Motoru arkaya aldığımız zaman niye vw veya porsche şanzımanı kullanmamız gereksin ki? ben bunu gerçekten anlayamadım.önden motorlu bir renault şanzımanını ters çevirip gayet rahat kullanabiliyorum.
Sanırım ben tam anlatamadığım için sonuca ulaşamıyoruz.Şanzımanı yere yatıralım ve döndürelim,üst kısmı alta gelsin ve o şekilde motora monte edelim.Bunu yaptığınızda "ters çalışan"bir şanzımanınız olur.Aynı mantıkla bir vw veya porsche şanzımanını da ön tarafta kullanabiliriz.Umarım bu sefer anlatabilmişimdir.Resimdeki vw şanzımanın kıçı arkaya bakıyor dikkat ettiyseniz.
Barbaros bey,aklıma gelmişken söylemek isterim Mercedes G nin yürüyeniyle bir karavan veya minibüs yapmak isterseniz T3 le uğraşmak işi uzatır.Mercedes TN serisi minibüslerle çok kabiliyetli bir araç yapabilirsiniz.Hatta TN üzerine Unimog yürürüyle de yapılabilir.Çok daha basit ve işlevsel olur kanımca.
Barbaros bey,aklıma gelmişken söylemek isterim Mercedes G nin yürüyeniyle bir karavan veya minibüs yapmak isterseniz T3 le uğraşmak işi uzatır.Mercedes TN serisi minibüslerle çok kabiliyetli bir araç yapabilirsiniz.Hatta TN üzerine Unimog yürürüyle de yapılabilir.Çok daha basit ve işlevsel olur kanımca.
Her zaman beklerim,Yalova'nın dağ köyünde yaşıyorum 2000 yılından beri.Çok önemli bir proje veya çalışma olmadığı sürece de şehre inmiyorum.
T4 ile yapmak çok daha kolay olur tabii ki ama T3leri daha çok beğendiğim için onlar üzerinde düşünüyorum.T4 le yapmak çok daha akıllıca kesinlikle.
Her zaman beklerim,Yalova'nın dağ köyünde yaşıyorum 2000 yılından beri.Çok önemli bir proje veya çalışma olmadığı sürece de şehre inmiyorum.
T4 ile yapmak çok daha kolay olur tabii ki ama T3leri daha çok beğendiğim için onlar üzerinde düşünüyorum.T4 le yapmak çok daha akıllıca kesinlikle.
T3 şasesiz bir araç gerçekten modifiye edilmiş 4-5 model inceledim 2wd inceledim 4wd inceledim inceleme denebilir ise internet üzerinden porsche motorlu bir syncro modeli de inceledim komple altyapısı aktarılmış
eğer eldeki sistem monte edilecek ise bunun off-road için değilde daha çok karlı ve hafif bir yol dışı pozisyona yarar sağlar nedeni quatro çalışma sistemi işin içine %100 kilit girmediği zaman ilerlemek neredeyse imkansız olabiliyor daha önce kullandığım bazı araçların quatro tarzı sınırlı kaydırmalı kilitli diff. leri vardı çok lastik eskitmek zorunda kalıyorduk sadece gaza basıp sistemin kendi işini yapmasını bekliyorsunuz bu durumda motor gücü ve tork çok öne çıkıyor çok yavaş gitmeniz gereken yerlerde yavaşlayınca sistemin belli gecikmeleri sizi zorda bırakıyor....
Haklısınız,elimdeki sistemde arka diferansiyeli manuel olarak kilitlememe imkan tanıyan bir özellik var aslında ama önde kullanmak zorunda kalacağım için arazi performansında çok başarılı olmayabilir.
Bu arada Mercedes Tn için size araştırma yaparken bayağı hoşuma gitti bu makinalar,çok güzel örnekler yapılmış IGLHAUT GmbH adında bir firma G serisi parçalarıyla yapıyor.T3 veya T4 ten çok daha yetenekli makinalar yapmışlar.
Haklısınız,elimdeki sistemde arka diferansiyeli manuel olarak kilitlememe imkan tanıyan bir özellik var aslında ama önde kullanmak zorunda kalacağım için arazi performansında çok başarılı olmayabilir.
Bu arada Mercedes Tn için size araştırma yaparken bayağı hoşuma gitti bu makinalar,çok güzel örnekler yapılmış IGLHAUT GmbH adında bir firma G serisi parçalarıyla yapıyor.T3 veya T4 ten çok daha yetenekli makinalar yapmışlar.
ben onları baya inceledim aslında zamanında hatta bir gezimde aynısı olmasa da bir TN görmüştüm 4x4 biraz inceleme fırsatım olmuştu
T3 ün bana en cazip gelen yanı dingil mesafesi kısa oluşu ve yüksekliğin az oluşu idi arazide dingil mesafesi nasıl kısa olması çok avantaj ise yüksekliğinde çok avantajı var 3000mm dingil mesafesine sahip en kısa TN modeli ayrıca standart yükseklikleride fazla gelmişti gözüme nasıl bir dezavantaj olur o kısmını pek hesaplayamadığım için pek üstünde durmamıştım
aslında amacım bir 4x4 camper dı bunun için kamyonet serilerinide inceledim ama ülkemde seçenek çok az 3 seçenekten öteye gidemedim ve maliyetleri gereksiz dercede yüksek örnek olarak Orman müdürlüğünden çıkma tek kabin Toyota hilux, ülkemde dehşet fiyatlar istenen Toyota LJ serisi ve Land Rover Defender 110 pickup hal böyle olunca başladık araştırmaya 4x4 minivan serileri çıktı karşıma oradan en son kompakt yapısı ile T3 ile ilgilenmeye başladım
seçeneklere açığım aslında TN serisi alım ve montaj olarak G serisi alt yapısı için çok müsait