Patrol Sd33t (canavar)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Ertanbek Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 49
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 26,594
Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

öncelikle iyi dilekleriniz için teşekkürler gelelim intercooler meselesine bizim tercihimiz Hyundai starhex oldu aslında l200 de olabilirdi ama maliyet ve bulunabilirlik acısından Hyundai daha uygundu kendinden musurlu ve pervaneli oluşu motor ustu montaj olması boru giriş cıkısları 10 numara uyumluydu ve arabanın dünyası işte bu noktada değişti kronik duman sorunu azaldı rakım farkındaki çalışma ve performans bozukluğu tarih oldu hararet riski yok oldu turbo boslugu yalan oldu sonucda işin mantığı soğuk ve oksijenden yoğun basınçlı hava her daim motor veriminde bizim öngörümüz %20 lik bir artış sağladı basit ama etkin bir çözüm bu raclar için olmazsa olmaz bence

IMG_0322.JPG


IMG_0321.JPG
 

Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

şnorkel den itibaren alıp intercooler ile motora mükemmel iletilen havanın bir okadar cıkısıda önemli bence bu noktada manifolt dan itibaren 60 lık boru ile kısa susturucusuz eksoz sistemi mükemmel turbo sesi ve performans acısından son nok da olacak gibi ama daha eksoz işine giremedik ses ne olur performans ne olur şimdilik netteki örnekler le kabul. http://www.youtube.com/watch?v=VMY_Lg1nSrs&list=FLUDdFgl1Gb671l8BTU48uBg&index=21
http://www.youtube.com/watch?v=KDkbmmZb9Lc&list=FLUDdFgl1Gb671l8BTU48uBg
 

Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

bu aracda beni hayran bırakan bir yerde şimdi yürür aksam alt takım yok kitmiş aman yaymış ayarlı kolmuş amartisörmüş yükseltme alçaltmaymış ...... vsssss bir dünya saçmalıkdan uzak güçlü dinamik efektif ne cj ler gibi dağınık ve zayıf nede rahatsız emin olun resimlerle sabit olası en rahat teknolojik ve güçlü alt takımlardan biri olan lc prado ya biniyorum bunun yeri başka hele o Amerikanlara harcanan o paralar ah ki ne ah :smiley:

IMG_0278.JPG


IMG_0311.JPG


IMG_0313.JPG


IMG_0314.JPG


IMG_0312.JPG
 


Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

peki ne yaptık ....... aslında secenek cokdu lastik seçimine göre işi belirledik öncelikle ihtiyaca yönelik lastik ben hem günlük kullanım için hem yarışlarda tadında kalsın diyerek 33 tercih ettim işin aslı 35 37 hiç sıkıntı yok zaten İsmail abimiz 35 den yana tercihde bulundu işin aslı 33 sanzıman oranlarını 10 numara karşıladı ve aracın 31 deki ötmeleri gitti yani bence tam karar ama gene söylüyorum 33 olası en standart seçim bu araç için.33 seçiminden sonra küpeler uzatıldı kavis verildi iş bitti. daha buyuk seçeneklerde 10 cm çamurluklardan kesilerek 10 cm e kadar kupa takozlarından 15 cm e kadar soa uygulanarak devasa bir araç yaratabilinir ancak soa noktasında direksiyon çolagının tadilat görmesi gerekmekde ve aracın alt dinamikleri karısmakda ben taksi gibi yüksek hızda kontrol meraklısı olduğum için aracın standart ayarlarını bozmadım bana yetdide. tabiyki büyük lastik takmayla cogu aracda iş bitmiyor bunu tasıycak akslar kovan fren hep sorun ...... ancak bu arabada değil alt takım tas bası , kovan kısa kalın destek li 4 noktadan stopper lı kıracak dökecek hicbirsey yok komple alt takım agır hizmet dizayn edilmiş jeep lerden sonra rüya gibi :smiley: jant tercihimiz procamp 15/10 -45 ve yarış jantı 15/7 -10 einberch harikalar :smiley: devamı yârin saygılaaaar

IMG_0327.jpg


IMG_0328.jpg


IMG_0331.jpg


IMG_0325.jpg


IMG_0330.jpg
 



Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

başkanım, öncelikle sevgi ve selamlar. Bu işler sizin gibi deneyimli , teçrübeli ellerden gecince daha bir güzel .Yoğun bir koşuşturmanın yanında zaman bulduğunuz için sizi tebrik etmek lazım. CANAVARIN SON HALİNİ DE BEKLERİZ. Saygılar.
 


Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

Sevgili Ugur Abi'm her daim takipdesin farkındayım :smiley: ve sayın Muammer başkanım kadim dostum bu offroad sevdası seninle başka güzel :smiley: bu arada aracı ilk deneyimlediğimiz safari gezimizde Muammer başkanımın co pilotluguyla iki teker üzerinde de deneme şansımız oldu aracı kendisinin şahsen çok etkilendiğine bir fiil şahit oldum desem yeridir :smiley:
 

Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

yükseltme ve yürüyen aksam la olan tecrübelerime devam etmek istiyorum. öncelikle makas hakikaten büyük kolaylık özellikle bu arabadaki gibi dayanıklı malzemeden yapılmışsa ancak burada cok önemli bir nokta var eger makasların ve bunları destekliyen amartisör ler doğru kombine edilemezse ozaman hersey inanın b.k oluyor sarsıntı vuruntu ses sıfır artikülasyon vsssss. olay hepinizin taktiridir amartisörlerin ortalanması ile başlıyor ancak okadar kolay değil arka taraf için konuşursak bu rada bizim tecrübemiz uzun ford minibüs amartisörlerinden oldu öncelikli sebebi dayanıklı ve kalın malzemeden yapılışı uzunluğu ve zaten agır bir araç için tasarlanmış olması.aslında makaslı araçlarda daha cok yağlı amarti. tercih edilirken bu amartisörün dayanıklılığı ve taşıyıcı gücü harika. peki yanlış secimde basınıza ne gelebilir 1- araç okadar agır ki anında kırılıyorlar 2- balon gibi patlayıp yag kaçırıyor ve kitliyorlar 3-agırlıktan basıyorlar vssss onlarca amartisörden sonra doğruyu bulduk :smiley: . sonucda araç hakikaten agır ve demir gibi aracın altında birçok amartisör hiç kalıyor. önde ise fizik tamamen farklı daha kısa bir amartisörle motorun devasa ağırlığını karşıladık.

IMG_0309.JPG
 

Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

en yapılmaması gereken hata lardan biri makaslardan yaprak almak. çoğu amerikanda süspansiyonu rahatlatmak için yapılan bu girişim bu makinada resmen elinize patlıyor tek bir yaprak alımıyla araç 10 cm basıyor ve tamamen fonksiyon dışı kalıyor araç kütük gibi oluyor sonuç da hep aynı mantık araç bir Suzuki değil standart 2 ton bu neden le makaslar felaket basıyor. bir diğer konu küpeler bu noktada en önemli nokta küpelerin ortadan destekli yapılması yoksa burkulma gücüne dayanma sansı yok.biz önde 10 arkada 8 cm lik uzatma tercih ettik ön cok agır olduğu için dengelemek üzere . tornacının ve kullanılan malzemenin kalitesi tartışmasız cok önemli.

IMG_0273.JPG


IMG_0272.JPG


IMG_0271.JPG


IMG_0279.JPG


IMG_0270.JPG
 



Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

bir diğer konu jant lastik .... lastik tabiyki silverstone extreme cogu Amerikan 33 ve üzeri lastik taşımak için ayna mahruti crown nun özel ağır hizmet aks ları istavrozlar kollar yaylar burçlar amartisörlr zartlar zurtlar ........... :smiley: kısaca 10 kağıt :smiley: onunda yârin dağılmamasının garanisi yok tecrübeyle sabit kimse kızmasın ben bu araba kadar çuval parayı bu araçların mağlesef alt takımına harcadım hakikaten yazık ben yandım siz yanmayın . neyse konumuza dönersek 33 daha öncede söyldim standart kalıyor bu makinaya cogu amerikanda asfalt da hissetdiğiniz vibrasyon bunda yok kasıntı yok sarsıntı yok sonucda cogu cip yol konforu için üretilmiş taksi benzeri alt takım kullanmakda bunun olayı farklı alt takım mikro ayarlar içermediğinden eski rahatsız lığı neyse aynı rahatsızlık devam ediyor böylece lastik değişiminden rahatsız olmuyorsunuz :smiley: (delikanlı olmak lazım doğrusu bu) jant seçimi esas can alıcı nokta ben tabiyki harcıycak masraf bulamayınca yapıştırdım parayı procomp lara sans bir abimden de (sevgili minik hocamız) denk geldi cok önemli bir ayrıntısı hafifliği dayanıklılığı ve etrafındaki adını bilmediğim sökülüp takılabilir aparatı kozmetik güzelliğinden öte özellikle ağır araçlarda büyük sorun olan silverstone nun arazide yanak atma sorununa %100 çözüm aynı zamanda ofsetli araçlardaki sibob kesme riskinide bitirmek de tek kelimeyle harika. diğer jant ise üzerinde gelen üzerine daha cok konuşulması gereken orijinal mi sonradan atmamı emin olamadoğım enkei 15/7 -10 ofset jant özelliği hakkaten tek parmakla yerden rahat rahat kaldıra bildiğim ilginç dayanıklı bir malzeme yarışlar için biçilmiş kaftan ancak elinize alınca anlıyorsunuz ve şaşkınlık yaşıyorsunuz mükemmel

IMG_0315.JPG


IMG_0258.JPG


IMG_0264.JPG


IMG_0307.JPG


IMG_0306.JPG
 

Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

yok ben makaslı arabaya binmem taksi gibi gitsin artikülasyon 10 numara olsun derseniz antalyada sevgili dostum resimlerde de lc prado yu modifiye eden türkiyenin yetenekli ustası Ahmet demir e başvuruyorsunuz anın da aracı profosyenellikle dört dört lük yaylıya çeviriyor ( bu reklam bu arada %30 indirimi hakeder Ahmet abi :smiley: ) ayarlı kollar denge kolları 6'' e kadar yay ancak konu burda sürüş keyfinden ziyade bu arc için artikülasyon bence aracın makaslı yapısı su bir gerçek ki salınımı engelliyor ancaaaaaaakkkkk yeni bir çözüm kapıda tecrübe etmedim ama video lardan izlediğim kadarıyla yaylı araçlara tas çıkartan bir iyileştirme daha cok Amerikan araçlar için şu an üretimde adı revolver shackles hem küpe uzatma sorununu hemde artikülasyonu cözmekde mantık süper çizimler videolarda artık Ahmet abim bu iş de ellerinden öper :smiley: http://www.youtube.com/watch?v=js3MzN0oIo0&list=FLUDdFgl1Gb671l8BTU48uBg&index=11
http://www.youtube.com/watch?v=odwq9scUo6Y&list=FLUDdFgl1Gb671l8BTU48uBg&index=10
 

Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

SELAMLAR herkese öncelikle emeğigeçen tüm ustaları tebrik ediyorum güzel bir işçilik sevimli biraraç çıkarmışsınız. tabi burda arç sahibinin önemi bence büyük çünki inkanı yaratan ertan kardeşim. kendisini de tebrik ediyorum güzel mekine olmuş varsayapabileceğimiz herhangi birkonu herzaman yardıma hazırım tekrartebrikler kolay gelsin...
 

Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

alt tarafdan devam ediyoruz :smiley: şaftlarla ilgili sorun yok kaydırıcılı ve ancak görünce anlarsınız deli güçlü istediğiniz yüksekliğe cevap veriyor sadece orta traversin hafif tıraşlanması yeterli ön düzen mükemmel 25 cm e kadar direksiyon çolağı ile işiniz yok direksiyon amartisörü hayati önem taşıyor eger patlak sa deli kafa sallıyor hiç sakası yok. kısa kalırsa veya agır gelirse direksiyon toplama sorunları bas gösteriyor ben rouht country kullandım kafa sallama tarih oldu ama direksiyon toplarken agırlık devam ediyor gerçi direksiyon pompası da olası sorunlardan biri olabilir ama işin aslı bu konuyu çözebilmiş değilim hali hazırda
 

Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

diğer konu İsmail dönmez abimizlede sık sık istişare ettiğimiz arka kilit (lsd) meselesi ben aldığımda üzerindeki kilit sağlıklı çalısmakda idi bu nedenle aıpda içinde ne var görme sansım olmadı ancak olasılıklar belli ya lsd buda ikiye ayrılıyor sanırım pullu ve balatalı yada %100 kilit ancak tecrübelerim lsd olduğu yönünde ancak çalışma mantığı takdire değer doğrusu araç lift de iken tek lastik çevrildiğine diğeri aynı yöne hamle yapıyor ancak diğer lastiği 2 kişi sıkı sıkı tutarsa bırakıyor yada araçla tam sol lastik çektirdiğinizde bosda kalan lastiğin kitlendiğini gözle tecrübe edebiliyorsunuz buda Amerikanlardaki lsd nin aksine araç sıkıştığında devreye girip aşırı sıkışmada bıarakan bir sistem değil ilk andan itibaren yere gücü kilitle veren ancak artık aşırı kasıntıları veya zararı önlemek adına bırakan bir sistem sergiliyor buda %75 kilit gibi değerlendirilebilir bence ama asıl olan diğer lsd lerden mekaniği gereği olduk ca efektif ve stabil çalışması önemli bence bunun yanı sıra bu aracda kim takar arka kilidi bence olası endar kovan ve oldukça kısa saşe olası en büyük lastiklerden birini takıp makaslı sistem dahilinde minimal artikilasyon değerleriyle aracın sonucda boşa düşeceği bir durum olmuyor yani kütük gibi girdiği gibi çıkıyor helede o diferansiyel oranları ve silverstone larla bence aracı sasırtıcı derecede başarılı yapanda bu dinamikler ancak İsmail abi kilitde başka bir tatlı bir an önce fonksiyona sokman dileği ile......
http://www.youtube.com/watch?v=FvAMnMl88As&list=FLUDdFgl1Gb671l8BTU48uBg&index=17
http://www.youtube.com/watch?v=rh8ji4R3VPA&list=FLUDdFgl1Gb671l8BTU48uBg&index=19
http://www.youtube.com/watch?v=t_8CtswbM9o&list=FLUDdFgl1Gb671l8BTU48uBg&index=5
 



Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

araçla ilgili başka oynayabileceğiniz dinamik mazot pompası ve turbo hakikaten adamlar aracı alt üst öyle modifikasyona acık bırakmışlar ki oyna da oyna .... pompanın ayarıyla yakıt girişini ayarlıya biliyorsunuz buda özel durumlarda %30 a kadar abartısız güc artışı sunuyor muhakkak ki b.k nu çıkarıp sonuna kadar asılmamak lazım yoksa pistaonları eritir makinayı elinize lırsınız ama mesala hard offroad öncesi yada yarış önce si gazı kolaylıkla açabildiğinizi düşünün bunuda basit bir cıvatayla yapıyorsunuz benim araç da gaz açık değil ancak bunun acık olduğunu nissanların kronik sorunu kara dumanın miktarından anlıya bilirsiniz her nissan da bu sorun vardır ama gaz acılınca resmen arka taraf bulut oluyor :smiley: turbo basıncınıda sınırlı miktarda üzerindeki ayardan arttıra biliyorsun benim bildiğim kadarıyla 0.75 bar olan basıncı 1.0 bar a kadar artıra biliyorsunuz ama intercooler sonrası hiç ihtiyacım olmadı işin aslı bu arada mazot pompası bosch mekanik bir pompa emisyon düşmanı ama harika bu arada ekonomi adına pompayı kısa da bilirsiniz %20 ekonomi sağlıyor. tercih meselesi tabi :smiley: turboda da modifikasyona acık tabi daha yüksek bar basan oxxa turbo kitleri var ve mükemmel uyum lu ancak bu dönüşümün muhakkak ki motor açılarak gömlek piston ayarlarıyla profosyenel yapılması şart yoksa motor ömrü olduka kısalmak da
http://www.youtube.com/watch?v=5vhK1-JFBnM&list=FLUDdFgl1Gb671l8BTU48uBg&index=15
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,919
Mesajlar
1,525,762
Kayıtlı Üye Sayımız
166,700
Kaydolan Son Üyemiz
olcayozan

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst