Siperlerden özgürlüğe giden yol...işte bir fotoğraf ve upuzun bir hikaye. Ama anlatmaya ne bilgim, ne de mecalim var önemli olan hissettirdikleri...
İlk başlık benden oldu sanırım
Fotoğraf Çanakkale - Conk Bayırı'nda çekildi. 1x ve 3x Degrade ND filtreler kullanılarak gökyüzü ve yeryüzünün ışığı eşitlendi. Üst kısımda görülen Atatürk heykelinin hemen yanı Mustafa Kemal'in göğsüne isabet eden şarapnelin saatini kırdığı yer(miş)...
Bana soracak olursanız, resimdeki doğallık gitmiş, tablo gibi olmuş. Gökyüzünün ufka yakın yeri en parlak olacak şekilde yukarı doğru parlaklık azalacak şekilde gitseydi bence daha iyi olurdu. Bunları ben bir amatör olarak yazıyorum tabi ki siz daha iyi bilirsiniz Naçizane..
Benim dikkatimi ilk çeken özgürlüğe giden yol oldu. Hissettirdiklerini dile getirmek hiç kolay değil, belki de susmak ve seyretmek gerek.
Gökyüzündeki parlaklık bana doğal geldi. Çanakkale'de açık ve berrak bir gökyüzü vardır. Yadırgamadım. Çok güzel ve anlamlı bir fotoğraf.
Çanakkale'deki gökyüzünü ben de çok severim. Esen rüzgarı, denizi, ağaçları etkileyen o atmosferi gökyüzünde görmek de mümkün. Lakin koyu bir naturalist olmamdan ötürü sanırım yine damarım tuttu, doğallığı bozuldu diye önyargılı yaklaştım. Saygılarımla..
Çanakkale'deki gökyüzünü ben de çok severim. Esen rüzgarı, denizi, ağaçları etkileyen o atmosferi gökyüzünde görmek de mümkün. Lakin koyu bir naturalist olmamdan ötürü sanırım yine damarım tuttu, doğallığı bozuldu diye önyargılı yaklaştım. Saygılarımla..
Ben fotoğrafı çekerken, siperlerin yarattığı uzun ve kavisli çizgiyi Atatürk heykeline ve meşhur Conk Bayırı'na götürerek izleyicinin gözünü yönlendirme amacı gütmüştüm ilk mesajdaki "gökyüzü doğal değil" (bu şekilde değildi tabii, ben özetliyorum) yorumu aslında haklı bir yorum. çünkü normal şartlar altında gökyüzü böyle masmavi çıkmaz, çıkamaz ) gökyüzü gündüz saatlerinde ışık kaynağı olduğu için yeryüzünden çok daha parlak olur ve sensöz / film bu farkı insan gözü gibi kompanse edemez. ya yeryüzü karanlık, gökyüzü normal çıkar ya da yeryüzü normal, gökyüzü bembeyaz çıkar. burada her ikisini de normal görmemizin sebebi benim bir filtreyle gökyüzünün ışığını karartmam, yani yeryüzüyle aynı seviyeye (hatta sanırım biraz daha koyu olmuş) çekmemdir
uzun lafın kısası...fotoğrafın "doğal" olmadığı tamamen doğru bir görüş aslında ama tarifteki gibi gökyüzünün ufka yakın kısmının beyazdan maviye geçişli bir şekilde çekilmesi denenebilir...
beğendiğiniz için çok teşekkür ederim böyle tartışmalar olacaksa ben başka fotoğraflar da eklerim siteye
Bu resimde duygu yok.Siperlerin sahteliği en başta göze çarpıyor.Atatürk heykeli uzakta seçilmiyor.Açıklama yapmazsanız çanakkaleye ait hiç bir iz bulamazsınız.
Bu resimde duygu yok.Siperlerin sahteliği en başta göze çarpıyor.Atatürk heykeli uzakta seçilmiyor.Açıklama yapmazsanız çanakkaleye ait hiç bir iz bulamazsınız.
Size bay muhalefet demek gerek sanırım şaka bir tarafa muhalefet ölçülü olduğu sürece iyi bir şeydir Fotoğrafın gösterdiklerinden çok hissettirdikleri önemli bence.
Belki, dediğiniz gibi Çanakkale'ye hiç gitmemiş biri bu fotoğrafta Çanakkale'ye ait bir iz bulamaz. Daha önce yorumumda da belirttiğim gibi herkes farklı algılar ve hisseder.
Ben baktığımda mesela o duyguyu hissettim. Sizin bakış açınıza da saygı duyduğumu belirtmek isterim.
cculsuzz...fotoğraf 2 boyutlu bir görüntüdür. Kendine ait duyguları olmaz. Ancak izleyene dolaylı yollardan birşeyler hissettirebilir. Bu resim size birşey hissettirmemiş olabilir...önemli olan bir kişiye değil, kitlelere neler hissettirdiğidir ama 1 kişi de bir kayıptır tabii ki...otoriter yorumunuz için teşekkür ederim. bu da benim için bir "veri" sonuçta...
Aslında fotoğraf sanatı açısından tenkit edecek bilgi birikimim yok ama duygusal manada Selçuk bey(cculsuzz)'e katılıyorum. Fotoğrafta görülen yol sizi acıların merkezine götürmekten ziyade izci kampına giden bir patika gibi görünüyor. Çok yapmacık. Siperlerde ölümün acısını ve ağlayan anaların feryadını duyamıyoruz.
Tabi bu orayı dekore edenlerin kabahati.
fotoğraftan ziyade yer çok güzel oraya gidipde gözünden yaş damlamayan önce damarındaki akan kanı sorgulasın çnkü orada şehit olanlar sayesinde buradayız.bence fotoğraf yatay olarak çekilebilirdi gerçi o esnadaki şartları ve çevre ortamı önemli ama genelde bu tarz kompozisyonlarda genişlik daha bir etkili olur bence tabi saygılarımla