi çıkıyor. böyle bir arazinin üzerindede 4x4 isuzu dmax in oturduğunu görüp renault 9 un lapır lapır gittiğini söylüyorum canlı görmüş bir göz olarak. yani anadoludaki toprağa bakarak hadi ya dmax kalırmı palavra atıyor diye düşünmeyiniz diye sürüm açıklaması yaptım. bunun ofroad la alakası varmıdır yokmudur diye bir soru yönelitiyosun sevgili kardeşim off road etaplarlardan oluşur. ozaman bende sana şöyle söyleyim bu bir kaya off road'udur senin subarunun yapamayacağı bişeydir yani askıda kalacağı için illa off road diye tanımlamak istersen. tarla sürmek off road'tır demiyorum yaptığım açıklama başkadır. ben size çamur ve engebeli arazi tecrübem var diyorum ne nerde nekadar gider az çok bildiğimi söylüyorum sizin spor olarak yaptığınızı ben iş olarak yapıyorum. illa aracını traktörlerin geçmiş olduğu su yarıklarından geçirenler off road yapmış olmuyo off road yapmak ayrı bir olay o zemin hakkında tecrübesi olmak ayrı bir olay. off road'ı sadece 4çeker yerden yüksek otomobiller olarak görmeyin ona bakarsanız dakarda kamyonlar motorsikletler yarışıyor. off road araç cinsi ve çekiş sisteminin önemli olmadığu bir yoldışı spordur. ve ben size çamur tecrübemin fazla olduğunu konu ile alakası olmasada çeltik tarlasında 20 tonluk makinanın 40 50 santim çamurun içinde gittiğini ve yer yer batarak 5 traktörün birden bile yerinden çıkaramayıp kato ile kurtarıldığını anlatmaya çalıştım bu konudaki tecrübemi anlayınız diye. bir alttaki msjınızada burdan cevap vereyim renault 9 ile edinilen tecrübe ile 4x4 bir araç ile edinilen tecrübeyi farklı bulmanız anlamsız. ikisindede aracın limitlerini yapabilceklerini zorluyosunuz bu sizin içinde tecrübedir benim içinde. dustur formula 1 vs vs bişeyler yazmışsınız bu sizin saçmaladıgınız noktadır. benim bu topicte yazdığım ilk msjı iyi hatırlıyosunuz dedimki duster normal bir otomobilden 4 parmak yüksek ve bir ticari van kadar bile yüksekliği yok bu sayede yanal rüzgar direnci az olup ağırlık merkezi aşağıda kalıp diğer (prestij jipleri hariç x5 x6 ix35 q7 vs vs) jiplerden çok daha dengeli bir yol tutuşuna sahip dedim ve bunu bizzat yaptığım süratler ile belirttim ve hatta duster ile rolling ve drag lar bile gerçekleştirdiğimi söyledim benim bu yorumumu komik buldu forester kardeşim ben bunuda anlamadım heralde çok duster kullanmış olsa gerek. aerodinamiği iyi olan bir araç değil ancak alcak agırlık noktası ve geniş dingil mesafesi ile duster adeta bir otomobil havasındadır resmen yüksek süratlerde ve girilen makaslarda. ilden ilçeye 23 km yi' en az 110a düşmek kaidesi ile 6-7dakika arasında aldım özellikle bigün çok meraktan zaman tuttum 1.6 benzinli otomobilimden çok farklı bir süre çıkmadı aralarında saniyeler oynar tahminen 40 45 saniye gibi bi farktır duster zayıf motoru ile virajlardan sonrak ara hızlanmalarda ve rampalarda süre kaybetti ve 2 aracımıda limitlerinde kullandım kendi pilotajım ve kayırma falan yapmadan. benim ziraat mühendisi ve ayrıyeten çekirdekten çiftçi olduğumu arazide büyüyüp yetiştiğimi ben pat diye söylemedim farketti iseniz karakterime yapılan saldırıdan sonra açıklama gereği duydum. herkese iyi akşamlar keyifli forumlar....
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri


onlar öyle... benim meselem değil... de yınede başlık konusu başka yerlere çok çekılmış oluyor ve kopuyor... nıyeyse... ??? 8)
 



Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Dustero, sanıyorum "birkaç mesajda birçok şeyi özetleyerek ifade" durumu olduğu için herşey birbirine karıştı.

Herkes de lafı kendi tuttuğu yerden anladı.

Örneğin Duster'ın off road kabiliyetinden söz ederken çiftçilik ve tarlalar işin içine karışınca traktör ve biçer döver de karıştı ve hatlar karıştı....

Tek tek ele alınca aslında ortada tartışılacak bir şey yok. Yazdığın birçok şeye muhtemelen birçok kişi katılır. Fakat bilirsin forumlarda "az zamanda çok şey anlaşılmaz/anlatılmaz." Yoksa anlaşılamaz ve anlatılamaz.

Neyse, herkesin birbirini dosdoğru anlamasını dilerim.
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Boş verin hızı, arazi performansını; Yok tyt giderdi, pajero yırtardı lastiği olsaydı, lada keçi gibidir... Her aracın kendine göre artısı eksisi var, bu araçlar ucuz, yeterince konforlu ve kullanım olarak acayip ekonomik. Arkasında renault var ne yedek parça ne de servis sıkıntısı çekmezsin arazide de takıldığımız yerde çağırırız bir Pajero, tyt ya da lada çekiverir düzgün bir yere sevabına
bakın bir video daha buldum biraz zorlu bir kır gezisi keyfine bakalım, ölümlü dünya değer mi senin benim kavgasına arkadaşlar... Var mı bu araca bizim isteğimize göre üretim bandında değişiklik yaptırabilecek içimizde eğer varsa sevabına otomatik vites ve dış hava ısı göstergesi koydursun
Sağlıcakla kalın...
C.C.


http://www.youtube.com/watch?v=XhpEjZIdMEI&feature=endscreen&NR=1
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Bir yanda binek sedan bir otomobille 4x4 bir duster off road performansı açısından kıyaslanıyor.
Yüksekliği bir ticari van kadar bile olmayan otomobilden az yüksek bir araç, ağırlık merkezi yere yakın, ki yolda 110 dan aşağı düşmeden gidebiliyor.
Ama aynı araç farklı kişilerin elinde off road canavarı olabiliyor.
Anlamak mümkün değil.
Hem asfalt sürat performansı hem off road.
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Duster'ın başarısının sırrı bu.. Her beklentiye azar azar olanak tanıyor..Şehir içi sedan, uzun yol sedan, şehir içi ticari, uzun yol büyük bagaj, arazide 4 çeker, piknikçi, kampçı için içinde yat..fiyat makul, vergi düşük, az yakar, parça servis bol..Tasarım görünüş cezbedici..genç kızlar dönüp bakıyor..daha iyisi şamda kayısı..
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

DuSTeRo' Alıntı:
... duster normal bir otomobilden 4 parmak yüksek ve bir ticari van kadar bile yüksekliği yok...
Ölçümde bir hata var gibi
Diğer araçların yerden yükseklikleri
Duster 4WD: 210mm
Jimny: 190mm
Grand Vitara: 200mm
Qashqai: 200mm
Sportage: 195mm
Suzuki Vitara: 200mm
Terios: 200mm
Tuscon: 200mm
Freelander 2: 180mm
Lada Niva: 220mm
CJ5: 172mm
Defender:197mm
Ranger:180mm
XJ:200mm
XL7:180mm
Hilux:212mm
Prado:220mm
 



Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri


Bu olculere gore defender yerden 19.7 cm mı yuksek ??
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

defenderin toyotanın en azından ümit beyin yazdığı değerlerden 3 5 cm farklı olduğunu düşünüp ümit bey maksat muhabbet olsun diye copy paste etmiş diye bir mesaj yazdım.merak edip toyota ve suzuki katalog değerlerine baktım.ümit bey haklıymış.
 






Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Daha oncede boyle bır konu gecmıstı. Daha once cektıgım fotograflara baktım.
unımog 404 s 74 model. Dıngılın en alt noktası 47 cm. Jant gobegı 49 cm (12.5 20 lastık )
74 serı3 74 model Dıngılın en alt noktası 22,5 Jant gobegı 36 cm ( 750 16 lastık )
2011 pajero Dıngılın en alt noktası 28 Jant gobegı 37 cm ( 285 65 18 lastık )