2001 model 1,6 jlx otomatik 5 kapı aracıma ön tavan lambası ve triger setleri almam gerekiyor.Aracımı daha dün aldım ve bu araçlar hakkında bilgim yok.Parçası nereden temin edilir,motor yağı ne konur,buji ne marka kullanılır gibi bilgilere ihtiyacım var.Bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.
Saygılar
Mustafa
Ayrıca ön farların yükseklik ayarı yapılan düğmesinden akşam ayarlamaya çalıştım çalışmıyor.Birde otomatik vitesteki L yazan ve 2 yazan yer ne işle yarıyor.Onuda bilmiyorum
ngk BKR6E buji numaranız / 10/40 tam sentetik yag kullanın /10 bin km de yag +yag f. +hava f. degiştirin /40 de bir defransiyel + ve şanzımanların 4 adet yerin yagı degiştirin 75/90 tam sentetik kullanın 6 lt cıvARI gider ,bujileriride 20-30 bin gibi degiştirin ,arazide olacaksanız + olarak bagajda hava filitresi bulundurun .
istanbul aksarayda yaklaşık 20 tane japoncu var parcaları mevcut ,netten genc tokel i aratın parcalar için .
takıldıgınız konularda özelden mesaj atın yardımcı omaya calışırım.
Oğuz bey çok teşekkür ederim değerli bilgileriniz için. Birde vitesin alt tarafında bir düğme var ona basınca bir yazı çıkıyor göstergelerin sol tarafında o ne işe yarar.
'' Birde vitesin alt tarafında bir düğme var ona basınca bir yazı çıkıyor göstergelerin sol tarafında o ne işe yarar.''
öncelikle aracınız hayırlı olsun.
over driver düğmesinden bahsediyorsunuz anladığım kadarıyla.Aracı en son vitesden bir alta alır ve tekrar vites yükseltmez siz düğmeye tekrar basana kadar.ben rampa çıkış ve inişlerde kullanıyorum.inişlerde fazla fren kullanmamak için,rampa çıkışlarındada sürekli vites değişimi yapmasın ve devirden düşmemek için.(umarım bildiklerim doğrudur.)
vitesin başparmak kısmındaki over drive tuşu arkadaş anlatmış diğeri yani sizin resimde işaretlediğinizz ise a/t power tuşu N normal P power demek yani tuşu P konumuna alırsanız araç (göstergede power işiği yanar) daha yüksek yani 4000-4500 devir civarı vites değiştirir N konumundaysa 2500 devir civarı vites değiştirir kolay gelsin parça konusundada oğuz bey gerekli bilgileri vermiş teşekkürler
over driver düğmesinden bahsediyorsunuz anladığım kadarıyla.Aracı en son vitesden bir alta alır ve tekrar vites yükseltmez siz düğmeye tekrar basana kadar.ben rampa çıkış ve inişlerde kullanıyorum.inişlerde fazla fren kullanmamak için,rampa çıkışlarındada sürekli vites değişimi yapmasın ve devirden düşmemek için
Selam
overdrive ı anlatmışsınız ama bildiklerime göre biraz çelişkili geldi.
Bildiğim overdrive sadece en üst viteste acık yolda ilerlerken fonksiyon kazanır ve gaz bırakıldığında kompresyondan dolayı fren etkisi olmaması için motor devri en aşşağıya düşer( sanki vitesi boşa almış gibi) gaza tekrar basıldığında devir yerine gelir.Bu yakıt ekeonomisi sağlar.Bazı araçlarda her viteste overdrive olabilir.(çok nadir)
Zaten bir alt vitese aldığınızda overdrive çalışmayacağı için inişler kompresyonlu (motor frenli) vitesde üst kademeye geçmez.acaba bu konumda overdrive düğmesine basınca vites büyüyormu aracınız da merak ettim.
Selam
overdrive ı anlatmışsınız ama bildiklerime göre biraz çelişkili geldi.
Bildiğim overdrive sadece en üst viteste acık yolda ilerlerken fonksiyon kazanır ve gaz bırakıldığında kompresyondan dolayı fren etkisi olmaması için motor devri en aşşağıya düşer( sanki vitesi boşa almış gibi) gaza tekrar basıldığında devir yerine gelir.Bu yakıt ekeonomisi sağlar.Bazı araçlarda her viteste overdrive olabilir.(çok nadir)
Zaten bir alt vitese aldığınızda overdrive çalışmayacağı için inişler kompresyonlu (motor frenli) vitesde üst kademeye geçmez.acaba bu konumda overdrive düğmesine basınca vites büyüyormu aracınız da merak ettim.
over dirive tuşuna basılınca göstergede o/d off işığı yanar ve araç son vitesi kullanmaz inişlerdede kullanılabilir motor devirini düşük tutmakla alakası yoktur
over dirive tuşuna basılınca göstergede o/d off işığı yanar ve araç son vitesi kullanmaz inişlerdede kullanılabilir motor devirini düşük tutmakla alakası yoktur
suat bey güzel söylemişsiniz ama kullandığım 4*4 olmayan otomatik şanzuman aynen yukarda bahsettiğim gibi çalışmaktaydı.
En üst vitese geçmesini istemediğiniz durumlarda eğim tırmanma ve inişlerde D konumu yerine bir alt vitese veya daha küçük bir vitese getirerek bu işi zaten yapabilirsiniz değilmi :
Aşağıda overdrive değince karşıma cıkan birkaç cümleyi kopyaladım.
Bunun gibi bir çok şey bulabilirsiniz.
Overdrive amacı yakıt ekonomisidir.
Söylediğiniz gibi siz düğme ile bu fonksiyonu iptal ediyorsunuz.Yukarıda anlattığım overdrive fonksiyonu olan şanzumanda çalıştığında fonksiyonun çalışma mantığıdır.
Selamlar
Overdrive
A transmission in which the highest gear ratio is less than a one-to-one ratio. This means the drive shaft turns faster than the engine crankshaft. The overdrive feature saves fuel and, because the engine runs slower, engine wear and noise are reduced.
Overdrive
Overdrive (on a car ) means the final drive(tailshaft) rotates faster than the engine. On 5- speed transmissions, 4th has a 1:1 ratio and 5th is in overdrive.