N 11 den aldığım römörk kaplini ve çeki topuzu birbirine tam oturmuyor iade edip başka mağazalardan tekrar aldım onlarda uyumsuz. Çeki topuzunu 50 mm diye satıyorlar fakat tepesinde 2 inc yazıyor acaba 0.8 mm lik farktan dolayımı oturmuyor. Çekme karavan yada römörk yapanlar sizinde başınıza geldi mi? Biraz sağını solunu taşlasak oturacak gibi geliyor. Böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu bu konuda siz değerli ustaların fikirlerine ihtiyacım var.
N 11 den aldığım römörk kaplini ve çeki topuzu birbirine tam oturmuyor iade edip başka mağazalardan tekrar aldım onlarda uyumsuz. Çeki topuzunu 50 mm diye satıyorlar fakat tepesinde 2 inc yazıyor acaba 0.8 mm lik farktan dolayımı oturmuyor. Çekme karavan yada römörk yapanlar sizinde başınıza geldi mi? Biraz sağını solunu taşlasak oturacak gibi geliyor. Böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu bu konuda siz değerli ustaların fikirlerine ihtiyacım var.
merhaba,
ilk karavanımı aldığımda böyle bir sorunla karşılaşmıştım.
aracımdaki topuz kapline büyük geliyordu ve geçmiyordu.
o anda aklımıza başka çözüm gelmediği için topuzu tornacıda küçülttürdük ve ben o şekilde kullandım.
benzer bir sorunu yaşayan bir kişinin yazdıklarını google ın çeviricisi ile çevirince aşağıdaki gibi bir yazı oluştu.
kısaca anladığımı yazayım.
kaplin üzerinde ayarın yapılabileceği vida veya somun gibi birşey olması lazım.
bu ayar somun veya vida ile kaplini en gevşek hale getiriceksiniz.
sonra topuzu kapline geçirip ayarı en sıkı hale getirecek ve sonra ayar vidasını 180 derece (yarım tur) geri çevirerek gevşeteceksiniz.
umarım faydası olur...
Standart 50mm Bilyalı Kaplin üzerindeki saplamayı ayarlamanın birçok farklı yolunu duydum, başımı döndürüyor.
Bir parktaki bir adamın işte 2 saatten fazla zaman geçirdiğini izledim ve top hala otostopa bağlı olduğu için doğru şekilde alamadım.
Kaplinin ayarlanması, aramızdaki en teknik olarak beceriksiz olanların bile yapabileceği basit bir iştir.
Gerekli aletler:
# Tornavida - Saplama ucundaki yuvaya uyacak şekilde.
# Somun somunlarına ve kaplin saplama somununa uyacak şekilde halka halkalarını düzeltin. Tek ihtiyacınız olan ayarlanabilir (Shifter) bir anahtar yeterli olacaktır.
Yöntem:
# Topu çekme çubuğundan çıkarın ve kaplinin içine sokun.
# Saplama kilitleme somununu serbest bırakın.
# Topun sapını (İplik bölümü) tutarken, topun hareketi kısıtlanıncaya kadar büyük bir tornavida ile saplamayı sıkarken onu hareket ettirin.
# Saplamayı yarım tur geri döndürün (180 derece).
# Saplamayı tornavidayla yerinde tutarken kontra somunu sıkın.
# Topu çekme çubuğuna / askıya doğru şekilde takın ve hafifçe yağlayın.
Not: Yıllar boyunca, çeyrek dönüşün çoğu durumda yetersiz olduğunu gördüm, çünkü bazı durumlarda kuplajın çıkarılması zor olabilir.
merhaba,
ilk karavanımı aldığımda böyle bir sorunla karşılaşmıştım.
aracımdaki topuz kapline büyük geliyordu ve geçmiyordu.
o anda aklımıza başka çözüm gelmediği için topuzu tornacıda küçülttürdük ve ben o şekilde kullandım.
Bundan tam 35 yıl önce kaplin çeki demirine büyük geliyordu, Tüv’den geçebilmek için kaplini biraz daraltmıştım. Hatırladığım kadarıyla ayar yeri kaplinin iç tarafında, ancak alttan bakılarak görülebilir. Iyice eğilerek (veya kaplini yukarıya kaldırarak) içine bakın.
Bundan tam 35 yıl önce kaplin çeki demirine büyük geliyordu, Tüv’den geçebilmek için kaplini biraz daraltmıştım. Hatırladığım kadarıyla ayar yeri kaplinin iç tarafında, ancak alttan bakılarak görülebilir. Iyice eğilerek (veya kaplini yukarıya kaldırarak) içine bakın.
Çeki topuzunu biraz torna biraz taşlama ve en son zımpara çekerek hallettik. Kaplini amatör olarak yaptığım römörk te kullanacağım için tüve gerek yok sadece sağlam tuttuğundan emin olmam yeterli.