Ne Mesut beyin nede Janberk beyin gönderdiği ekli dosyaların içeriğinde; genel araç teknik denetimi haricinde, karavana evrilirken yapılan işlemlerden ne gaz tesisatı,ne su tesisatı ne de elektrik tesisatı montaj ve zorunlu kontrol noktaları detaylandırılmamış.
Mobilya montaj bağlantı güvenlikleri kontrolünü gösteren herhangi bir içerikte göremedim.
Yukarıda saydıklarımı TSE kontrol etmiyormu yoksa ayrı bir formda mı kontrol edilip tasdikleniyor.?
.
Şimdi de karavanını TÜV’e sokan biri de rica edip, onların test formunun fotoğrafını çekdikten sonra burada yayınlasa, hiç de fena olmazdı..
Orhan bey, benim usul usul giderek sonuçta konusunu açmak istediğim noktaya erkenden parmak bastınız.
TÜV kontrol formu şu anda elimizde olmasa da duyduğum ve anladığım kadarıyla yapılan bütün incelemelerde karavana evrimi yapılan araçların sadece karayollarına uygunluğu kontrol edilmekte, karavana uygunluğu değil.
Çünkü böyle bir yönetmelik veya ilgili yönetmelikler henüz ortada yok !
Elde olan tek kriter, hangi özellikli araçlara karavan dendiği. Bunların ve kullanılacak tesisatların özellikleri ve güvenlik gereksinimleri üzerine herşey ise boşlukta bırakılmış durumda.
Ben bunu; göz, hastalık, eğitim, yaş kriterlerine bakılmaksızın şapkasını giyip, gözlüğünü takıp cokpite oturabilen her kişiyi, pilot kabul etmeye benzetiyorum.
Karavanını kendi yapanlar acı ama ruhsatlarındaki karavan kelimesinin içinin, aslında çağdaş açıdan boş olduğunu kabul etmeliler. Çünkü kimse gücenmesin, bu araçların forumdan takip ettiğim kadarıyla en fazla %1’i, buradaki yönetmeliklerin ruhsat gereksinimlerine uygun durumda..
. Buradan TSE Otomotiv Merkezi Başkanlığı'nın hizmetlerine ulaşabilirsiniz.
TSE'nin aracın karayollarına uygunluğunu kontrol ettiği MORTOY yönetmeliğinin hiçbir yerinde "Karavan" kelimesi geçmiyor !
Sanırım aracın karavan olduğunun tesbiti TÜV'e verilmiş durumda.
Ne Mesut beyin nede Janberk beyin gönderdiği ekli dosyaların içeriğinde; genel araç teknik denetimi haricinde, karavana evrilirken yapılan işlemlerden ne gaz tesisatı,ne su tesisatı ne de elektrik tesisatı montaj ve zorunlu kontrol noktaları detaylandırılmamış.
Mobilya montaj bağlantı güvenlikleri kontrolünü gösteren herhangi bir içerikte göremedim.
Yukarıda saydıklarımı TSE kontrol etmiyormu yoksa ayrı bir formda mı kontrol edilip tasdikleniyor.?
Bir kontrol tabi ki yok. Amaç sadece ilgili harcın yatırılması.
Bu arada aracımızda stepne de mevcut. Bakmadan yok yazmışlar.
Yapım aşamasında güvenlik, ağırlık denge gibi bir çok detay'a dikkat etmiş olsam da bir karavan firmasına hicbir sekilde güvenerek araç yaptırmam. İnşaat sürecimizde de ayni sekilde yaşadığımız deneyim. Yapımında yer almadığınız ev, daire de bu ülkede satın alınmamalı.
Her konuda sadece yönetmeliğe uygunmuş gibi gösterilen detayların saklandığı makyaj, bir şey olmaz dünyası.
Bir kontrol tabi ki yok. Amaç sadece ilgili harcın yatırılması.
Bu arada aracımızda stepne de mevcut. Bakmadan yok yazmışlar.
Yapım aşamasında güvenlik, ağırlık denge gibi bir çok detay'a dikkat etmiş olsam da bir karavan firmasına hicbir sekilde güvenerek araç yaptırmam. İnşaat sürecimizde de ayni sekilde yaşadığımız deneyim. Yapımında yer almadığınız ev, daire de bu ülkede satın alınmamalı.
Her konuda sadece yönetmeliğe uygunmuş gibi gösterilen detayların saklandığı makyaj, bir şey olmaz dünyası.
Janberk hocamın TSE belgesindeki 52. madde dikkatimi çekti,
'' Araçdaki elektrik donanımı araç hareket halinde faal olamaz'' diyor.
Aracı motokaravana dönüşüm yapıyorsun ve içindeki en elzem cihaz buzdolabını araç sabitken çalıştırmak gerektiğini söylüyorsun.
Bunu neden böyle yazıyor, bence araçdaki elektrik aksamının kontrolünü yapmak istemiyor yada yapamıyor, kendini kurtarmak içinde bu açıklamayı ekliyor.
Janberk hocamın TSE belgesindeki 52. madde dikkatimi çekti,
'' Araçdaki elektrik donanımı araç hareket halinde faal olamaz'' diyor.
Aracı motokaravana dönüşüm yapıyorsun ve içindeki en elzem cihaz buzdolabını araç sabitken çalıştırmak gerektiğini söylüyorsun.
Bunu neden böyle yazıyor, bence araçdaki elektrik aksamının kontrolünü yapmak istemiyor yada yapamıyor, kendini kurtarmak içinde bu açıklamayı ekliyor.
Levent dediğin durum dediğin gibi. Türkiye de tüm kurumlar da aynı. Görevliler sadece kendini düşünüyor başlarını derde sokmadan devletin harcını toplamaya çalışıyorlar .
Normal muayene sürem geçmişti ama araç da tadilat işlemi olmuşsa TSE süreci sonrası ruhsat belgesi de değişeceğinden mecburi olarak TUV dan Tadilat muayenesi randevusu alınıyor. İlgili evrak dosyaya ekleniyor ve süreç tamamlanıyor. Yukarıda söylediğim gibi karavan olma süreci ile ilgili bir kontrol yapımıyor. En azından benin yaşadığım tecrübe bu şekilde.
Esas ilginç konu da Tüvtürk , Alman Tüv Süd Grubu'nun ortak şirketi. Tüm sistemi onlar inşa etti. Bu durumda olmasına rağmen Türk tipi çalışmak onlara da karlı geldi anlaşılan.
Benzeri marketlerde de var. Yurtdışında belli saat den sonra hiçbir alışveriş yapılamayan marketlerin Türkiye şubeleri saat 22.00 hatta son müşteri çıkana kadar çalışıyor.
Normal muayene sürem geçmişti ama araç da tadilat işlemi olmuşsa TSE süreci sonrası ruhsat belgesi de değişeceğinden mecburi olarak TUV dan Tadilat muayenesi randevusu alınıyor. İlgili evrak dosyaya ekleniyor ve süreç tamamlanıyor. Yukarıda söylediğim gibi karavan olma süreci ile ilgili bir kontrol yapımıyor. En azından benin yaşadığım tecrübe bu şekilde.
Esas ilginç konu da Tüvtürk , Alman Tüv Süd Grubu'nun ortak şirketi. Tüm sistemi onlar inşa etti. Bu durumda olmasına rağmen Türk tipi çalışmak onlara da karlı geldi anlaşılan.
Benzeri marketlerde de var. Yurtdışında belli saat den sonra hiçbir alışveriş yapılamayan marketlerin Türkiye şubeleri saat 22.00 hatta son müşteri çıkana kadar çalışıyor.