Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan softdevel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 533
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 124,454
Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Pajero'nun resmi sitesinde 265/60/18 lastikle yerden yüksekliği 220mm olarak gözüküyor
http://www.mitsubishi-motors.com.tr/pajero/index.asp?pg=teknik
 

Etiketler

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Konu ile alakasız oldu ama, Yeni Pajero'nun şasesi de Duster gibi monokokmuş

 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

ümiterkan' Alıntı:
Konu ile alakasız oldu ama, Yeni Pajero'nun şasesi de Duster gibi monokokmuş
Monoblok sase kullanımın yegane sebebı ıc ve dıs guvenlık standartlarını yakalayabılmektır. Cunku arac darbeyı uzerıne alır. Tam sase bır aracta sasenın ezılerek darbeyı uzerıne alma sansı yoktur.
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

ümit bey benim kastettiğim yerden tavan raylarına kadar olan yükseklikti bu sayede bahsettiğim ağırlık merkezinin yere yakın kalması ve rüzgar direncini aracın daha alcak yerlerinde mağruz kalması
 



Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

DuSTeRo' Alıntı:
ümit bey benim kastettiğim yerden tavan raylarına kadar olan yükseklikti bu sayede bahsettiğim ağırlık merkezinin yere yakın kalması ve rüzgar direncini aracın daha alcak yerlerinde mağruz kalması
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Dıngıl olculerı fotografları









 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Dıngıl olculerı 2









 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

dıngıl olculerı 3

 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Ilk 4 fotograf unımog
5-6-7 fotograflar pajero
8-9-10-11 fotofraflar serı3
Pajeronun teknık belgesınde olcumun yapıldıgı yer farklı olabılır. Benım olcum yaptıgım nokta arka dıngılın yere uzaklıgıdır. Fotograflarda oynama yaptıgımı dusunen varsa standart bır pajerodan olcum yapabılırler.
 



Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Demek ki Pajero'nun yere en yakın noktası ölçtüğünüz yer değil, aksi halde kendi sitelerinde 22cm demezlerdi.
 


Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

Evet aracın teknık acıklamasında verdıklerı olcu dogrudur. Fakat nereyı olcutuler? Suan kıbrıstayım araclar ızmırde gıttıgımde olculen 22 cm yakalamaya calısacagım.
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

"ümit bey benim kastettiğim yerden tavan raylarına kadar olan yükseklikti bu sayede bahsettiğim ağırlık merkezinin yere yakın kalması ve rüzgar direncini aracın daha alcak yerlerinde mağruz kalması " alıntı : dustero

sayın dustero , yerden tavan raylarına kadar olan yüksekliği aynı olan araçlarda bile ağırlık merkezi farklı olabilir , dolayısı ile bu ölçü ağırlık merkezinin yeri hakkında bilgi vermez diye düşünüyorum.

ağırlık merkezinin yere yakın olması da rüzgar direnci ile çok ilgili değildir , yerden yüksek bir araç düşünün fakat ağırlık merkezi çok alçak , mesela ön camın açısı fazla dikse rüzgara çok maruz kalmayacak mı yine de ?

dolayısı ile bence aerodinamik özelliğini , yerden yüksekliğini ve ağırlık merkezini her zaman doğru orantılı düşünmeyin bence.
bazen daha yüksek bir araç , aerodinamik yapısı sayesinde daha alçak bir araçtan daha az rüzgar direnci gösterebilir...
 

Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

yani... yerden yuksek ama ağır olduğu için ağırlık merkezi yere yakın (hummer,navigator,escalado,explorer,jeep,vb.moıdeller gibi) bazı jıpler daha stabl-dengeli mi oluyor denıyor... ??? ağırlık merkezi, aerodınamık, ağırlık oranları ve aks uzunluk-genişlik bileşenlerinden etkılenıyor mu deniyor...



 



Ynt: Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

kendi bildiğimden örnek vereyim , subaru forester kendisiyle aynı yüksekliğe sahip araçlara göre , yere daha yakın bir ağırlık merkezine sahiptir çünkü boxer motora sahiptir. aerodinamik özellikleri çok da parlak olmadığından rüzgar direncine fazla maruz kalır. Ağırlık merkezinin aşağıda olması ise , yüksek bir araç olmasına rağmen çok iyi bir yol tutuş kazandırır.