T5 Motokaravan Yapmaya Çalıştık

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sinbad07 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 54
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,330


.
Cevabımın daha evvel söylediğim gibi polemik başlatma hedefi yok. Nazik yazım tarzıyla cevabınız beni cesaretlendirdiğinden, müsaadenizle yazdıklarımı biraz açayım.
Zaten bunlar tesbit şeklinde anlanırsa, yazdıklarım diğer katılımcılar tarafından da belki faydalı bulunabilir ?

* 3 hatta 2 noktalı emniyet kemerleri kanuni zorlamalar bir kenara, metal iskelete gereksinim duyuyor. Bu yüzden koltuklardan evvel montajı gerekmekte.

* Alman TÜV'ü kontrolde ocak havalandırmasında bozulma ihtimaline karşı pasif havalandırmaya öncelik veriyor.
Genel bir doğru olabileceği açısından dikkati çekmek istemiştim.

* Profesyonel yapım kalitesine hele özellikle ilk başlangıçta ulaşabilme açısından sanırım farklı düşünüyoruz.
Fakat bu noktada vurgulamak istediğim aslında başka bir şeydi. Profesyonel üreticiler tabii ki daha fazla kişi sığdırma becerisinden yoksun değiller. Ama bu durumda karavan kültürünün oldukça yol aldığı ülkelerin tüketicilerine böyle karavanları satamıyorlar. Çünkü kavancıların tecrübelerden de gelen beklentileri mesela T5 için, küçük bir aile kapasitesi ile sınırlı.

* Gazlı su ısıtıcınız Truma ya da benzeri değilse karavan kataloglarında bulunmayan bir model olmalı ? İsim ya da resmînin çok kimsenin ilgisini çekeceğini sanıyorum. Özellikle dediğiniz gibi verimliyse.

* 160 litrelik depoyu yollarda dolu halde gezdireceğinizi zaten beklemiyorum. Fakat büyüklüğünün beni şaşırttığını umarım yadırgamazsınız ? Yurtdışında boşaltım yerlerinin sıklıkla depodan bile yüksek konumlandırılması malesef pompa gerektirmekte. Gri su sorun değil ama oraya gaita boşaltılmıyor.

Son cümlenize ise özelden cevap yazacağım.
Selamlar
 
Son düzenleme:

Etiketler
Güle güle kullanın, çok güzel

ASUS_Z012D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


 

selam. yorumlarınız için teşekkürler.
*ben şöför arkası metal bölümü kaldırmadığım için zorunluluk halinda emniyet kemeri montajı yapılabilinir diye düşünüyorum.buradaki oturma kısmı 162cm*40 cm civarında . 3-4 kişirahatlıkla emniyet kemerli olarak oturabilir. en kısa zamanda emniyet kemerini buraya takacağım.
*162*40*35 oturma kısmının altında 2 tane su deposu var. bunun biri sadece içme suyu için. yaklaçık 40 lt. bunun nedeni ayrıca damacana taşımak istememem. bu nedenle 2 tane hidrofor ve 2 musluk var.
*içerdeki ocağı hiç kullanmadım.şu an havalandırması arka mobilya ile arka araç kapısı arasına(15 cm) aspiratör ile verilmiş durumda.Zaten kapı da 100/100 kapanmadığı için yeterli havalandırma yapar diye düşünüyorum. bunu kışın göreceğim artık. içarideki harici dyson hava filtresi de koku ve hava temizlemede oldukça iddialı.Ama sizin dediniz gibi pasif havalandırma gerekir mi bilmiyorum. Ama bilindiği gibi bacasız karbon filtreli bacalarda var.TÜV den bu şekilde geçti. sadece kışın içeride kullanacagım. dışarıda da portatif ocağım var yaz için içerdeki tüpden gazını alıyor.
*Ben karavan üretimi veya tasarlama üzerine profesyonel değilim. ama mimarlık ve mühendislik yapıyorum. Biz projelerimizi 3 boyutlu 1 mm bile ölü alan bırakmadan yapıyouz. yani bu konuda çok da acemi sayılmam.öncelikle bu tip projeler 3 boyutlu olarak çalışılması gerektiğini düşünüyorum. bu anlamda karavan yapımında profesyonellerin olmadığı kanısındayım. karavan yapılmadan önce işveren işin nasıl çıkacağını ve bitmiş halini en küçük detayına kadar bilgisayar ortamında görmeli ve müdahale edebilmeli. Yani karavan yapımı firmalarında bilgisayar ortamında tasarım yapabilen 3d max kullanabilen teknik eleman bulunmalı. benim gördüğüm kadar sadece burada ezberlendik belli modeller var. banka reklamı gibi herkese aynı faiz aynı elbise. her kişinin ihtiyaçları, zevkleri,kullanım alışkanlıkları farklı olabilir.Biz 4 kişilik bir aileyiz. Bize yatma alanları da dahil yeterli geliyor.Kaldıki karavan şu an 4 kişi olarak aktif kullanımda. bu anlamda karavanımın her mm den ve kullanımından çok memnunum. Ayrıca bu aracı sadece karavan olarak kullanmıyorum binek araç olarak da kullanıyorum.
*gazlı su ısıtıcı boyutları yaklaşık 30*35*5 gibi. markasını hatırlamıyorum .belli bir marka takıntım yok.dediğim gibi çok az yer tutuyor ve sıçak musluğu açtıgınız saniyede istediğiniz sıcaklıkta suyunuz hazır.oldukça verimli.
*Altta boşaltım için bir motor bulunmuyor.fortum küresel vana ve kendi cazibesi ile boşaltım yapıyorum.Bilindiği gibi mecbur olmadıkça zaten banyo wc kısmı kullanılmıyor.ama türkiyede boşaltım konusuna kim ne kadar önem veriyor bilmiyorum. Ben kendi inşaatımdaki rögora başalttım. birkaç defa.
TEŞEKKÜRLER..
 










.
Siz bana değil, keyfinize bakın.
Her zaman eleştiriye bağışıklı medeni bir katılıımcıya kolay rastlanmıyor diye meydanı boş bulup gördüklerimi yazdım sadece ...

Almanya'a büyük ve ciddi üreticiler planlamada dediğiniz 3D programlarını rutin kullanıyorlar.
Buradan bir karavanseverin enfes bir çalışmasına ulaşabilirsiniz.
 
Son düzenleme:




 

vakit ayırıp yorumlarınızı ve tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.Bu ilk karavanım.herşeyin daha mükemmelini ve fonksiyonelini yapmak her zaman mümkün.Sonuçta karavanı ben yapmadım. ustamız ile ortak bir proje ile yapıldı ki onunda ilk t5 karavanı.mutlaka eksikler hatalar vardır. ben bu yolum başındayım. eleştirilere .yorumlara ve uyarılara açığım ve dikkate alacağım
 


Elinize sağlık . Güzel bir çalışma örneği sunmuşsunuz .
Bundan da önemlisi , eleştiriye açık olmak -ki bu da her zaman DAHA iyi sonuçlar elde etmekte yardımcı bir kişilik özelliğidir .
Tartışma seviyesi -samimiyetime inanın- gözlerimi yaşarttı .
Toplum olarak hepimizin ihtiyacı olan üslup bu olmalı zaten ...
Bunu görme fırsatını bu sitede sık sık yaşıyoruz .
Güzel yerleri görmek kadar , 'insani güzellikler'i görmek de hoşuma gidiyor .
Bununla ilgili de taraflara teşekkürlerimi iletmek istiyorum .
 



Güle güle kullanın çok güzel olmuş. bende kendi yaptığım t5 kullanıyorum, 4 senedir bir problem çıkarmadı ikinci bir araca ihtiyaç duymamak güzel bir şey, şehir içinde taksi gibi kullanımı çok rahat . t5 lerin çoğalması memnuniyet verici.