Otomatik Vites Off-Road'da Sıkıntı Yaratıyor mu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan volkan_ Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 26
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,425

volkan_

Ana Kamp
Mesajlar
69
Tepkime Puanı
0
Yer
KOCAELİ
Merhaba benim bir sorum olacak Suzikilerdeki otomatik şanzuman zor arazi şartlarında sıkıntı yaratıyormu? Cevaplayan arkadaşlara şimdiden teşekkürler
 

Etiketler
Ynt: Otomatik Vites Off-Road'da Sıkıntı Yaratıyor mu?

cavaplamaya sondan başlayayım .Kesinlikkle en ufak bir handikap yaratmıyor. İki vitara kullandım önceki düz vites , şimdiki otomatik. Rahatlıkla ve en ufak bir şüphe duymadan diyebilirimki otomatik ile düz arasında hiç bir fark yok. Ancak vitara otomatik vitesinde D - 2 - L olmak üzere 3 konum vardır . D konumu 4 ileri vitestir. (manuel vitesin 4 ilerisi gibi düşünmeyin ama bunu ,bu çok farklı) ; 2 konumu ilk 3 vitesi kullanır. L konumu ise yanlızca 1 ve (gerekli devire ulaşırsa) 2 vites dişlisini kullanır. DOLAYISIYLA araziye girince hangi konumda sürüş yapacığınızı denyerek öğrenmek gerekir.Bunu bulunca gerisini zaten araç kendisi hallediyor. Ben % 80 arazide 2 konumunda sorunsuz ilerliyorum.Yanlızca güç isteyen dik yokuş yada patinaj yapması muhtemel yerlerde devri görüp de vitesi büyütmesin diye L yi kullanıyorum. Üstelik vites değiştirme hızı manuel vitese göre daha hızlı olduğundan vites değiştirme aralığında güç ve devir kaybı yaşanmadığı için (bazı zeminlerde bu çok önemli) tutunma kaybı da yaşanmıyor.Bu da bence otomatik vitesin başka bir avantajı. Bu otomatik vites konusu da renk gibi bir zevk meselesidir.
 

Ynt: Otomatik Vites Off-Road'da Sıkıntı Yaratıyor mu?

çağlar bey çok güzel yorumlamış ona 100 de 100 katılıyorum çok ağır arazi şartlarında düz vitesten daha avantajlı diyebilirim vites değiştirirken güç kaybı yaşamıyorsunuz yeteki aracınızı iyi tanıyın.
 

Ynt: Otomatik Vites Off-Road'da Sıkıntı Yaratıyor mu?

Başka bir noktada otomatik şanzımanın manuel şanzımandan daha hassa olması. Yani otomatik arıza verirse 5 lira manuel arıza verise 2 lira masraf çıkarır. Düz yolda kulanılan araçlarda şanzımanın hor kulanılıp kuyanılmadığını d ve r ye alırken verdiği tepkiden anlıyabilirsiniz.
 

Ynt: Otomatik Vites Off-Road'da Sıkıntı Yaratıyor mu?

evevt revizyonu manuele göre daha masraflıdır ancak sorun çıkartmaz.Buna rağmen manuel vites gibi debriyaj seti değişimi baskı balata bilya istemez. BU da bonusu
 



Ynt: Otomatik Vites Off-Road'da Sıkıntı Yaratıyor mu?

özellikle kaygan zeminlerde, inişlerde düz vites avantajlıdır.
otomatikle hep yol durumunu önden görüp ona göre önlem almanız gerekir.
Otomatikte iniş yaparken sorunlu bir yerde vitesi 1 vites küçültmek
komprasyon tamemen aracın elinde olduğu için sıkıntı yaratır.
Düz viteste debriyajla daha yumuşak geçebilrsiniz.

Yine kaygan zeminlerde rampa çıkışlarında.( özellikle kum gibi.)
aracınızı 2 veya 3 viteste kaldırıp gitmesini isteyebilirsiniz.
otomatik viteste araç hep 1 de kalkar.
( Bazı otomatiklerde bu işler için aracın yüksek viteste gitmesini sağlayan sistemler vardır.)
 

Ynt: Otomatik Vites Off-Road'da Sıkıntı Yaratıyor mu?

Birbirinden üstünlükleri pek yok aslında. Farklı yerlerde farklı tepkilerde değişiklik gösterselerde kullanım alışkanlığından sonra durumu kavrıyorsunuz.

Benim 2 off-road aracımın biri otm. diğeri düz vites. G.Cherokee WK ilk off-road aracım triptronic vitestir.
Ben otomatik vitesli aracımı kulladığımda, düz vitesten daha üstün olduğunu daha duru ve pürüzsüz kullanımı ile çok sevmiştim. Yokuşlarda balata kokusundan ve yanmasından uzak daha problemsiz oluşu vitesle uğraşmama pratikliği vs.vs.

Fakat CJ sahibide olunca birde ağır devir olan 4/10 ayna maruti takınca hiçte otomatik vitesi aramadığımı anladım. Yani hangisini kullanıyorsanız alışıyorsunuz ;)
Kanallı çamurlu dik rampalarda ve kumda patinaja yer vermeden Low 2 veya 3. vites ile kalkmanın keyfini yaşıyorum.
Ama amerika'daki gibi kaya off-road larında ise otomatik vites kesin çözümdür.
 

Ynt: Otomatik Vites Off-Road'da Sıkıntı Yaratıyor mu?

Bir takım baskı balata araç kullanmayı bilen bir kişi kulandığında 100-120 binden aşağı kulanılmaz.Bu km 180-200 bin km yide bulabilir. Binilen bir arabanın yılda 20-25 km yol yaptığını düşünürsek 4-5 yıl şanzımanla ilgili bir işlem yapılmaz.4-5 yılda değişen baskı balata rulmanıda sorun olarak almamazı gerekir. Hadi aracı kulanan iyi kulanıcı değil en kötü ihtimalle sekromeçleri yer ve balatayı yakar. Ya otomatik şanzımanda kulanan işi bilmiyorsa sanzımanın hali harap. Otomatik şanzımanda motor gücünün manuel şanzımana göre daha fazla olması şarttır. Ve yaktığı fazla yakıttan bahsetmeme gerek yok.
 

Ynt: Otomatik Vites Off-Road'da Sıkıntı Yaratıyor mu?

4 L' Alıntı:
cavaplamaya sondan başlayayım .Kesinlikkle en ufak bir handikap yaratmıyor. İki vitara kullandım önceki düz vites , şimdiki otomatik. Rahatlıkla ve en ufak bir şüphe duymadan diyebilirimki otomatik ile düz arasında hiç bir fark yok. Ancak vitara otomatik vitesinde D - 2 - L olmak üzere 3 konum vardır . D konumu 4 ileri vitestir. (manuel vitesin 4 ilerisi gibi düşünmeyin ama bunu ,bu çok farklı) ; 2 konumu ilk 3 vitesi kullanır. L konumu ise yanlızca 1 ve (gerekli devire ulaşırsa) 2 vites dişlisini kullanır. DOLAYISIYLA araziye girince hangi konumda sürüş yapacığınızı denyerek öğrenmek gerekir.Bunu bulunca gerisini zaten araç kendisi hallediyor. Ben % 80 arazide 2 konumunda sorunsuz ilerliyorum.Yanlızca güç isteyen dik yokuş yada patinaj yapması muhtemel yerlerde devri görüp de vitesi büyütmesin diye L yi kullanıyorum. Üstelik vites değiştirme hızı manuel vitese göre daha hızlı olduğundan vites değiştirme aralığında güç ve devir kaybı yaşanmadığı için (bazı zeminlerde bu çok önemli) tutunma kaybı da yaşanmıyor.Bu da bence otomatik vitesin başka bir avantajı. Bu otomatik vites konusu da renk gibi bir zevk meselesidir.
Başlıgı şimdi gördüm, Çağlar Hocam konuyu net olarak yorumlamış aynen katılıyorum, arazide en önemli noktalardan biri arcını tanımak hangi viteste ne yaparı bilmek ve zemin ve konumuna göre vites seçmek çok önemlidir. Dolayısı ile her araziye giren aracın tüm vites konumları denenmeli ve bilgi sahibi olunmalıdır. Avantajlarını iyi kullanan bir offroadcı birçok yerden rahat geçecektir. Kullanamayan ise normal yerlerde bile zorlanacaktır.
 

Ynt: Otomatik Vites Off-Road'da Sıkıntı Yaratıyor mu?

yeni nesil bir çok otomatik şanzmanda eğim sensörü vardr araç yokuş aşağı sürekli vites büyütmesin diye.inişte karşılaşlan bu hızlanma konnusu otomatik viteslerde çözülmüştür.Ayrıca yeni nesil otomatik şanzmanlarda farklı alternatifler göz önünde bulundurularak değişik tahvil oranları pozisyonlar sağlayan seçenekler de mevcuttur.Over drııve, power, snow,... gibi uygun olanı belirlemek sizin elinizde ve D'ye alıp hiç birşeye karışmamak otomatik vitesten maksumum verim almaya engel olur.Yeri geldiğinde D'den 3'e, 2'ye yada L 'ye alaırsanız otomatik vitesi hakkıyla kullanmış olursunuz.Bu aracı tanııdıkça, denedikçe kazanılacak bir özelliktir.
Vosdost arkadaşın yazdıklarna ilave edeceğim bir nokta daha var : 2000 li yıllarada fren ve debriyaj balatalarnda , çevre ve çalışan sağlığı gibi gerekçelerle asbest madde kullanmının yasaklanması ve yerine cam yünü kullanılması ile debriyaj ve fren balatalarnn miyadı eski mamullere göre daha kısalmştır. Eskiden ortalama bir kullanıcının 130-150 bin kmden yaptğı debriyaj balataları artık iyi bir kullanmda o km leri görmektedir.
Burada zaten otomatik vitesmi iyidir manuel vites mi onu tartışmamalıyız En başta dediğim gibi bu bir zevk ve tercih meselesidir ve otomatik vites konusunda kesin siyah yada kesin beyaz diye birşey yoktur.İkisinin de + ve - leri vardır.
saygılar... Çağlar
 



Ynt: Otomatik Vites Off-Road'da Sıkıntı Yaratıyor mu?

Offroadpassion' Alıntı:
Başlıgı şimdi gördüm, Çağlar Hocam konuyu net olarak yorumlamış aynen katılıyorum, arazide en önemli noktalardan biri arcını tanımak hangi viteste ne yaparı bilmek ve zemin ve konumuna göre vites seçmek çok önemlidir. Dolayısı ile her araziye giren aracın tüm vites konumları denenmeli ve bilgi sahibi olunmalıdır. Avantajlarını iyi kullanan bir offroadcı birçok yerden rahat geçecektir. Kullanamayan ise normal yerlerde bile zorlanacaktır.
tamamen katılıyorum.
ama buzda belirsiz inişlerde özellikle düz vitesten yanayım.
defalarca çıkıp indiğim Bolu Kartalkaya yolunda virajları ezberlediğim için otomatikle rahat ediyorum.
ama yolu bilmiyorsam ve At gibi bir lastik kullanıyorsam.
aşşağıya kağnıılarla aynı süratte iniyorum.:smiley:
 

Ynt: Otomatik Vites Off-Road'da Sıkıntı Yaratıyor mu?

Bende sunu tam anlamış degilim otomatik arac hiç kullanmadım desem yeridir dik ve cok kaygan zemınlerde manuel şanzımanda koyarsın düşük videse firene basmadan inersın baktın hala kayıyor vides yükseltirsın ama otomatıkte firene basmadan nasıl iniliyor bilmiyorum bu arada bende ögrenmiş olurum yarın bigün kullanırsak rezil olmayalın :smiley:
 

Ynt: Otomatik Vites Off-Road'da Sıkıntı Yaratıyor mu?

Otomatiklerde aynı düz vitesler gibi vitesi düşürebilirsiniz.firene basmanıza gerek yok.
Sıkıntı süratiniz fazlaysa ve bir alt vitese geçerseniz otomatikte araç motor fireninini bir anda yapar.aracın modeline göre hafif bir yanlanama yapabilir.
araca alışıksanız ne yapacağını biliyorsanız vitesi düşürdükten hemen sonra hafif gaza basmak işe yarar.

düzde vites düşürürken ani komprasyonu önlemek için debriyajla ayarlama yapılabilinir.

ama bu dediğim durumlar özellikle buz üstünde inişi gerektiğinden daha süratle inerken başımıza gelen ve aracı vites yardımıyla yavaşlatma durumlarında olur.
otomatikte 5 den 4 e -4 den 3 e inerken çok fazla sorun yaşamazsınız.
ama 3 den 2 ye - 2 den 1 e inişler buz gibi çok kaygan zeminlerde sorun çıkarabilir.

en güzel örnek vitesi kaygan zeminde düşürüken siz debriyajdan ayağınızı aniden çekmezsiniz.Ama otomatik çeker.
sonuç olarak araca alışma meselesi.
aracınızın nerde ne yapacağını biliyorsanz zaten sorun kalmaz.
 

Ynt: Otomatik Vites Off-Road'da Sıkıntı Yaratıyor mu?

dik bir orman yangın yolunu (20-25 derece) otomatik vites L konumundayken fren kullanmadan indim.Denemek için tekrar çıktım, bu kez arazi vtesi 4H de iken otomatiği L ye aldım hiç bir harkı olmadı ikl denemem ile.Yine frensiz indim. 3, kez denemek için çıktığımda Budefa 4 L ye aldım ve L ile inmeyi denedim çok daha yavaş indi : aynı denemede inişe devam ederken acaba otomatik vitesi L den 2'ye alsam neolur diye merak ettim ve 2'ye aldım.Araç hızlanmaya başladı ve bu defa fren ihtiyacı oldu.Kontrollü şekilde fren kullanarak indim.(Zemin çamur)

KERİM BEY: siz örneğin kartalkaya yolundan normal kış şartlarında inerken vites ve arazi vites kombinasyonunu nasıl yapıyorsunuz.? (Zemin buz eğim)
 

Ynt: Otomatik Vites Off-Road'da Sıkıntı Yaratıyor mu?

Çağlar Bey.
Buz inişlerinde, Kartalkaya yolunda nerde dik iniş var nerde inişli keskin viraj var bildiğim için.
Yerine göre 4 H (normal.) veya 4 L ( Ağır devir beraber kullanıyorum.)
Vitesleride kendimi emniyette hissedeceğim hız için ayarlıyorum.
Bilmediğim yollarda- inişlerde ,eğer yolun sonunu görmüyorsam.
Her zaman yavaşlamayı önceden yapıp aracın ani tepki vermeyeceği sürate inip yolu öyle alıyorum.

En önemli nokta lastik seçimidir.
Aracın karakterinide bilmeniz gerekir.
Araç değiştirdiğimde veya lastik değiştirdiğimde ilk önce zor koşullarda kontrollü olarak yola çıkıp denemelerini yaparım.
( Ankarada don dan sonra rahat olan ve kimseye zarar vermeyeceğim yerllerde.)
Buda bana buz inişlerinde aracın neler yapabileceğini gösterir.
Aracınızın tepkilerine alıştığınız zaman zaten artık her şey yoluna girmiş demektir.
 



Ynt: Otomatik Vites Off-Road'da Sıkıntı Yaratıyor mu?

otomatık vıteslı butun araclar arazı sartlarına ıyı gelmez arazı sartlarında manuel tercıh edılır.ama ben 10 tane arabam olsa 10 da otomatık alırım ben otomatık hayranıyım
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,262
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst