Samurai Mi Vitara Mı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Mehmet3 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,358

Mehmet3

Yeni Üye
Mesajlar
8
Tepkime Puanı
2
Benzer konu başlığı olmasına rağmen sorularıma o başlık içerisinde yanıt bulamadığım için başlık açtım. Bir süredir belirli konu başlıklarını takip ediyordum ama aranıza yeni katıldım arkadaşlar. Ben fotoğraf ve doğa aşığıyım boş zamanlarımı doğa gezileri ve fotoğrafla değerlendiriyorum ancak asfalttan öteye geçemiyor olmanın sıktığı noktada bir 4x4 ihtiyacı oluşunca kendimi burada buldum.
Kamp amaçlı olarak bir 4x4 almak istiyorum. Kesinlikle off-road amaçlı kullanım söz konusu değil ancak başarılı bir arazi taşıtının yapabildiği her şeyi yapmalı "acaba şurdan geçebilir miyim" diye ikilem yaşatmamalı. Forumdan öğrendiklerim neticesinde Suzuki de karar kıldım ancak Vitaraya da yeter bütçem olmasına rağmen Samurai lerden kendimi alamıyorum. Saçma gelebilir ancak kasası gözüme daha hoş görünüyor hele de birazcık yükseltilmiş olanları.
Samurai ilanlarının bir çoğunda belirtilen sahibi tarafından yapılmış harcama kalemi sayısı ister istemez "bir bukadar masraf da bana mı yaptırır acaba" ya da "bu kadar masraf edilmiş yine de düzelmemiş mi ki satılıyor" dedirten cinsten. Samurai almam durumunda bu olasılıkların gerçekleşme yüzdesi nedir ya da bir dağ başında marş basmayıp beni rezil etme olasılığı çok mudur?
Ayrıca; ifade ettiğim gibi kamp amaçlı kullanılacak ancak "acaba şuradan geçer miyim" ikilemi de yaşatmayacak. Bu bağlamda; orijinal olanlardan mı tercih etmeliyim biraz yükseltilmiş olanlardan mı? Bu sorum hem Samurai hem de vitara için geçerli.
Vitara için konuşacak olursak hangi model yılı ve hangi motor tavsiye edilir? Üzerinde hiç değişiklik bulunmayan bir Vitaranın birazcık yükseltilebilmesi için doğru metod nedir ortalama maliyeti ne kadardır?
Bf Goodrich At lastikler üzerinde kar ibaresi de mevcut. Üzerinde az miktarda kar bulunan asfaltta 50-60km yolculuk sonrası arazi kullanımı gibi bir senaryoda bu lastiklerin başarı oranı sizce nedir.
Çok soru sordum farkındayım ama bu konuda yeni birisi olarak deneyimlerden doğan bilgi benim için çok kıymetli. İlgi ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim, kolaylıklar....
 

Etiketler
için kamp
hem genç olayım hemde 60 yıllık tecrube sahibi olayım demek gibi bu yazılanlar...

önce hangisi? kamp mı? arazimi?
ordan geçermi diye düşünmeyeceğin yerler nereler? derin kanallar varmı yoksa ıslak orman zeminimi...

sıfırdan başlayanları 2 seçenek belirler,
a) sıfırdan standart başlar, gereksinimlere göre aracı buyutur hem tecurbe kazanır hem işi öğrenir.
b) en yapılısını alır , ama yanında dert de alır, tecrube olmadığından...

vitaranın buyumesi sınırlıdır, asfalt konforu daha iyidir,
samurainin büyümesi sınırsızdır, asfalt konforu zayıftır,
samurai yerine jimi düşünülebilir,
 

Orman içindeki patika yollar veya aşırı şartlara sahip olmayan arazi koşulları. Örneğin kamp kurmak istediğim bir yer var asfalttan sonrası çoğunlukla toprak yol ancak yolun bir kısmında kavun büyüklüğünde taşlardan oluşan bir zemin de mevcut. Derin kanallar vs söz konusu değil aşırı çamur şartları da söz konusu değil ama bir miktar çamur ıslak zeminlerde söz konusu tabi. Öncelik kamp mı arazi mi demişsiniz açıklayayım. Normalde kamp derdim ama benim olanaklarım sıradan kampçılar kadar rahat değil. Normal bir kampçının sırt çantasının max. ağırlığından daha fazla ağırlık ve hacmi sadece fotoğraf ekipmanlarım işgal ediyor. Bundan dolayı kamp kuracağım yerin yakınına kadar araçla gidebilmek önemli. Zaten ikilemi oluşturan ana sebep bu. Tavsiye için teşekkür ederim.