Bu konuyu merak eden varsa görebileceğiniz en düzgün açıklamalarından biri burada http://www.youtube.com/watch?v=5WnM_NsOtd8 (ingilizce, google translate malesef işe yaramaz çünkü yazılı değil konuşuyor)
(sözkonusu sensörlerin ölçtüğü değerleri gösterebilen bir aletiniz varsa o aletle işe yarayan birşey yapabilmeniz için (mesela arıza bulabilmek için) sistemin nasıl çalıştığını da bilmek gerekiyor).
Bunu seğrettikten sonra sistemin nasıl çalıştığını bilmeyen birinin elinde ya şundadır ya bunda diye arıza bulunana kadar bütün sensörleri değiştirip birsürü gereksiz masraf yaptıktan sonra asıl problemin basit bir vakum kaçağı olabileceğini görmek hiç te zor değil. Bu tarz bir kaçağın nasıl bulunabileceğini merak eden varsa o da burada : http://www.youtube.com/watch?v=9CPqbaSgcok tabi bu olasılığı elimine ettikten sonra yine de şu ya da bu sensör bozulmuş şeklinde bir karara varamıyorsunuz yakıt pompası ya da sistemle ilgili başka birşey de bozulmuş olabilir mesela. Yani neymiş P0171 hata kodunu görünce hemen gidip yeni bir oksijen sensörü almak yerine arızanın gerçek sebebi aranacakmış... zor iş, sistemin nasıl çalıştığını bilmeyen adamın pek şansı var gibi gelmedi bana. Sistem kendi kendini zamanla problemli duruma adapte ettiği için duruma göre ecu'ye bi reset atmadan problemi araştırmaya başlama imkanı bile olmayabilir. Olur da arıza başka bir şekilde bulunur da tamir edilirse ecu'nun bundan haberi olmadığı için tamirden sonra da araç ecu resetlenmeden düzgün çalışmayacağı için o noktada ecu sağlam olduğu halde "çıkmacıdan bir de çıkma beyin bakalım" muhabbetleri başlarsa o da şaşırtıcı olmaz.
Neden bunları yazdım? Yakın geçmişte ya şu sensör ya bu sensör diye bir sürü para harcayıp ondan sonra bıktım bu arabadan deyip satan arkadaşları bu sitede gördüğüm için.
Bu arada bu sistemle ilgili bir arızanın motor arızası ışığını yakmadan önce ecu'nun daha fazla yakıt kullanarak problemi düzeltmeye çalıştığını ve ecu yakıt / hava oranı normalden %20'ye kadar daha fazla yakıt basarak düzeltilebildiği sürece o ışığın yanmayacağını bilmek te pek iç açıcı olmadı
neymiş cehalet=mutluluk.
(sözkonusu sensörlerin ölçtüğü değerleri gösterebilen bir aletiniz varsa o aletle işe yarayan birşey yapabilmeniz için (mesela arıza bulabilmek için) sistemin nasıl çalıştığını da bilmek gerekiyor).
Bunu seğrettikten sonra sistemin nasıl çalıştığını bilmeyen birinin elinde ya şundadır ya bunda diye arıza bulunana kadar bütün sensörleri değiştirip birsürü gereksiz masraf yaptıktan sonra asıl problemin basit bir vakum kaçağı olabileceğini görmek hiç te zor değil. Bu tarz bir kaçağın nasıl bulunabileceğini merak eden varsa o da burada : http://www.youtube.com/watch?v=9CPqbaSgcok tabi bu olasılığı elimine ettikten sonra yine de şu ya da bu sensör bozulmuş şeklinde bir karara varamıyorsunuz yakıt pompası ya da sistemle ilgili başka birşey de bozulmuş olabilir mesela. Yani neymiş P0171 hata kodunu görünce hemen gidip yeni bir oksijen sensörü almak yerine arızanın gerçek sebebi aranacakmış... zor iş, sistemin nasıl çalıştığını bilmeyen adamın pek şansı var gibi gelmedi bana. Sistem kendi kendini zamanla problemli duruma adapte ettiği için duruma göre ecu'ye bi reset atmadan problemi araştırmaya başlama imkanı bile olmayabilir. Olur da arıza başka bir şekilde bulunur da tamir edilirse ecu'nun bundan haberi olmadığı için tamirden sonra da araç ecu resetlenmeden düzgün çalışmayacağı için o noktada ecu sağlam olduğu halde "çıkmacıdan bir de çıkma beyin bakalım" muhabbetleri başlarsa o da şaşırtıcı olmaz.
Neden bunları yazdım? Yakın geçmişte ya şu sensör ya bu sensör diye bir sürü para harcayıp ondan sonra bıktım bu arabadan deyip satan arkadaşları bu sitede gördüğüm için.
Bu arada bu sistemle ilgili bir arızanın motor arızası ışığını yakmadan önce ecu'nun daha fazla yakıt kullanarak problemi düzeltmeye çalıştığını ve ecu yakıt / hava oranı normalden %20'ye kadar daha fazla yakıt basarak düzeltilebildiği sürece o ışığın yanmayacağını bilmek te pek iç açıcı olmadı