Sensörler Ve Motor "beyni" (ecu) Nasıl Çalışır?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sakyuz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 0
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,113

sakyuz

Zirve
Mesajlar
1,912
Tepkime Puanı
93
Bu konuyu merak eden varsa görebileceğiniz en düzgün açıklamalarından biri burada http://www.youtube.com/watch?v=5WnM_NsOtd8 (ingilizce, google translate malesef işe yaramaz çünkü yazılı değil konuşuyor)

(sözkonusu sensörlerin ölçtüğü değerleri gösterebilen bir aletiniz varsa o aletle işe yarayan birşey yapabilmeniz için (mesela arıza bulabilmek için) sistemin nasıl çalıştığını da bilmek gerekiyor).

Bunu seğrettikten sonra sistemin nasıl çalıştığını bilmeyen birinin elinde ya şundadır ya bunda diye arıza bulunana kadar bütün sensörleri değiştirip birsürü gereksiz masraf yaptıktan sonra asıl problemin basit bir vakum kaçağı olabileceğini görmek hiç te zor değil. Bu tarz bir kaçağın nasıl bulunabileceğini merak eden varsa o da burada : http://www.youtube.com/watch?v=9CPqbaSgcok tabi bu olasılığı elimine ettikten sonra yine de şu ya da bu sensör bozulmuş şeklinde bir karara varamıyorsunuz yakıt pompası ya da sistemle ilgili başka birşey de bozulmuş olabilir mesela. Yani neymiş P0171 hata kodunu görünce hemen gidip yeni bir oksijen sensörü almak yerine arızanın gerçek sebebi aranacakmış... zor iş, sistemin nasıl çalıştığını bilmeyen adamın pek şansı var gibi gelmedi bana. Sistem kendi kendini zamanla problemli duruma adapte ettiği için duruma göre ecu'ye bi reset atmadan problemi araştırmaya başlama imkanı bile olmayabilir. Olur da arıza başka bir şekilde bulunur da tamir edilirse ecu'nun bundan haberi olmadığı için tamirden sonra da araç ecu resetlenmeden düzgün çalışmayacağı için o noktada ecu sağlam olduğu halde "çıkmacıdan bir de çıkma beyin bakalım" muhabbetleri başlarsa o da şaşırtıcı olmaz.

Neden bunları yazdım? Yakın geçmişte ya şu sensör ya bu sensör diye bir sürü para harcayıp ondan sonra bıktım bu arabadan deyip satan arkadaşları bu sitede gördüğüm için.

Bu arada bu sistemle ilgili bir arızanın motor arızası ışığını yakmadan önce ecu'nun daha fazla yakıt kullanarak problemi düzeltmeye çalıştığını ve ecu yakıt / hava oranı normalden %20'ye kadar daha fazla yakıt basarak düzeltilebildiği sürece o ışığın yanmayacağını bilmek te pek iç açıcı olmadı :D neymiş cehalet=mutluluk.
 

Etiketler
Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,035
Mesajlar
1,527,585
Kayıtlı Üye Sayımız
166,780
Kaydolan Son Üyemiz
mryslz

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst