Suzuki Vitara 1.6 JLX Yağ Yakma Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alibey1 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,701

alibey1

SÖYLEDİKLERİMDEN ÇOK SUSTUKLARIMDA SAKLIYIM
Mesajlar
26
Tepkime Puanı
0
Yer
bursa / gemlik
merhaba arkadaşlar aracım su eksiltme sorunu sebebiyle kontrole götürdüğümde usta motor üst kapağının sökülerek kontrol edilmesi ve conta değişiminin gerçekleşmesini belirtti kapak kontrol için kapakçıya götürüldü yapılan basınç testinde kapakta tamiri mümkün olmayan bir bölümde küçük bir çatlak tespit etti ve kapağı değiştirme kararı aldık uzun araştırmalardan sonra kapakçı ustanın aracılığı ile getirilen kapak aynı test sonuçlarında sağlam çıktı ve gerekli işlemlerden sonra yerine takıldı aracın radyatörü şişlendi kartel temizlendi yağı yenilendi marşa basıldı... işte esas sorunlarım bundan sonra başladı aracım eski çekiş performansını göstermiyor ve marş a basıldığında eksozdan mavi bir duman atıyor yani yağ yakıyor. motoru toplayan ustaya sorduğumda sibop ayarlarının EMME = 20 EGZOS= 25 olarak ayarlamış olduğunu öğrendim ve bir başka ustada bağlamış olduğu avans makinesi sonucuna göre birazda avans kaçıklığı olduğunu belirtti .. sizden istewdiğim yardım konusu şu kapakta sorun olduğu tespiti yapılıp belirttiğim işlemler yapılıncaya kadar aracımda mavi duman atma ve performans kaybında şu anki kadar aşırı bir düşüş söz konusu değildi aracımdaki sorun sizce neyden kaynaklanıyor olabilir lütfen yardımcı olurmusunuz göstereceğiniz ilgiye şimdiden teşekkür ediyorum ..
 

Etiketler
Ynt: Suzuki Vitara 1.6 JLX Yağ Yakma Sorunu

Sorun segmanlardan olabilir. Keşke kapak açılmadan öncede bi dekompresyonu ölçtürüp olna göre segman değişiminede gitseydiniz...
 

Ynt: Suzuki Vitara 1.6 JLX Yağ Yakma Sorunu

Eğer silindir kapağı sökülmeden önce araç yağ yakmıyorsa:
1-Aracı stop edildikten kısa süre sonra marşa bastığınızda yağ dumanı yoksa sibob lastiklerinde bir sorun olabilir.
Sibob lastikleri sibob kapağındaki yağı sızdırarak silindire indirir buda geceden bırakılan araçta ilk çalıştırmada kısa süre yağ dumanına sebeb olur. Kısa süreli stoplarada yağ dumanı görülmeyebilir. Hata motor sıcaklığı normal seviyeye ulaştığında incelen yağ daha fazla yağ dumanına sebeb olur.
2- Silindir kapağında, blok yüzeyinde ve contada sorun olabilir. Blok üzerinde gözle görünmüyecek kadar hassas bir zedelenme olmuş olabilir.
3 Aracın piston yapısını bilmiyorum fakat tırnaksın segman yatağı varsa segmanlar ağız ağıza gelmiş olabilir. fakat bu durumda ilk çalıştırmada değil sürekli yağ dumanına sebeb olur.

Aracın motor gücü düşüklüğüne gelince:
1-Silindir kapağında, blokta veya contada sorun varsa araç kompresör kaçırıyor olabilir.
2- Araçta avans ayarı çok önemlidir. Avans ayarını tekrar kontrol ettirin.
3- siboblar yuvasına alışıncaya kadar siboblar verimli çalışmıyor olabilir.
1000 km sonra tekrar sibob ayarı yaptırın.
 

Ynt: Suzuki Vitara 1.6 JLX Yağ Yakma Sorunu

alibey1' Alıntı:
merhaba arkadaşlar aracım su eksiltme sorunu sebebiyle kontrole götürdüğümde usta motor üst kapağının sökülerek kontrol edilmesi ve conta değişiminin gerçekleşmesini belirtti kapak kontrol için kapakçıya götürüldü yapılan basınç testinde kapakta tamiri mümkün olmayan bir bölümde küçük bir çatlak tespit etti ve kapağı değiştirme kararı aldık uzun araştırmalardan sonra kapakçı ustanın aracılığı ile getirilen kapak aynı test sonuçlarında sağlam çıktı ve gerekli işlemlerden sonra yerine takıldı aracın radyatörü şişlendi kartel temizlendi yağı yenilendi marşa basıldı... işte esas sorunlarım bundan sonra başladı aracım eski çekiş performansını göstermiyor ve marş a basıldığında eksozdan mavi bir duman atıyor yani yağ yakıyor. motoru toplayan ustaya sorduğumda sibop ayarlarının EMME = 20 EGZOS= 25 olarak ayarlamış olduğunu öğrendim ve bir başka ustada bağlamış olduğu avans makinesi sonucuna göre birazda avans kaçıklığı olduğunu belirtti .. sizden istewdiğim yardım konusu şu kapakta sorun olduğu tespiti yapılıp belirttiğim işlemler yapılıncaya kadar aracımda mavi duman atma ve performans kaybında şu anki kadar aşırı bir düşüş söz konusu değildi aracımdaki sorun sizce neyden kaynaklanıyor olabilir lütfen yardımcı olurmusunuz göstereceğiniz ilgiye şimdiden teşekkür ediyorum ..

merhaba,

takılan kapaktaki sübap yuvalarında (guide deniliyor sanırım) veya subap lastiklerinde aşınma varsa ilk çalıştırma anında eksozdan duman atma yapabilir, motor ısındığında dumanı kesiyor mu?

bence size silindir kapağını bulup ta takan usta aracın bu sorunu çözmeli

saygılar

Ali
 

Ynt: Suzuki Vitara 1.6 JLX Yağ Yakma Sorunu

ilk çalışmada koyu mavi duman atımı gerçekleşiyor bir kaç dk sonra duman rengi yok oluyor ama çiğ bir koku gelmeye devam ediyor..
 



Ynt: Suzuki Vitara 1.6 JLX Yağ Yakma Sorunu

Ahmet (vosdost) bey gereki açıklamaları dile getirmiş , iki ihtimal söz konusudur , bence ağır basan ihtimal subap yağ lastiklerinin özelliğini kaybedip görevini yerine geteirememesidir. soğuk ikem marşa basınca ve bir iki dakika içinde sorun geçip egzostdan çıkan duman normale dönüyorsa bu ihtimal ağırdır. Ancak kapak işlemi yapılırken ustanızın kullandığı takım conta seti içerisinde subap yağ lastikleri de mevcuttur ve ustanın bunları da değişmiş olması gerekirdi. Eğerki bu değişikliği yaptığı halde sorun devam ediyorsa ikinci ihtimal olarak segmanların ağız ağıza gelmiş ve yağ alıyor olma ihtimali de vardır. Buji kablolarını çıkartıp kompresyon ölçümü yaptırın fikir verebilir
 

Ynt: Suzuki Vitara 1.6 JLX Yağ Yakma Sorunu

inanın bu derece bilgi dolu insanları bu sitede bulmuş olmama çok seviniyorum dediklerinizi tek tek yapacağım öncelikle kompresyon ölçümü ile başlıyacağım . ilginize çok teşekkür ederim
 

Ynt: Suzuki Vitara 1.6 JLX Yağ Yakma Sorunu

benim vitaranında (1600cc 1993 model enjeksyonlu 3 kapı) su kaybı var 3-5 günde bir plastik depoyu dolduruyorum benim usatada kapağı açıp bakmak gerek dedi, ona göre ufak bir çürme olmuş ordan kaçırıyor yaklaşık maliyetide 1000 TL diyor napmak gerek bir fikir verin arkadaşlar
şimdi birde manifoldu çatladı :mad:
 

Ynt: Suzuki Vitara 1.6 JLX Yağ Yakma Sorunu

ilk iş kalorifer peteginden kacıma varmı ona bakın kabin içi ön taban halılarında ıslaklık varmı onu gözden geçirin,radyatörün üst kapagını actıgınızda köpük varmı (yag karışmışlıgı) birde yag cubugunda yag kontrolu yapın yag rengi kahverengi köpüklenme varmı onu gözden gecirin.manifoltun catlaması ise hararetle ilgili bir sorun olsa gerek .
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,920
Mesajlar
1,531,702
Kayıtlı Üye Sayımız
166,948
Kaydolan Son Üyemiz
neyzenx

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst