Puma Operasyonu Başladı :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sword7 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 534
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 104,980
Ynt: Puma Operasyonu Başladı

Off_Road' Alıntı:
Tesekkurler guzel paylasimlar ... umarim sonuc istedigin gibi olacaktir ... Ne zaman cikiyor makina ?

Yarın şanzımanı toplanacak, arazi şanzımanıyla birlikte motora bağlanacak, sonra motor kulakları yapılacak. En zor işlerden birtanesi motor kulakları. Daha sonra motorun elektrik tesisatı yapılıp göstergelere göre ayarlanacak. Küçük bir sıkıntım var devir göstergesiyle ilgili. Volantın üstünden okuyormuş bu motor deviri. Şarj dinamosunda devir göstergesi çıkışı yok. Devir saati işini nasıl yapsam diye düşünüyorum. Üzerindeki küçük devir saati bu motora bağlanamayacak sanırsam. Görüldüğü gibi 3 5 günlük iş daha var. Eskiden acele ederdim biran önce çıksın diye şimdi sabrediyorum artık. Geç olsun benim olsun
 

Etiketler
Ynt: Puma Operasyonu Başladı

devir dinamoda. boş yere volanla uğraşma. düzgün bir elektrikçi yarım saatte o dinamodaki devir çıkışını ayarlar.
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı

edaghan' Alıntı:
devir dinamoda. boş yere volanla uğraşma. düzgün bir elektrikçi yarım saatte o dinamodaki devir çıkışını ayarlar.

Orjinalinde devir gösterge çıkışı yok. Elektrikçi ayarlayabilirse ne mutlu bana. Teşekkür ederim Engin abi...
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı

Puma Motor ???
2001-2002 tam yılını hatırlamıyorum ancak Ford Transitlerin bu yeni tip kupaya geçtikleri ilk aylar idi ,bir transit panel van almıştım . Gazete ve Tv reklamlarında yere göğe sığdırılamıyan süper ekonomik ! turbo motor muş 2.4 turbo dizel ... İlk günlerde depom delik ! zannetmiştim , servise git gel durumu bilen yok , sonunda fabrikaya telefon açtım bir iki görüşme sonunda soruma cevap verecek birini buldular ve bana -evet o yakıt tüketimi normal aracınızda bir problem yok ! demişti ... Araç boşken şehir içi trafiğinde 100 km de 13 litre mozot yakıyordu ... O transiti 3 aylıkken hemen sattım . Daha eski yıllarda kullanmış olduğum transitte ise (2.5 dizel) bu kadar aşırı bir tüketim yoktu... Şimdi o motor burda anlatılan Puma motor mudur bunu merak ettim. Taktıranların moralini bozmak gibi bir niyetim yok hayırlı uğurlu olsun ancak eğer o motorsa ben kesinlikle düşünmem ...
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı

90-280 lerin üstündeki motordan bahsediyorsanız evet ballandıra ballandıra anlatılan o motor ;D ;D ;D ;D puma,
sizdeki 90 hp idi pompa turbo gibi geliştirmelerle 120-130 hp lere yükseltildi yarım ve tam turbosu var
kullananlara hayırlı ugurlu olsun.
ben benzinli aracımla dertsiz mutlu mesut yaşayıp gidiyorum.
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı

yakıt tüketimi hala ndogrunun anlattığı şekilde mi?
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı


90PS olanların çok yaktığını ben de duymuştum... bendeki 130PS'lik... düz yolda normalde 10.5lt yakıyor. şehir içi trafikte klima açıkken ve arazi modundayken en çok 13lt yaktığına şahit olmuştum.

ufak bir ayrıntıyı belirtmekte fayda var. Bu motoru seçerken, Transit kullanıcısı olmadığımızı, arazi aracında kullanacağımızı, dolayısı ile yakıt tüketimi kadar, alım ve bakım maliyeti, yedek parçasının gezdiğimiz noktalarda bulunabilirliği, önceden uygulanmış olması gibi değişik kriterleri göze alarak yola çıkıyoruz. Bir etken de, motorun tork grafiği...
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı

Hayır düzelttiler demeyi çok isterdim ancak yaklaşık olarak tüketim degerleri bunlar,
hernekadar 2,5 düz dizel ve puma kullanan arkadaşlar 10 11 litre gibi rakkamları telaffuz etselerde sakin ve düz asvalt kullanımında kırsal motorin tüketimini 14 15 litrenin altında görmek olası degil,(evro dizeldeki tüketimi ne siz sorun ne ben söyleyim ;D ;D ;D)
düz dizelden puma vs alternatiflere kaçma çabası yakıt tüketiminden ziyade 2,5 düz dizel motorun ömründen kaynaklanmakta
 


Ynt: Puma Operasyonu Başladı

Sayın CEM50
model numaralarını hatırlamıyorum ancak , kısa transit yüksek tavan panel van 2.4 td motor idi . Ayrıca yakıttan başka da bir sürü sorunu vardı , frenler için 2-3 defa servise çağrıldım , yağmur yağdı içi su aldı vs. vs. vs.
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı

Yakıt konusunda pek bir fikrim yok ama düz dizelden çok yakacağını zannetmiyorum. Aynı yakıt olacak ama arada birazcık performans farkıda olacak Keşke iş oralara gelse Birkaç gündür araba ellenmeden duruyor ustaların yoğunluğundan dolayı. Bu günde İstanbulda'ki Serkan ustadan prizdirek siparişi verdim. Biz buradaki prizdireği çift kaynaklı yaptık yanlışlıkla, içime bir türlü sindiremedim ne olur ne olmaz diye. Serkan usta imdadımıza yetişti saolsun...
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı

Cem bey ben düz dizel kullanıyorum (eğer land rover 2,5 düz dizelden bahsediyorsanız ) tam arazide 13 litreyi ğeçemedim siz nasıl oluyorda 14 15 litrelerden başsediyorsunuz anlamış değilim zaten düz dizeldeki pompa okadar mazotu geçirmez bile
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı

Umutcum hiç kafanı yorma Engin abinin dediği gibi 11-13 litre arası yakarsın ama gazına basmaya doyamassın
Zate v8 kulananlar gazına basmaya doyamadığı için fazla yakıyor yoksa onlarda istese az yakar helede dizel araç düşük devirlerde istenilen torku verdiği için hiç sorun olmaz
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı

Kapadokya dönüşü Puma (120) ile 200Tdi tüketimini karşılaştırmalı test ettik. Puma ile 200 Tdi aynı tüketim değerlerini verdi, 10 lt/100 km. Puma motorlu Deferderda fazladan min 500 kg vardı. Şanzımanlar aynı, LT77. Puma 31" lastik ile 200Tdi 33" lastik ile yol yaptı.
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı



Teşekkür ederim Yunus abi açıklamaların için. Ben motoru oturtma çabası içindeyim görüldüğü gibi. Bütün derdimiz bittide sanki birde yakıt girdi işin içine.. Demirden korksaydık trene binmezdik zaten. Atla deve değil bu olay. 2, 3 litre mazotun lafını yapmaya gerek bile yok zaten.
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı

Umut bey kolay gelsin bizim için izlemesi keyifli bir çalışma inşanlah sizin içinde aynıdır
Yanılmıyorsam pumada haricen yağ soğutucu yoktur onun yerine intercoll'lü takabilirsiniz