Regülatör arıza yaparsa voltmetre uyarmıyor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Buggy Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 6
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,464

Buggy

DemirBeygir
Mesajlar
775
Tepkime Puanı
7
Yer
İzmir - Aliağa - Çaltıdere
Web
www.vosvos.net
Benim aracımda(79CJ7) voltaj regülatörü(konjektör) alternatör içinde değil, ayrı olarak alternatör çıkışına yerleştirilmiş. Nedenini bilmediğim bir kısa devre ile arıza yapmış. Araç çalışırken iç aydınlatmanın sürekli dalgalanması dikkatimi çekti. Aydınlatmaları kapattım. Araç çalışır durumdayken avometre ile aküde 13,86 volt, konjektör giriş/çıkışı ve alternatör çıkışında dalgalı olarak 16 - 19 volt arası ölçtüm. Konjektörü değiştirince sorun çözüldü. Aracın kendi voltmetresinin yüksek gerilimi göstermesi gerekiyordu, göstermedi. Voltmetrenin sinyal kablosu kontak çıkışından alınmış, orijinal şemada da öyle gösteriyor. Bu durumda sinyal noktası aküye yakın olduğu için ve akü de geçici bir süre yüksek gerilimi kompanse ettiği için voltmetre sadece akünün gerilimini gösteriyor. Eğer araç uzun süre çalışsaydı büyük ihtimalle ampullere ve en önemlisi ateşleme modülüne zarar verecekti.
Voltmetre sinyal kablosunu konjektör çıkışına taşıdım. Şimdi voltmetre araç çalışırken üretilen gerilimi, araç çalışmazken kontağı açtığımda akünün voltajını gösteriyor. Bu şekilde çalışması bana daha mantıklı geldi. En azından alternatörde de bir arıza olduğunda veya kayış kopması durumunda 2-3 volt gerilim düşmesi bir uyarı olacak. Bu konuda olumlu, olumsuz görüşü olan var mı?
 

Etiketler
Ynt: Regülatör arıza yaparsa voltmetre uyarmıyor

Emin abi bu konuda eski aracımda (80 model cj6) ciddi sıkıntılar yaşamıştım..Orjinalini bilmiyorum fakat aracı aldığımda gösterge sadece aküdeki voltajı gösteriyordu.Gösterge arıza yaptığında elektrik ustası bu sistemi saati değiştirerek şarj dinomasına bağlamış gaza bastıkça devir saati gbi çalıştığını gördüm.Daha sonrası bu düzenekte koy vermişti. Demem o ki sizin kurduğunuz sistem bence en mantıklısı. :smiley:
 

Ynt: Regülatör arıza yaparsa voltmetre uyarmıyor


benim farklı bir sorum olacak benzin depo şamandrasının çalışma pirensibini bilen varmı ark araçda tüm şamandıra düzenegi mevcut sadece tesisatı yok bunu nasıl çalıştırırız ?
 

Ynt: Regülatör arıza yaparsa voltmetre uyarmıyor

hsn' Alıntı:
Emin abi bu konuda eski aracımda (80 model cj6) ciddi sıkıntılar yaşamıştım..Orjinalini bilmiyorum fakat aracı aldığımda gösterge sadece aküdeki voltajı gösteriyordu.Gösterge arıza yaptığında elektrik ustası bu sistemi saati değiştirerek şarj dinomasına bağlamış gaza bastıkça devir saati gbi çalıştığını gördüm.Daha sonrası bu düzenekte koy vermişti. Demem o ki sizin kurduğunuz sistem bence en mantıklısı. :smiley:


Haklısın Hasan, dinamo çıkışını denediğimde avometrede salınım çok fazlaydı. Voltmetre bu salınıma uzun süre dayanamaz. Regülatör çıkışında sabit okuma yapıyor.
Benim araçta arazi şanzımanında müşir yok, dolayısıyla gösterge üzerindeki "emergency drive" lambası boş duruyordu. Alternatör çıkışından o lambaya kablo taşıdım. Şimdi kontağı açtığımda o lamba yanıyor, motor çalıştığında sönüyor. CJ'lerde normal araçlardaki gibi "GEN" lambası yok. Geçmişte kayış/kasnak arasına giren taşla kayışı koparmış ama farkına geç varmıştım. Şimdi bu sorun da ortadan kalkmış oldu. Alternatör durursa lamba ikaz ediyor.
 

Ynt: Regülatör arıza yaparsa voltmetre uyarmıyor

evedilaz' Alıntı:
benim farklı bir sorum olacak benzin depo şamandrasının çalışma pirensibini bilen varmı ark araçda tüm şamandıra düzenegi mevcut sadece tesisatı yok bunu nasıl çalıştırırız ?


Şeması biryerlerde olacaktı, bulduğumda eklerim. Bulamazsam Chilton Manual'dan tarayıp buraya kopyalarım.
 



Ynt: Regülatör arıza yaparsa voltmetre uyarmıyor

Depo Şamandrasının elektrik şemaları, çalışma prensibi ve arıza tesbiti detayları

01.jpg


02.jpg


03.jpg


04.jpg
 

Ynt: Regülatör arıza yaparsa voltmetre uyarmıyor

Daha işlevsel olmuş..Çünkü kayış konusunda başım yanmıştı. :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


Geri
Üst