Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan CatRot Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,433
Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları

CatRot' Alıntı:
Vites geçişleri gayet güzel fakat yeterince yavaşlamadan 2.vitese geçirmek için debriyaja basıp vitesi ikiye çekmek istediğimde cırrrt diye bir ses çıkıyor. Bunun dışında bir sorun yok bunu da aracın şanzıman yapısına bağlıyorum? Bunun dışında hemen bulmuşken bir soru daha sorayım üstadım ön tekerleklerdeki "lock" işlemlerini yapmadan bu işlemlerin bir geçerliliği var mı? Misal dediğin gibi yolda hızla buda giderken kaymaya başladım sarı vitese bassam tekerlekleri kitlemeden işe yarar mı? Yoksa kayarken aşağı inip önce lock mu yapmam lazım :smiley:



kayarken aşağı inip lock pozisyonuna almak gerekiyor malesef :smiley:


3 ten 2 ye takarken önce vitesi boşa atın, sonra debriyaja basmadan boştayken vites motora gaz verip devirlendirin sonra tekrar 2 ye takmayı deneyin, sanırım sizin aracınızın şanzımanı 1 ve 2 senkromeçsiz, seri2 lerdeki şanzıman gibi olabilir. Series 3 senkromeçli şanzımanı varsa eğer aracınızda bu durumda 2. vites senkromeçlerinde bir problem olabilir, ama bu dediğim gibi kullanmayı deneyin, sonucu bekliyorum.

Selamlar
 

Etiketler
Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları

ozcour' Alıntı:
kayarken aşağı inip lock pozisyonuna almak gerekiyor malesef :smiley:


3 ten 2 ye takarken önce vitesi boşa atın, sonra debriyaja basmadan boştayken vites motora gaz verip devirlendirin sonra tekrar 2 ye takmayı deneyin, sanırım sizin aracınızın şanzımanı 1 ve 2 senkromeçsiz, seri2 lerdeki şanzıman gibi olabilir. Series 3 senkromeçli şanzımanı varsa eğer aracınızda bu durumda 2. vites senkromeçlerinde bir problem olabilir, ama bu dediğim gibi kullanmayı deneyin, sonucu bekliyorum.

Selamlar

Özgür koparttın beni.

Eğer yokuş değilse 2 ile gideceği yerde 3 ile de toplar...
3 ten ikiye almak için çok dik olması lazım
ben 1-2yi arabayı kaldırmak için kullanıyorum daha çok
Yoksa çok bağırıyor araba
 

Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları

Konuya uzun bir ara verilmişken ben de bir soru sorup konuyu canlandırmak istiyorum... Binek aracımda alıştığım gibi kırmızı ışıkta series tam durmadan vitesi 1'e takmaya çalışınca vites 1'e geçmiyor. Sonrasında aracı ışıkta durdursam bile geçmiyor. Ama motoru durdurup yeniden çalıştırınca hemen birinci vitese atabiliyorum. Bu bir sorun mudur? Sorunsa nelerden kaynaklanır?
 

Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları

Araç seri2 mi seri3 mü ,

Series3 lerde 1. ve 2. viteste senkromeç var, geçmesi lazım, senkromeç olmasa bile araç durduğunda motor çalışsada geçmesi lazım, bu durumda önce kontrol etmeniz gereken debriyajın pedala bastığında tam ayırıp ayırmadığıdır

Selamlar
 

Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları

ozcour' Alıntı:
Araç seri2 mi seri3 mü ,

Series3 lerde 1. ve 2. viteste senkromeç var, geçmesi lazım, senkromeç olmasa bile araç durduğunda motor çalışsada geçmesi lazım, bu durumda önce kontrol etmeniz gereken debriyajın pedala bastığında tam ayırıp ayırmadığıdır

Selamlar

Arac 76 model seri3. Diger vites gecislerinde sorun var gibi gelmemisti bana. Ben de arac durmadan birinci vitese takmaya calismiyorum. Arac durunca sorunsuz geciyor zaten. En azindan siyirma sesi, vitesten atma vs problemlerle karsilasmadim...
 



Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları

CatRot' Alıntı:
Vites geçişleri gayet güzel fakat yeterince yavaşlamadan 2.vitese geçirmek için debriyaja basıp vitesi ikiye çekmek istediğimde cırrrt diye bir ses çıkıyor. Bunun dışında bir sorun yok bunu da aracın şanzıman yapısına bağlıyorum? Bunun dışında hemen bulmuşken bir soru daha sorayım üstadım ön tekerleklerdeki "lock" işlemlerini yapmadan bu işlemlerin bir geçerliliği var mı? Misal dediğin gibi yolda hızla buda giderken kaymaya başladım sarı vitese bassam tekerlekleri kitlemeden işe yarar mı? Yoksa kayarken aşağı inip önce lock mu yapmam lazım :smiley:
eski bir konu ancak gözüme çarpan ve anlayamadığım yada yanlış anladığım bir şey var. series araçlarda dif kilidi olup olmadığını araştırdım; kilidin olduğu veya takılabilirliği hakkında herhangi bir açıklama veya tartışma yok. sadece bir yerde neresi hatırlamıyorum ama böyle bir şey düşünüyorsanız difransiyelleri defender difransiyelleri ile değiştirin sonra kilit takın deniyor. şimdi
1. yukarıdaki alıntıda belirtilen ön tekerleklerdeki "lock" işleminin ne olduğunu çözemedim.
2. bu işlem manuel olarak dışarıdan yapılıp def kilidi görevi mi görüyor?
3. bu işlem tekerlek, difransiyel, aks üzerindeki bir aparat vasıtasıylamı yapılıyor?
4. buişlem eğer ön tekerlekler üzerinden manuel olarak yapılıyor ve dif kilidi vazifesi görüyor ise aynı sistemin arka tekerlekler veya akslar veya difransiyel üzerinde de olması gerekmezmi?
yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
 

Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları

Seri3'lerde "manuel hub lock" var. Porya Kilidi deniyor.
Bu kilit ön tekerkler ile ön aksları birbirine bağlar.
Bu kilit açıkken siz aracı 4x4 e alsanız bile aks ile teker kilitli olmadığı için araç 4x4 olmaz
Kilidi "Lock" pozisyonuna getirip 4x4 e alırsanız araç 4 çeker olur
Kilidin asıl görevi 4x2 modunda giderken tekerleğin dönüşünden aksın ve dolayısıyla şaftın ağırlını almaktır.
4x2 deyken bu kilit açık gidersiniz ve tekerlekler aksı ve ön şaftı çevirmez böylelikle yük azalır ve daha az yakıt tüketilir

Bu lock işlemini yapmadan sadece aracı ağır devire almak mantıklı olabilir. O da bir şey çekebilmek için olur.

Arkalarda tekerlekler zaten sürekli olarak akslarla kilitlidir. Onları çözme imkanı verir.

Yolda hızla giderken araç kaymaya başladığında devreye girecek sistem ESP dir.
Seri 3lerde ben daha hiç görmedim:smiley:
 

Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları

tamam fırat bey teşekkürler. ben yanlış anlamışım. porya kilidini tam detaylı bilmiyorum. sayenizde öğrendim. ben ayrıca bir kilit mekanizması var zannettim. bu porya kilidi sadece series 3 araçlarda var galiba öncekii seride görmedim.sonradan takılabiliyor zannedersem.doğrumudur?
 

Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları

Sentinel' Alıntı:
Seri3'lerde "manuel hub lock" var. Porya Kilidi deniyor.
Bu kilit ön tekerkler ile ön aksları birbirine bağlar.
Bu kilit açıkken siz aracı 4x4 e alsanız bile aks ile teker kilitli olmadığı için araç 4x4 olmaz
Kilidi "Lock" pozisyonuna getirip 4x4 e alırsanız araç 4 çeker olur
Kilidin asıl görevi 4x2 modunda giderken tekerleğin dönüşünden aksın ve dolayısıyla şaftın ağırlını almaktır.
4x2 deyken bu kilit açık gidersiniz ve tekerlekler aksı ve ön şaftı çevirmez böylelikle yük azalır ve daha az yakıt tüketilir

Bu lock işlemini yapmadan sadece aracı ağır devire almak mantıklı olabilir. O da bir şey çekebilmek için olur.

Arkalarda tekerlekler zaten sürekli olarak akslarla kilitlidir. Onları çözme imkanı verir.

Yolda hızla giderken araç kaymaya başladığında devreye girecek sistem ESP dir.
Seri 3lerde ben daha hiç görmedim:smiley:




Fırat Merhaba :


Uzun zaman oldu burada yer almayalı Şifrem kayıp makine yeni olunca birtürlü girememiştim. Şimdi eski makineyi karıştırırken tesadüfen siteye girdim.
Kışın en sevdiğim şey buzlu yollarda seri 3 ümü kaydırırken , insanlar sağa sola kaçışırken kanaryanın kafasına vurup ağaça tırmanan bir kedi gibi seri 3 ümün yola yapışıp düz bir şekilde yoluna devam etmesine bayılırdım.
Her ne kadar araçlarımız yeni nesil elektronik sistemlerle donatılmış olmasaba ben onların bu hallerini seviyorum.
Sana bunu yapmanı tavsiye ederim.
sayğılarımla
yaşar erkan.
 

Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları

Herkese merhaba :smiley:


Şimdi ben vites konumlarını, hub lock'un ne işe yaradığını felan hepsini anladım fakat aklıma takılan bir şey var;


Eğer hub lock, 4x4 veya LOCK konumunda değilse araç 4 çeker olmuyor peki madem öyle neden araçların orjinalinde bu parça yok.


Yani demek istediğim hub lock olmadan bu araçlar 4x4 olmuyorsa o zaman fabrika çıkışlı bir series 4x2 olmaktan öteye gidemiyor mu ???
 



Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları

SERİ 3 109' Alıntı:
Fırat Merhaba :


Uzun zaman oldu burada yer almayalı Şifrem kayıp makine yeni olunca birtürlü girememiştim. Şimdi eski makineyi karıştırırken tesadüfen siteye girdim.
Kışın en sevdiğim şey buzlu yollarda seri 3 ümü kaydırırken , insanlar sağa sola kaçışırken kanaryanın kafasına vurup ağaça tırmanan bir kedi gibi seri 3 ümün yola yapışıp düz bir şekilde yoluna devam etmesine bayılırdım.
Her ne kadar araçlarımız yeni nesil elektronik sistemlerle donatılmış olmasaba ben onların bu hallerini seviyorum.
Sana bunu yapmanı tavsiye ederim.
sayğılarımla
yaşar erkan.

Merhaba abi, Allah'a şükür karda yüzümü kara çıkartmıyor seri 3. Çok keyifli gerçekten...
 

Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları

Yanlış anlaşılma var
Ön tekerde porya kilidi yoksa direk bağlıdır zaten.
 

Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları

Sentinel' Alıntı:
Yanlış anlaşılma var
Ön tekerde porya kilidi yoksa direk bağlıdır zaten.


Peki direk bağlı olmasının bi sakıncası yok mu?


Ya da porya kilidi sürekli kilitli dursa sakıncası var mı?
 

Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları

prof_facia' Alıntı:
Peki direk bağlı olmasının bi sakıncası yok mu?


Ya da porya kilidi sürekli kilitli dursa sakıncası var mı?

Sakıncası yakıtı biraz artar, hızı biraz düşer
Faydası diferansiyelin yağlaması devam eder, hareketsiz durmamış olur
 

Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları

Teşekkürler Fırat :smiley:


Ben önceden porya kilitlerini ön diferansiyel kilidi zannediyordum :'(


Ama malesef öyle olmadığını anlamış bulunmaktayım :mad:
 



Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları

barem75' Alıntı:
tamam fırat bey teşekkürler. ben yanlış anlamışım. porya kilidini tam detaylı bilmiyorum. sayenizde öğrendim. ben ayrıca bir kilit mekanizması var zannettim. bu porya kilidi sadece series 3 araçlarda var galiba öncekii seride görmedim.sonradan takılabiliyor zannedersem.doğrumudur?

Rica ederim, öncesini bilmiyorum açıkçası
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,938
Mesajlar
1,526,127
Kayıtlı Üye Sayımız
166,708
Kaydolan Son Üyemiz
Serseri Bey

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst