Nadir Bey,bu mastar çok faydalı oldu,ancak sanırım sivil kullanım için oluşturulmuş,çünkü cj nin arazi performansının çok daha üstün olduğunu biliyorum,askeri kaynak göstermem şu an için imkansız,ancak Mudanyalının avatar fotosuna iletkiyi koyup ufuk çizgisi ile marşpiyer çizgisini ölçerseniz 47 dereceyi sizde görebilirsiniz,bu da teoride verilen 100% eğimin üzerinde bir rakam...
Önemli not:burada yazdıklarımı lütfen resmi veri olarak hiçbir arkadaşım değerlendirmeye alıp uygulamaya kalkmasın,Nadir Bey'in açıklamaları teknik verilere dayanmaktadır,dolayısyla rasyonel ve bilimsel olan bunlardır.Benim yazdıklarım deneysel ve tekrarlanabilirliği ispatlanmamış şeylerdir. saygılar
birinci resimde açı 44 ikinci resimde 41 derece ölçtüm (belki +,- 1 derece hata olabilir)
ancak kendi yorumumu da eklemek istiyorum
bu araç hızlanmadan rampanın başında ön tekerleği duruyorken kalkıp rampanın sonuna kadar çıkabiliyo mu ?
bu şartlar altında fabrika verisi olarak 45 derece ile unimogdan daha iyi bir değere sahip araç hiç duymadım (hummer da dahil)
Birazdan yükleyeceğim fotolardaki açılara dikkat lütfen ve önemli bir hatırlatma burada amaç kesinlikle "marka" polemiği yaratmak değildir...
araçların kabiliyetleri konusunda limitleri merak eden arkadaşlar için www.zukiworld.com video paylaşımları ve fotolar da mevcut.daha önce de yazdığım gibi amaç "marka" polemiği yaratmak değildir...
askeri araçlarda günlük kullanım değil ekstrem koşullar ve mühimmat yükü ön plandadır,1974 Kıbrıs Barış harekatında Beşparmak Dağlarındaki M48A2C tankının çıktığı yer gözönüne alınırsa ki tankın boş ağırlığı 40 ton savaş ağırlığı 42 tondur.askeri cj ler 3 ileri 1 geri vitestir sivilde rastlamadım,çamurda saplanabilir(standart dışına çıkılmadığı için) ancak mania yetenekleri üst seviyededir.Aracın mania yeteneği iz mesafesi+aks genişliği+motor gücü+ağırlık merkezi+zemin ve pilotaj yeteneği ile doğru orantılıdır.standart dışı modifli araçlarda (örn:derin çamur geçişi için aşırı yükseltilmiş araçlar gibi) bu özellikler farklılık gösterecektir.tırmanma araçlarında iz mesafesini arttırmak için spoon jant ya da flanş kullanılır.selamlar...
45 derecenin üzerindeki açılarda (>%100 EĞİM) teorik olarak aracın arkaya doğru takla atma riski artmıyor mu ?
eğer başka bir araç yukarıdan vinçleme yaparsa ve vinçleyen aracın halatı sarma hızı ile tırmanan aracın tırmanma hızı senkronize olursa o zaman %100 eğimden fazlaya tırmanabilir diye düşünüyorum.
marka da problem yok zaten abim suzukileri severim keşke 80 dereceye de tırmansalar
ama benim demek istediğim şey( marka model önemli değil) araçta bir hız varsa düz duvar olarak tabir edilen yerlere de (60-70 derece falan sanırım) çıkabilir.
rampa başından hızlanmadan bu rampaları çıkabiliyo mu ? asıl demek istediğim bu
hızlanmadan çıkılabilen en yüksek açı 45 derece olduğu içinde %100 eğim olarak 45 derece kabul ediliyor
45 derecenin üzerindeki açılarda (>%100 EĞİM) teorik olarak aracın arkaya doğru takla atma riski artmıyor mu ?
eğer başka bir araç yukarıdan vinçleme yaparsa ve vinçleyen aracın halatı sarma hızı ile tırmanan aracın tırmanma hızı senkronize olursa o zaman %100 eğimden fazlaya tırmanabilir diye düşünüyorum.
45 derecenin üzerindeki açılarda (>%100 EĞİM) teorik olarak aracın arkaya doğru takla atma riski artmıyor mu ?
eğer başka bir araç yukarıdan vinçleme yaparsa ve vinçleyen aracın halatı sarma hızı ile tırmanan aracın tırmanma hızı senkronize olursa o zaman %100 eğimden fazlaya tırmanabilir diye düşünüyorum.
bana sorarsanız emniyet almadan 30 dereceyi bile zorlamam,eğer aracın tırmanma yeteneğini(ki burda aracın statiğinden çok motor ve aktarma organlarının performansı öne çıkar) sorguluyorsak yukarda verdiğim siteye girip 90 dereceye tırmanan araçları(özellikle turuncu vitaraya dikkat) 90% anlaşılmasın lütfen,90 derece görebilirsiniz ancak önden emniyeti alınmış şekilde.
marka da problem yok zaten abim suzukileri severim keşke 80 dereceye de tırmansalar
ama benim demek istediğim şey( marka model önemli değil) araçta bir hız varsa düz duvar olarak tabir edilen yerlere de (60-70 derece falan sanırım) çıkabilir.
rampa başından hızlanmadan bu rampaları çıkabiliyo mu ? asıl demek istediğim bu
hızlanmadan çıkılabilen en yüksek açı 45 derece olduğu içinde %100 eğim olarak 45 derece kabul ediliyor
sevgili sezgin sitede çok hoş bir hummer görüntüsü var,hızlanmadan platforma çıkıyor,videonun hangi forumda olduğunu unuttum ama inan hem çok şaşıracak hem de çok beğeneceksin ve lütfen özellikle açıya dikkat.bana müsaade yarın İstanbul yolcusuyum kısmetse spoon jant ile yedek mt takım yapıcam.sohbet çok hoştu,her zaman derim offroadçu olsun çamurdan olsun,sevgiyle kalın...
Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)
« Yanıtla #5299 : Bugün 23:11:34 »
Arkadaşlar iyi geceler..
şu açı polemiğini lütfen bitirelim...
o açılara çıksak ne çıkmasak ne? lafın gelişi yazdık,iletki ile ölçtük yazmadık ki..resimler size kaç derece olabileceği hk.bilgi veriyor?oralara tırmandığımızda gerçek.tartışılacak birşey kaldımı?bence yok.
sevgili sezgin sitede çok hoş bir hummer görüntüsü var,hızlanmadan platforma çıkıyor,videonun hangi forumda olduğunu unuttum ama inan hem çok şaşıracak hem de çok beğeneceksin ve lütfen özellikle açıya dikkat.bana müsaade yarın İstanbul yolcusuyum kısmetse spoon jant ile yedek mt takım yapıcam.sohbet çok hoştu,her zaman derim offroadçu olsun çamurdan olsun,sevgiyle kalın...