Ynt: Panelvanların Kargo Bölümleri Kesilip Uzatıp Genişletilebilir mi?
Yasalar şase boyunu 51 cm uzatmaya müsade ediyor, projeli olarak uzatılmış, daha öncede muayenelrden geçmiş bir şasesi uzatılmış araç düşünülebilir, lakin şunuda araştırmak lazım; araç uzatma sırasında proje ile ciddi bir tadilat yaşamış sayılırsa, sonradan kamyonet sınıfında özel amaçlı kamp taşıtı haline dönmeside ciddi bir tadilat dır, bu boyutta iki tadilatın yapılmasın da bir sorun çıkarmı, karavan tadilatınıda tip onay belgesi 336 cm kargo olarak çıkarsa, içine 386 cm proje nasıl TSE ve TÜV'den gaçecek, TSE'den bir şekilde geçebilir, ama TÜV'ün elinde araçlar hakkında inannılmaz fabrikasyon bilgiler var, herşeyi hemen görüyorlar, bir TÜV'cü ile konuşmak lazım..
Benim aracım ruhsatta N2(3500 kg üstü) sınıfı idi, TÜV'de bu araç N2 olamaz N1(3500 kg'a kadar) dediler EK1 vererek düzelt yoksa muayane olamaz dediler, oysa N2 olarak daha önce muayene olmuş ama artık yapmıyorlar, bende EK1 verip sınıfını N1 yaptım...
Araç 1950 kg, istiap haddi 1500 kg, fabrika toplam 2950 kg toplam ağırlık vermiş, adamlar bir şekilde N2 işltip toplam yüklü ağırlını 3500-5000 kg'a çıkarmışlar, yollarda polisler mali kontrollerde mobil kantar ile araçları tartarlar N1 sınıf bir araç 3500 kg dan ağır çıkarsa ceza yersiniz, adamlar ruhsata N2 işlettikleri için araç tartıda 4000 kg çıksada sorunsuz geçip gidiyorlar, ama TÜV bunu yemiyor, ellirndeki fabrika verileri ile hemen aracın tip onayını görüyorlar..
Sonuç herşey TÜV'de bitiyor, bir TÜV elemanı ile konuşmak lazım...