T3 Hakkinda Sorular

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan insel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,736

insel

Zirve
Mesajlar
2,511
Tepkime Puanı
26
Merhaba 3 4 ay once aldigim aaz 97 model 1900 cc golf motorlu yuksek tavan 87 model westfaliamdan cok memnunum. Kendime gore bir cok isteklerimi gerceklestirdim icinde. Uzun ugraslar sonunda dosemeydi, buzdolabiydi, pompasiydi, radyator temizligiydi, yasam akusuydu osuydu busuydu derken bir hayli vakit harcadik. En sonunda beklenen motorun dagilmasiyla yeni motor da yaptirdik. Tam oldu
Simdi bir sorun yok. Gidisi ve yol tutusu gercekten cok iyi busumun. Ama bir iki sey aklima takiliyor. Hararet.
Kuruntu mu yapiyorum yoksa gercekten endiselerimde hakli miyim size sormak istedim.
Cok dik rampalari bile 5 ile rahatlikla cikabiliyorum. Eger hizli girmissem tabii rampaya. Ama yavas girip hizlanirsam hararet ibresi yavas yavas cikiyor. İkinci kademe fani hic acmadi daha.
Soru 1. Hararetin bu motorda hangi ibre araliginda oldugunu soyleyebiliriz? Yani su kaynattigini nasil anlarim? Su kaynatirsa ne olur? İbreyi nasil okumaliyim? İkinci fani actiginda panik yapmali miyim? İkinci fana ragmen hararet artmaya devam eder mi?
Soru 2. Sıcaklarda su anki hararet yapmayan ama ibrenin belirli bir yere kadar yukseldigi durum degisir mi? O kadar uzun rampalara cikmadim aslinda. Rampa uzadikca ibre yukselir mi? Yoksa bir noktada durur mu? Yani 40 derece havanin kizismis asfaltinda giderken su anki ibrenin inis cikisindan farkli bir durum mevzuu olur mu? Hararet artar mi?
Soru 3. Pervane 3 kollu. Bunun 5 kollusu olsa ve uzerindeki fan motoruna takilsa daha iyi olmaz mi? Nereden bu tip bir pervane bulabilirim acaba?
Soru 4. Motorun yeni olmasi su anda ibrenin bu derece cikiyor olmasini sagliyor olabilir mi? 1200 km yaptim.
Soru 5. Yazin hararet yapmasindan korkuyorum. Belki de gereksiz bir evham. Bakmam gereken neresi var? Veya eklemem gereken. Birisi bir devridaim motorundan bahsetmisti. Butun suyu hizla donduruyor ve dolayisiyla sogutuyormus. Bunun gibi baska cozumler olabilir. Tavsiyelerinizi bekliyorum.
Sevgiler.
İnsel
 

Etiketler
Ynt: T3 Hakkinda Sorular


Merhaba 3 4 ay once aldigim aaz 97 model 1900 cc golf motorlu yuksek tavan 87 model westfaliamdan cok memnunum. Kendime gore bir cok isteklerimi gerceklestirdim icinde. Uzun ugraslar sonunda dosemeydi, buzdolabiydi, pompasiydi, radyator temizligiydi, yasam akusuydu osuydu busuydu derken bir hayli vakit harcadik. En sonunda beklenen motorun dagilmasiyla yeni motor da yaptirdik. Tam oldu
Simdi bir sorun yok. Gidisi ve yol tutusu gercekten cok iyi busumun. Ama bir iki sey aklima takiliyor. Hararet.
Kuruntu mu yapiyorum yoksa gercekten endiselerimde hakli miyim size sormak istedim.
Cok dik rampalari bile 5 ile rahatlikla cikabiliyorum. Eger hizli girmissem tabii rampaya. Ama yavas girip hizlanirsam hararet ibresi yavas yavas cikiyor. İkinci kademe fani hic acmadi daha.
Soru 1. Hararetin bu motorda hangi ibre araliginda oldugunu soyleyebiliriz? Yani su kaynattigini nasil anlarim? Su kaynatirsa ne olur? İbreyi nasil okumaliyim? İkinci fani actiginda panik yapmali miyim? İkinci fana ragmen hararet artmaya devam eder mi?

Hararet 1.6 motorlarda tam su eksikliğini okuyan led' in Üzerinde duruyor. Hararet yükseldikce led' i tam görüyorsunuz. En fazla led le son soktaya yakın kısımda olan cizğinin arasına geliyor. Rampaya devirsiz daldığında motor daha az devirde oluyor. Dolayısı ile devirdaim de. Ben su kaçağı varken bursa yolunda kırmızı ile sonun arasına kadar cıktığını gördüm fakat bir sorun olmuyor. Yokuşlarda devirsiz kalınca hararet ibresi yükselme yapıyor.

Soru 2. Sıcaklarda su anki hararet yapmayan ama ibrenin belirli bir yere kadar yukseldigi durum degisir mi? O kadar uzun rampalara cikmadim aslinda. Rampa uzadikca ibre yukselir mi? Yoksa bir noktada durur mu?

Biraz daha yükselir. Led in üzerinden sağa doğru ve sonra durur.

Yani 40 derece havanin kizismis asfaltinda giderken su anki ibrenin inis cikisindan farkli bir durum mevzuu olur mu? Hararet artar mi?

Bence yapmaz çünkü fanın son devresi girer çıkar. O kadar sıcakta daha fazla sürelir çalışarak soğumayı sağlar.

Soru 3. Pervane 3 kollu. Bunun 5 kollusu olsa ve uzerindeki fan motoruna takilsa daha iyi olmaz mi? Nereden bu tip bir pervane bulabilirim acaba?

5 kollu olması faydası kadar zararıda olabilir. Öncelikle 3 kollunun debisini bilmek gerekir. 3 kollu olarak verdiği debi 5 kollunun verdiğinden daha fazla verebilir. 5 kollu elbette fazla verir fakat karşı tarafa yaptığı basınç ı tahliye yetersizse geri basar buda sorun olur. Debi fazla gelir yani. ( Yaptığım işten biliyorum bu hesabı )


Soru 4. Motorun yeni olmasi su anda ibrenin bu derece cikiyor olmasini sagliyor olabilir mi? 1200 km yaptim.

Motorda sıkıntı yoksa yapmaz bence. İbrenin nereye cıktığını bilmek lazım.


Soru 5. Yazin hararet yapmasindan korkuyorum. Belki de gereksiz bir evham. Bakmam gereken neresi var? Veya eklemem gereken. Birisi bir devridaim motorundan bahsetmisti. Butun suyu hizla donduruyor ve dolayisiyla sogutuyormus. Bunun gibi baska cozumler olabilir. Tavsiyelerinizi bekliyorum.

Elektrikli devirdaim güzel bir olay. Bende var ve o bir müşürle devreye giriyor ve sürkilasyonu hızlandırıyor. Senin araçta olabilir. Bu pompa t4 lerde de var. Ben benimkini değiştim. T4 ünkini taktım.
Bunu haricinde yapacak bişey yok bence. Birde bu araçta arka kalorifer var. Harareti cok cabuk düşürür. Acil durum olursa açarsın çok faydası olur.
 

Ynt: T3 Hakkinda Sorular

slm.aslına bakılırsa 3 ay gibi kısa bir süre t3 kullandım ve satmak zorunda kaldım.benim t3 86 model ve turbo dizeldi(jx motor) motorda yağ kaçağı vardı ve sanırım birazda yağ yakıyordu.hararet konusunda bir bana bir sıkıntı yaşatmadı.mayıs aylarında yaklaşık 20-25 derece arası sıcaklarda yağ ibresi bahsedilen yağ lambasını biraz geçiyordu.(unutmadan bu lambalar led değil led görünümlüler. :smiley:) ortalama 1 saatlik yolun bitiminde de turbonun kuru kalmasını önlemek için 2-3 dakika motoru rolantide çalıştırdığımda yağ lambasının üzerine çok çabuk bir biçimde düşüyordu.

benimde bir sorum olacak.bendeki t3 caravelle cl idi ve arka kltuğun arkasında ekstra bir kalorifer mevcuttu.t3 te hiç buğu problemi çekmedim(çok yağmurlu havalarda bile)buğu sorunu olmamasında arka kaloriferin etkisi var mı bunu merak ediyorum.arka kaloriferi olmayan t3 kullanıcılarında buğu sorunu oluyor mu?(arka cam ve arka yan camlarda?
 

Ynt: T3 Hakkinda Sorular

Sevgili Arkin verdigin rahatlatici ve detayli cevaplar icin tesekkurler.

"Elektrikli devirdaim güzel bir olay. Bende var ve o bir müşürle devreye giriyor ve sürkilasyonu hızlandırıyor. Senin araçta olabilir. Bu pompa t4 lerde de var. Ben benimkini değiştim. T4 ünkini taktım.
Bunu haricinde yapacak bişey yok bence. Birde bu araçta arka kalorifer var. Harareti cok cabuk düşürür. Acil durum olursa açarsın çok faydası olur."

Ben bir devridaim motoru aldim. Ama bu motorun kalorifer su borusuna takildigini anladkk. Yani iceri daha sicak gelsin diye yapilmis ince hortum girisli bir pompa. Senin bahsettigin motoru hemen alip takmak isterim. Nereden ve ne diye alacagim acaba?
Arka kalorifer ne demek? Bir yukari camla bir de asagi ayaklara sicak hava ufluyor. Arka kaloriferde kastini anlamadim. Keza bahsi gecen bu arka kalorifer nasil harareti dusuruyor cok anlayamadim. Aciklar misin?
 




Ynt: T3 Hakkinda Sorular

slm.insel abi arka kalorifer arka koltuğun altında bulunan ilave bir kalorifer.çorum kaloriferi tarzında.kumandası ön panelde ancak normal kaloriferden ayrı bir fan düğmesi var.
 

Ynt: T3 Hakkinda Sorular

Haa bende orjinal vebastosu var orada. Neyse bende o tip birsey yok.
 

Ynt: T3 Hakkinda Sorular

arka kalorifer genelde caravelle ya da multivan larda çıkıyor diye biliyorum.diğer modellerde de belki opsiyonel olabilir.webasto olması karavan için daha önemli tabiki.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,010
Mesajlar
1,527,218
Kayıtlı Üye Sayımız
166,759
Kaydolan Son Üyemiz
abdil DOĞRU

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst