Pajero Vitesler Hakkında Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yazargezeryolçizer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 26
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,486
Mesajlar
1,505
Tepkime Puanı
3
Selamlar
1999 Pajero 3,5 v6 daki veya benzerlerinde bulunan 2 adet 4L vitesinin ne işe yaradığını merak ediyorum.
bu viteslerden birisi acaba orta dif.kilidimi.
birde bu araçları 90 Km süratle giderken 2H den 4H ye alabiliyormuşuz doğrumudur.
Bu konularda beni bilgilendirirseniz sevineceğim.
 

Etiketler
Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

1999 3.0 V6 var bizde, seçenekler:

2H : Ön aks boşta
4H : Part-time dört çeker
4HLC: Merkezi diferansiyel kilitli halde dört çeker (Çamur, kum, kar gibi ortamlar için)
4LLC: Merkezi diferansiyel kilitli halde dört çeker düşük devir.

Birde tuşla kumanda edilen arka diferansiyel kilidi var.

Ancak 2 tane 4L yok, 2 tane 4H var, bildiğim kadarıyla 99 Pajero'larda ki Super Select sistemi böyle 2 tane 4L olduğuna emimisiniz?

90 km hızla 2H-4H geçişi denemedik hjç ;D
 

Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

cevaplar için teşekkürler.
bende L ler ve H ler karıştı.:smiley:
90 Km hızla 2H-4H geçişini Mitsubishi servisinde çalışan bir elemandan öğrendim.
ama konunun doğru oldundan emin olmadan denemek tam bir laz fıkrasının doğmasına neden olabilir.:smiley:
yarın bir aksilik çıkmassa bende sitenin Mitsubishi bölümüne geçmiş olacağım.
90 KM süratle giderken vitesleri kurcalayıp ne olacağına bakarmıyım bilmiyorum ama deneyimlerimi yazarım.
Sizde aracın kullanma klavuzu varmı.Varsa böyle bir şeyi yazması lazım.
 

Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

Kullanma kılavuzu yok malesef, bulursanız bana da haber verin ;) XJ.de karlı bir zeminde 80-90 civarı 2H - 4H geçişi yapmıştım, sorun olmamıştı. Zaten kullanma kılavuzunda da yapılabileceği yazıyordu, Pajero.da da 2H-4H yapılabilir zannediyorum. Aracınız hayırlı olsun şimdiden, gerçekten çok başarılı bir makine.
 

Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

Murat Selamlar
En sonun da aracı aldım.1999 3,5 V6 daha arazide test edemedim.ama en yakın zamanda senin resimlerin yanında yayınlanması için çıkacağım.
Kullanma klavuzunu bulacağım galiba.Aracı aldığım kişi de varmış,bulunca bana verecek.
elime geçince sana çoğaltıp gönderirim.
Cherokee XJ den sonra,Pajero nun uzun yol tutuşu bana biraz sorunluymuş gibi geldi.
Aracın hızlanması iyide.120 den sonra otobüs kıvamında gidiyor.yola hakim değil gibi.
ya daha alışma süreci geçirmem gerekecek yada rot ayarları bozuk olabilir.
Bu 2 aracı bildiğin için izlenimlerini bana aktarırsan sevinirim.
 



Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

Aracınız hayırlı olsun. Kullanma kılavuzu çok iyi olur, bu arada bende fotokopi makinesi var, bende çoğaltabilirim size zahmet olmasın ;)

Pajero helezonlu olduğu için bana XJ.den daha iyi geliyor uzun yolda. Ancak ani bir manevra yapmaya kalktığınızda gerek ağırlığı gerekse yüksekliğinden XJ.e göre daha zor toparlıyor kendisini. XJ Pajero.ya göre kolay bırakıyor kendisini ama çokta kolay toparlıyor, Pajero'nun tuhaf salınımları malesef bizimkinde de var, ancak XJ.den sonra rahatsız edecek kadar değil.

Amortisörleri, alt takımı ve rot ayarını kontrol ettirirseniz belki bir sorun olabilir, salınım ve gezinme varsa amortisör ve viraj demir lastikleri aklıma geliyor benim.
 

Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

Bu araçların karakteristiği salınım yapmaları diye duymuştum.
Japonlar genelde yumuşak ve konfor ağırlıklı bir amortisör setup'ını tercih ediyor.

Giderken 4 çekere geçme konusu, automatik hub'lar ile ilgili, elektrik kumandalı veya vakumlu sistemlerde giderken geçiş yapılabiliyor. Ancak part-time sistemlerde zemin kuru ise 4 çeker kullanmak tavsiye edilmiyor.

Benzer sistem Frontera'da vardı, 80 km limit olarak verilmekteydi.
 

Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

İş güçten dolayı daha arabaya tam olarak binemedim bile.
neyseki salınımı hallettik,
Amortisörlerin 3 kademe sertleşmesi veya yumuşamasını sağlayan bir kumanda var.
Biz tabiki arazide olmadığımız için hep yumuşakta tutmuşuz,araçta yüksek süratlerde gemi gibi bir o yana bir bu yana sallanıyordu.orta kademeye getirince salınım kayboldu ve araç ( yüksek süratte) rahat bir kullanıma kavuştu.
En serte aldığımızda daha da iyi sonuç elde ettik.ama bu seferde yoldaki bütün sarsıntıyı içeri aldık,araziye çıktığımızda baya bir işe yarıyacak gibi.
 

Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

Bu ayarlı amortisör olan modellerde elektrik kontrollü diferansiyel kilidi de oluyor.
Çok ideal bir hem gündelik hem de kamp hobi aracı...
 

Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

Bizimkinde ayarlı amortisör yok ::smiley: Ancak elektrikli diferansiyel kilidi var :D Ayarlı amortisör iyimiş baya. Ön koltukların altında yumuşaklık ayarı var, araziye girdiğinizde yumuşak ayara alabiliyorsunuz, otobüs şöförleri gibi koltuklar yukarı-aşağı sallanıp duruyor ;D Amortisörler sert konumdayken işinize yarar.
 



Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

benimkinde de ayarlı amortisör var,ama ayarlı koltuklar yok,araziye çıkarken ikisini birleştirip bir arabaya mı çevirsek acaba.Böylece yedekte bir de kilitli dif.imiz olur:smiley:
 

Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

İlginç, demekki baya donanım opsiyonu varmış bu araçların piyasaya çıktıklaında, ayarlı amortisör işi baya ilgimi çekti, araştırıcam; kesin maliyeti çok yüksektir ama mükemmel bir özellik.
 

Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

Devir kadranının içinde aracın hangi amortisör seçiminde olduğunu gösteren bir gösterge var.( 3 adet led lambası ) yanlış hatırlamıyorsam,lambaların altlarında S-M-H harfleri var.
Uzun yol tutuşunda aracın gidişini baya değiştirdi.
Ama daha arazi tecrübem olmadığı için ne kadar işe yarar bilemiyorum.
fırsat bulur bulmaz aracın limitlerini zorlayacağım izlenimlerimi yazarım.
bence en yumuşak olan kademe çok ta gerekli değil,araç kendini 56 chevrolet zannediyor.
Bozuk yolda sessis sedasız ama salına salına gidiyor.
 

Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

yazargezeryolçizer' Alıntı:
Devir kadranının içinde aracın hangi amortisör seçiminde olduğunu gösteren bir gösterge var.( 3 adet led lambası ) yanlış hatırlamıyorsam,lambaların altlarında S-M-H harfleri var.

::smiley:

Baya detaylı bir sistem o zaman bu, hiç denememek daha mantıklı :D
 

Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

servise gittiğimde sorayım.Ama parçalarının fiyatı malum,gerçi uygulanabilirse dışartan parça fiyatlarına bakarak hareket edilebilir.
her şeyden önemlisi bu sistemin ne kadar işe yaradığı ve gerekli olup olmadığı.
 



Ynt: Pajero Vitesler Hakkında Yardım

Biz genelde araziye girmeden 200 km civarı otoban yolculuğu yapıyoruz, bu yüzden böyle bir sistem çok işe yarardı :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


Geri
Üst