rampada 2. viteste takılı kalma problemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan olgu58 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 6
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,941

olgu58

Yeni Üye
Mesajlar
7
Tepkime Puanı
0
merhabalar,

Bende de 17.000 km de 2011 instyle modeli var,otomatik vites 178hp. karşılaştığım arıza pek şimdiye kadar yaşanmış değil.
şöyleki; uzun ve dik asfalt rampalarda aracın gücü yettiği halde, şanzıman kendini korumaya alma ihityacı duyup 2. viteste takılı kalıyor, manuele alınca ne 3 geçiyor nede yavaşlayınca 1 e düşüyor. sürekli 2 de gidiyor, devir kesiciye kadar da gidiyor. durup aracı boş veya park aldıktan sonra arıza gidiyor. bi süre sonra tekrar yapıyor.

ankara elmadağda radara çıkarken ve sapanca da kar tepeye ve ayder yaylasına çıkarken bu arızayı yaptı.
ilk kez aydere çıkarken yaptı, ankaradaki yetkili servis azizoğluna gittiğimizde test amaçlı elmadağ a gittiğimizde araç arıza tespit cihazına bağlandı ve şanzıman ısısı 115 derecede bu arızayı tekrarladı. daha sonra temsa ile japonya arasında yapılan yazışma sonucu japonyadan gelen yazılım araca yüklendi. elmadağda aynı bölgede cihazsız denendi ve arıza tekrar etmedi.

ancak geçenlerde sapanca kartepeye çıkarken aynı arıza tekrarladı. bugün azizoğluna tekrar gittik, ve arıza tespit cihazı ile tekrar elmadağa test e gittiğimizde şanzıman ısısı 124 derece kadar çıktı ve arızayı yapmadı, fakat pes etmeyip aynı rampayı tekrar çıktığımızda 111 derecede bu arızayı tekrarladı.
temsa ile yapılan görüşme sonucu akşam üstü tekrar yazılım yüklendi ve şimdilik r deneme yapana kadar beklemekteyiz.
gerek ankaradaki azizoğlu gerek şeref oto yetkili servisleri gerekse temsa bu arıza ile daha önce karşılaşmadıklarını belirttiler.
sizlerin bu arızanın kaynağı veya çözümü hakkında bilginiz varmı? yada bu arıza ile karşılaşan başka kullanıcı bilginiz.
 

Etiketler
Ynt: rampada 2. viteste takılı kalma problemi

Bende 2008 AT (136 hp) var. Ben de 12 Kasım'da Kartepe'ye çıktım. Kartepe yolu hem eğim hem de sık keskin virajlardan dolayı hıza müsait degil. Ayrıca belli bir rakımdan sonra yolda kar-buz oldugundan temkinli gittim. O yüzden 2. vitesin üstüne cıkma ihtiyacı pek olmadı. Benim şanzuman (4 ileri) sizinkinden (5 ileri) farklı sanırım.

Şanzuman yağ ısısı kaç dereceye çıkınca uyarı veriyor bilmiyorum, göstergerde ısı yükseldiğine dair uyarı çıkmadı.

Otelden sonra stabilize ve tamamen karlı çamurlu yollarda gittim ve iyiki L200 almışım dedim.

Umarım soruna en kısa zamanda çözüm bulunur. Benim naçizane kısıtlı bilgimle aklıma gelenler:
OD (over drive) düğmesi. O da sanırım bizim şanzumanlarda Son vites (planet dişlisine) geçmesini engelliyor ve iki vites arası kalan kararsız devirlerde alt vitesle gitmesini sağlıyor.
Birde arazi vitesi kullandı iseniz hangi konumda olduğu önemli.
 

Ynt: rampada 2. viteste takılı kalma problemi

cevabınız için teşekkürler,

yol asfalt olduğundan arazi konuma geçmedim sürekli 2H de gittim.

vites 2 de kaldığında ekranda bir uyarı çıkmıyor, ya devirin rahat yükselmesine rağmen vites büyültmemesinden fark ediyorsuz. yada araç arıza tespit cihazına bağlanınca o ekranda çıkan uyarı işaretinden.

ilk yazılım güncellemesinden önce arıza dik rampalarda sık yaparken şimdi daha az, hatta en son arızayı tespit edebilmek için (cihaz bağlıyken) aracı ustanın talimatları doğrultusunda zorlayarak arızayı meydana getirdik. ancak ilk gücellemeden sonra şehir içinde tüketim 100 km de 1-2 lt civarı artış gösterdi, bu sorunuda bildirdim temsaya ama bakalım dönüş ne zaman yapılacak.

arızanın sebebi yada çözümü hakkında kesin bir tanı temsa tarafından konulursa burada bildireceğim...
 

Ynt: rampada 2. viteste takılı kalma problemi

Aynı problemleri bende yaşadım. Servis yeni yazılım yükledi problem azaldı, diğer modellerde genelde bütün otomatik araçlarda otomatik şanzuman yağı soğutması mevcut bizim modellerde yok acaba problem bumu?
 

Ynt: rampada 2. viteste takılı kalma problemi

araca yaklaşık 4 kere yazılım güncellemesi yapıldı. son 5 aydır sorun yok, gerçi aynı tür yollarda henüz aracı denemedim fakat yakıt tüketiminin arttığını düşünüyorum.
 



Ynt: rampada 2. viteste takılı kalma problemi

Buda benim basımdan gecen ilginç sorun:


Aracım 2008 model 4x4 AT, yol kenarında kar yıgını görünce dayanamadım kendimi ve aracı 4x4 alıp daldım kar yıgınının içine ve sonrasında yoluma devam ettim asfaltta sanırım hızım 130 gibi idi, sonrasında araç kendini kastı ve kilitledi. Şanzımanda sıkıntı olduğu bariz şekilde belli idi ve kendimi sag tarafa zor attık neyseki arkamdaki araç yavas geliyordu. Servisi aradım ve bana yavaş yavaş servise gel bakalım dediler. Zaten araç 3000 devirde kendini kasıyor titreme yapıyor vites değişimi yapmıyordu. Bununla birlikte araç bilgisayara takıldı hata inhibitörde denildi. Sonrasında tekrar aracın ikaz lambası söndürüldü. Teste çıktık ve aynı arızayı yaptı ve sonrasında solugu yetkili serviste aldım. Sorunu anlattım ve araç lifte kaldırıldı. Sonrasında elektrikçi geldi ve aracın sanzımana giden elektrik kablolarının çamurdan ve zamanla deforme olduğunu soyledi. Çözüm olarakta kabloyu ek yaptı ve sorunu çözmek için tesisatın neyin nesi olduğunu ve parça arama işlemi için yedek parça bölümünde yaklaşık 1 saat aradık ve sorunu geçici olarak çözdük ama şu var kablolar ek yapılınca düzeldi ve herhangi bir sıkıntı yaşamadım. paylaşmak istedim.