Soğutma Suyuna Yağ Karışırsa Ne Olur?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan DEŞİFRE Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 15
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,971
Mesajlar
474
Tepkime Puanı
185
Yer
izmir
gc 5.2 aracımın suyuna bakayım dedim bugün, bir de ne göreyim sütlü kahve gibi olmuş.





galiba yağ karışmış. sonra yağına bi bakayım dedim, yağ çubuğunu çektim hiç gözükmüyor. ama gel gelelim içerde km saatinin yanındaki yağ göstergesi tam ortada duruyor. birkaç km kullandım, vic herhangi bir uyarı vermedi. (oil level low filan)

bayram üstü baktıracak yer de yok. bayramda yaklaşık 200-250 km yol yapmam gerekiyor. riske girmeye değer mi, yoksa aman kıpırdama mı diyorsunuz?

internetten biraz bakındım, silindir kapak contası gitmiş olabilr diyorlar, bu da çok önemli değilmiş. beni 200 km götürür gibi? ne dersiniz?
 

Etiketler


soğutma sıvısının rengi zaten bir soru işareti.

eğer ki yağ çubuğunda yok gösteriyorsa en hafif tabir ile çalıştırmaya bile korkarım aracı.
araç düz bir zeminde ve motoru kapattıktan bir 5-10 dk sonra yaptınız değil mi ölçümü?
 




yok motoru kapattıktan hemen sonra baktım. zemin düzdü.
 

şimdi ustamı aradım, şanzıman yağ soğutucusu patlamış dedi. gene bi sürü masraf çıktı

yalnız o değilde adam bi bakışta anlıyor nerde sıkıntı olduğunu
 


Selamlar,
Şimdiden geçmiş olsun. Pek öyle km yapmayı düşünmezseniz iyi olur. Benim aracımda benzer bir olay olmuştu. Bu durumun en iyi ihtimali üst kapak contası ve gerekiyorsa üst kapak taşlaması ile kurtulur. Yağ soğutma suyuna karışmışsa kesinlikle motor yağınada su kaçmıştır. Yani durum 2 taraflı. Benim çok güvendiğim bir ustanın "tamam hallettik. Soğutma sistemini yağdan temizledik" demesinden 650 km sonra S80 T5 aracıma motor yaptırdım. O zaman yaşayarak öğrendiğim aracınız bu haldeyken yapacağınız her km cebinizden çok daha fazlasını azaltacak.

Sent from my SM-E700F using Tapatalk
 

Sanzuman yağ seviyesi çubuğunu çekip su var mı diye kontrol ederseniz Ustanin söylediğini kontrol etmiş olursunuz.
Motor soğutma suyu radyatorunde bazı araçlarda Sanzuman yağı da aynı radyator icinde bir haznede Sanzuman yağını da soğutuyor.
Aracınızın radyatoru bozulmuş olabilir.
Kolay gelsin
 



radyatör bozuktu daha yeni şişlettik. ama şişlettikten sonra bile sıcaklık (soğutma suyu sıcaklığı) 100 derecenin üzerie çıktığı oldu. önce de oluyordu. peki şunu sorayım: araçta antifriz yoksa, sadece su kullanıyorsak 100-110 arası kabul edilebilir mi? bu araçlar için 100 derecenin üzeri normal mi?

bende acemiyim kusurabakmayın. 4-5 ay oldu aracı alalı. fazla bilgim de yok arabalar hakkında.
 

Aracı 1996 1997 yıllarında kullandım açıkcası detayları hatırlamıyorum.
Öncelikle radyator iyi olmalı sislenip haznesi daraltilmis olmamalı. Hatırladığım kadarıyla 5,2 lere 5,7 nin radyatorunu takiyorlar. Özellikle off road icin kullanılıyorsa sistem iyi durumda olmalı.

Yaz ve kıs antifirizli olmalı kaynama ısısı korozyon tikanma pas vs derdiniz olmaz
 

şişlemek diye bir uygulama çıktı ki kesinlikle yanlış...
kesinlikle değiştirmek gerekiyor, hiç vakit kaybetmeden değiştirin ve boruları da kontrol ettirin.
bu gibi uygulamalar ve 15 senelik fabrika çıkışından beri kullanılmış radyatörler yüzünden bu araçların en az yarısı (bana göre daha fazlası) conta yakmış ya da komple motor yaptırmış durumda.
normal çalışma sıcaklığı 95-100 arasıdır, bunu 1mm geçse olabilir ama 110 a geliyorsa (arazide ya da çok zor şartlar altında belki anlık olarak kabul edilebilir) sistemde bir sorun vardır ve bakılması gerekir.
antifiriz (kaliteli olandan) kesinlikle kullanmak gerekir.
 


Radyator patlarsa veya delinse motor yagi nereden sogutma suyana karisir? Dusunup duruyorum bulamiyorum.
 



Radyator patlarsa veya delinse motor yagi nereden sogutma suyana karisir? Dusunup duruyorum bulamiyorum.
bir kaç nedeni var.

birincisi,
bir çok araçta şanzıman yağı soğutucusu radyatörün içinde bulunur. haliyle radyatörde olası bir sorun çıktığında etkilenme şansı çok yüksek.

ikincisi,
radyatörde tıkanıklık veya patlak/delik oluştuğunda motora su girişi/çıkışı düzgün sağlanmaz ve araç susuz kaldığından/düzgün devirdaim olmadığından hararet yapar. kaldı ki bu nedenle oluşan hararet bazen kadranda bile belli olmaz. araç gerektiğinden fazla ısındığında, motora giren yağı ve suyu ayıran bu kısım(conta) yanar. ve genellikle suya yağ, yağa su karışır. eğer bu durumda aracınızı üstelerseniz üst kapak da çatlar.
velhasıl, v8 amerikan araçları antifirizsiz uzun süre çalıştırılırsa da motor sıcaklığı çok yükselir, bu da aynı sonucu doğurur.

aracınıza bakarsanız sorun yaşamazsınız.