Sevgili Gezenbilirliler;
Aracimda meydana gelen bir ariza hakkinda size danismak istiyorum.
Basta aracimi tanitayim 2005 model t5 2500 tdi 130 bg otomatik vites.
Sorunumdan bahsedeyim , arac bir suredir su eksiltiyordu.su ikazi yaniyor ve araciin su haznesinde su kalmiyordu.Ilk baslarda su kacagini aradim fakat bulamadim.Fakat genelde kaloriferi calistirdigimda 150 km 200 km civarinda yol yapinca ikaz basliyor bende her seferinde motora su ekleyip devam ediyordum.Bana gore kalorifer bir yerden su kaciriyor ve bu su hernasilsa kendini gostermeden kaybolup gidiyordu.En son dun gece araca bindim arac ikaz vermeye basladi , su haznesinde gene su yoktu bu arada aracin su eksigi yaklasik 1.5 -2 litreyi hic gecmedi .su takviye ettim calistirdim gene ikaz verdi su haznesine baktim dolu , herneyse sabah bir servis yetkilisine gosterdim adam su haznesini bir acti arabanin su haznesi yag ile dolu , yag haznesinde gram yag yok.dediler ki araba conta yakmis ust kapak sokulecek conta degistirilecek.
Sormak istediklerim;
1-arac bu hararet ikazini yapmasina ragmeh harareti hic 90 i gecmedi , eger arac harareti 90 i gecmediyse nasil conta yakti.acaba su eksik oldugu icin musur harareti dogru okuyamadimi
2-aaracin yagi suya karistirmasi conta harici bir nedenden olabilir mi
3-eger conta ise onunla beraber neleri daha degistirtmem gerek.
4-radyatorde yag ile dolmusmudur.dolmussa nasil temizlenir.baska hangi parcalar yag yada sudan etkilenmistir.
5-romanyadayim burada bu is icin 500-600 euro civarinda tutar dediler, acaba bu fiyat nasildir turkiyeye arabayi attirsam faydama olurmu.
6-yagi suyu tamamlayip turkiyeye bassam acaba arabaya daha cok zarar verirmi
7-ust kapagi kendim acsam contayi degistirsen radyatoru temizlesem derdimi cozmus olurmuyum.Bunu yapmayi dusunmemin sebebi romenlerin ustaligi cok iyi degil ve bir gunde cozulebilecek birseyi bir haftada cozmek gibi bir huylari var.
bana saglam akil lazim su nereden kayboludu neden yaga karisti ve nasil cozerim yardimci olabilecek arkadaslar akil verirse cok memnun olurum.hepinize cok tesekkurler.
Aracimda meydana gelen bir ariza hakkinda size danismak istiyorum.
Basta aracimi tanitayim 2005 model t5 2500 tdi 130 bg otomatik vites.
Sorunumdan bahsedeyim , arac bir suredir su eksiltiyordu.su ikazi yaniyor ve araciin su haznesinde su kalmiyordu.Ilk baslarda su kacagini aradim fakat bulamadim.Fakat genelde kaloriferi calistirdigimda 150 km 200 km civarinda yol yapinca ikaz basliyor bende her seferinde motora su ekleyip devam ediyordum.Bana gore kalorifer bir yerden su kaciriyor ve bu su hernasilsa kendini gostermeden kaybolup gidiyordu.En son dun gece araca bindim arac ikaz vermeye basladi , su haznesinde gene su yoktu bu arada aracin su eksigi yaklasik 1.5 -2 litreyi hic gecmedi .su takviye ettim calistirdim gene ikaz verdi su haznesine baktim dolu , herneyse sabah bir servis yetkilisine gosterdim adam su haznesini bir acti arabanin su haznesi yag ile dolu , yag haznesinde gram yag yok.dediler ki araba conta yakmis ust kapak sokulecek conta degistirilecek.
Sormak istediklerim;
1-arac bu hararet ikazini yapmasina ragmeh harareti hic 90 i gecmedi , eger arac harareti 90 i gecmediyse nasil conta yakti.acaba su eksik oldugu icin musur harareti dogru okuyamadimi
2-aaracin yagi suya karistirmasi conta harici bir nedenden olabilir mi
3-eger conta ise onunla beraber neleri daha degistirtmem gerek.
4-radyatorde yag ile dolmusmudur.dolmussa nasil temizlenir.baska hangi parcalar yag yada sudan etkilenmistir.
5-romanyadayim burada bu is icin 500-600 euro civarinda tutar dediler, acaba bu fiyat nasildir turkiyeye arabayi attirsam faydama olurmu.
6-yagi suyu tamamlayip turkiyeye bassam acaba arabaya daha cok zarar verirmi
7-ust kapagi kendim acsam contayi degistirsen radyatoru temizlesem derdimi cozmus olurmuyum.Bunu yapmayi dusunmemin sebebi romenlerin ustaligi cok iyi degil ve bir gunde cozulebilecek birseyi bir haftada cozmek gibi bir huylari var.
bana saglam akil lazim su nereden kayboludu neden yaga karisti ve nasil cozerim yardimci olabilecek arkadaslar akil verirse cok memnun olurum.hepinize cok tesekkurler.