insel
Zirve
- Mesajlar
- 2,511
- Tepkime Puanı
- 26
Merhaba 3 4 ay once aldigim aaz 97 model 1900 cc golf motorlu yuksek tavan 87 model westfaliamdan cok memnunum. Kendime gore bir cok isteklerimi gerceklestirdim icinde. Uzun ugraslar sonunda dosemeydi, buzdolabiydi, pompasiydi, radyator temizligiydi, yasam akusuydu osuydu busuydu derken bir hayli vakit harcadik. En sonunda beklenen motorun dagilmasiyla yeni motor da yaptirdik. Tam oldu
Simdi bir sorun yok. Gidisi ve yol tutusu gercekten cok iyi busumun. Ama bir iki sey aklima takiliyor. Hararet.
Kuruntu mu yapiyorum yoksa gercekten endiselerimde hakli miyim size sormak istedim.
Cok dik rampalari bile 5 ile rahatlikla cikabiliyorum. Eger hizli girmissem tabii rampaya. Ama yavas girip hizlanirsam hararet ibresi yavas yavas cikiyor. İkinci kademe fani hic acmadi daha.
Soru 1. Hararetin bu motorda hangi ibre araliginda oldugunu soyleyebiliriz? Yani su kaynattigini nasil anlarim? Su kaynatirsa ne olur? İbreyi nasil okumaliyim? İkinci fani actiginda panik yapmali miyim? İkinci fana ragmen hararet artmaya devam eder mi?
Soru 2. Sıcaklarda su anki hararet yapmayan ama ibrenin belirli bir yere kadar yukseldigi durum degisir mi? O kadar uzun rampalara cikmadim aslinda. Rampa uzadikca ibre yukselir mi? Yoksa bir noktada durur mu? Yani 40 derece havanin kizismis asfaltinda giderken su anki ibrenin inis cikisindan farkli bir durum mevzuu olur mu? Hararet artar mi?
Soru 3. Pervane 3 kollu. Bunun 5 kollusu olsa ve uzerindeki fan motoruna takilsa daha iyi olmaz mi? Nereden bu tip bir pervane bulabilirim acaba?
Soru 4. Motorun yeni olmasi su anda ibrenin bu derece cikiyor olmasini sagliyor olabilir mi? 1200 km yaptim.
Soru 5. Yazin hararet yapmasindan korkuyorum. Belki de gereksiz bir evham. Bakmam gereken neresi var? Veya eklemem gereken. Birisi bir devridaim motorundan bahsetmisti. Butun suyu hizla donduruyor ve dolayisiyla sogutuyormus. Bunun gibi baska cozumler olabilir. Tavsiyelerinizi bekliyorum.
Sevgiler.
İnsel
Simdi bir sorun yok. Gidisi ve yol tutusu gercekten cok iyi busumun. Ama bir iki sey aklima takiliyor. Hararet.
Kuruntu mu yapiyorum yoksa gercekten endiselerimde hakli miyim size sormak istedim.
Cok dik rampalari bile 5 ile rahatlikla cikabiliyorum. Eger hizli girmissem tabii rampaya. Ama yavas girip hizlanirsam hararet ibresi yavas yavas cikiyor. İkinci kademe fani hic acmadi daha.
Soru 1. Hararetin bu motorda hangi ibre araliginda oldugunu soyleyebiliriz? Yani su kaynattigini nasil anlarim? Su kaynatirsa ne olur? İbreyi nasil okumaliyim? İkinci fani actiginda panik yapmali miyim? İkinci fana ragmen hararet artmaya devam eder mi?
Soru 2. Sıcaklarda su anki hararet yapmayan ama ibrenin belirli bir yere kadar yukseldigi durum degisir mi? O kadar uzun rampalara cikmadim aslinda. Rampa uzadikca ibre yukselir mi? Yoksa bir noktada durur mu? Yani 40 derece havanin kizismis asfaltinda giderken su anki ibrenin inis cikisindan farkli bir durum mevzuu olur mu? Hararet artar mi?
Soru 3. Pervane 3 kollu. Bunun 5 kollusu olsa ve uzerindeki fan motoruna takilsa daha iyi olmaz mi? Nereden bu tip bir pervane bulabilirim acaba?
Soru 4. Motorun yeni olmasi su anda ibrenin bu derece cikiyor olmasini sagliyor olabilir mi? 1200 km yaptim.
Soru 5. Yazin hararet yapmasindan korkuyorum. Belki de gereksiz bir evham. Bakmam gereken neresi var? Veya eklemem gereken. Birisi bir devridaim motorundan bahsetmisti. Butun suyu hizla donduruyor ve dolayisiyla sogutuyormus. Bunun gibi baska cozumler olabilir. Tavsiyelerinizi bekliyorum.
Sevgiler.
İnsel