selam arkadaşlar ford ranger düşünüyorum ama otomatikmi yoksa düz vitesmi artılsrı ve eksilerinden bahsedermisiniz hem arazide hem düz yolda durum nedir arazide otomatik bizi üzermi yakıt önemli değil sadece kulanım amacı beni ilgilendiriyor ve hangi yıllar daha iyi bir şanzımana sahip yoksa hepsi aynı mı teşekkür ederm şimdiden gelecek olan cevaplar için arkadaşlar
Merhaba
Otomatik vites herzaman konforlu ve rahattır. Debriyaj ve baskı balta problemi yoktur. Arazide düz vitesi zorladiginiz takdirde siyirma riski oldukça fazla umarım size bir fikir vermiştir
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
teşekkür ederim cevap için arazide girip orada parçalamak istemem tabi özellikle kamp ve gezi amaçlı düşünüyorum asıl öğrenmek istediğim ford bu konuda nasıl otomatiği ve hangi seneler şanzımanı problemsiz bizi uğraştırmasın
Otomatik vites herzaman konforlu ve rahattır. Debriyaj ve baskı balta problemi yoktur. Arazide düz vitesi zorladiginiz takdirde siyirma riski oldukça fazla umarım size bir fikir vermiştir
Bu konularda genelleme yapmak pek doğru değil, kuru debriyajlı otomatik vites te var..(örnek: toyota mmt (genelde küçük motorlu araçlarda kullanılıyor) , VW dsg (belli bir motor gücünden düşük olan 7 vitesli modellerin hemen hepsi) ). Ford ne yapmıştır bilmiyorum, kamyonete böyle bir şanzıman koymuş olmaları zayıf ihtimal olsa da, yanlış olan genelleme yapmak.
sayın otomak arazıde kullanmayacağim aslında gezi ve kamp amaçlı olacak fakat seçinde lxt mi yoksa wıldtrak mı olmalı ve kaç ileri vites acaba bununla ilgili çok videoya ulaşamadım bizimkilerden birilerinin videosu olsaydı daha kesin fikirlere ulaşılabilirdi diye düşünüyorum teşekkür ederim yardımlarınız için
Otomatik vitesin kaç ileri olduğu anlamsız bir sorudur çünkü direk kıyaslama yapamazsınız. 4 ileri otomatik vites 4 ileri düz vites gibi değildir, 5 oluca da çok daha iyi olmaz. Çünkü adı üsünde türbin (diğer adıyla tork çevrimci) kendi başına bile bir tork çevrimcidir. Tork Konverter Nedir? Nasıl Çalışır? » Bilgiustam
Eski şanzımanlarda 1.8:1 den başlayıp yenilerinde 2.5 : 1 oranına kadar tork çevrimi yapabildiği bilinir (referans: Torque converter - Wikipedia, the free encyclopedia ) . Hal böyle iken dişli sistemi sadece 4 vites olduğu için bu sistemi 4 vitesli düz şanzımanla kıyaslamak elmalarla armutları kıyaslamaktır. Arazide de gayet güzel çalışır. Hatta arazi şartlarına en uygun şanzıman tipi budur demek hiç te yanlış olmaz, çünkü debriyaj baskı-balata sisteminin aksine bunda sürtünme yoktur. Ha öte yandan tüm otomatik şanzımanları da bu türden zannetmek ayrı bir hatadır, kimsenin eli kolu bağlı değil, isteyen baskı balata sistemine benzer sürtünme prensibiyle çalışan otomatik şanzıman da yapabilir, ve yapıyorlar da.
2015'te aldığım Ford ranger wildtrak arka kapak boyalı çıktı, ford'a başvurmama rağmen hiçbir düzeltici işlem yapmadılar, bilginiz olsun, ayrıca araç için 3.2 motor saçma sapan gereksiz ve arkada 1 ton yük taşımayacaksanız, çok dengesiz ve konforsuz, paylaşmak istedim.