Tata Xenon Kullanan Biri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Xenon Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 67
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 130,050

Xenon

Xenon
Mesajlar
25
Tepkime Puanı
6
Yer
istanbul
Herkese Merhabalar,

Tata Xenon kullanan biri olarak, bende aracını alana kadar kafamdaki soruların çoğuna ancak araca sahip olunca cevap bulabildim. merak edenler varsa bildiğim kadarı ile sorularınıza cevap vermeye çalışırım.
 

Etiketler
Coanxsnxsncancsnx

SM-T113 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Aracınız çok güzelmiş, güle güle kullanın....
Sorulan sorulara değil de, kullandıkça kendi tecrubelerinizi paylaşırsanız daha iyi olacağı kanaatindeyim..
 

Tabiki, öncelikle araç hakkında kısa bir bilgi vereyim.
bu araç 2011 üretimi 4x2 olan model, ABS ve airbag yok. araç 2012 de trafiğe çıkmış makine imalatı yapan bir firma tarafında 1 yıl kullanılmış ve 2013 te ben satın aldım. Aldığımda 30000 km kadar yol yapmıştı. Üzerinde sadece kasa havuzu vardı, diğer tüm aksesuarları ben taktım.
yakıt olarak şu an uzun yolda 30 krş yakıyor. üzerindeki bf goodrich ler ile.
orjinal lastikleri 215x75x16, BF ler 245x75x16

araç şu an 69 bin küsürde, şu ana kadar en büyük masrafı devirdaim pompasındaki bir kaçaktan dolayı triger değişimi oldu, onuda sanayide orjinal parçalar ile 700 TL ye hallettim.

aracı orjinal lastikler ile boşken kaygan zeminde durdurmak bir hayli zor. Ama BF lerden sonra bu sorun ortadan kalktı. Hatta kışın zincir takmadan ilerlemenin mümkün olmadığı çoğu yerde şimdi zincirsiz çok rahat dolaşabiliyorum. Tabi arka difransiyeldeki LSD nin de etkisi büyük.
 

 



merhaba
hayirli bayramlar , masaellah guzel bir arac , hayirli olsun . . . ben karavan cekmek icin , ikinciel xenon 4x2 dusunuyorum , yalniz ogrenemedigim azami , frenli romork agirligi , ruhsatta veya teknik kitabciginda yazmali , rica etsem bana bildirirmisiniz ?
simdiden tesekkurler , hayirli isler , hayirli bayramlar . . .
 

Merhaba
Sizinde geçmiş bayramınız mübarek olsun. Bayram tatili nedeniyle forumla ilgilenemedim, geç cevap için kusura bakmayın. Karavan merakımdan bu konuyu bende çok araştırdım, yabancı birkaç siteden edindiğim bilgiye göre 2500 kG çekebiliyor, zaten çeki kancası da 2500 kG olarak satılıyor. Maliyeti de herşey dahil (muayene hariç) yaklaşık 1500 TL civarı bilginiz olsun.
 

 

merhaba ,
tesekkurler , siteye yazdikdan sonra , tata nin sitesinde , agirliklar bolumunde olmasi gereken bilgiyi , boyutlar basliginda buldum . . .
 




merhaba ,
dediginiz yerdeki arac ile turkiyedeki arac arasinda kucuk bir fark var , o da romork agirligini 500 kl kadar etkiliyor . . .
turkiyede ki nin 2.2 motor , 103 kw , verdigin site dekinin ise 2.2 motor , 110 kw dir . . .
hayirli gunler dilerim . . .
 

Sayın Xenon merhaba. Maşallah aracınız çok güzel olmuş, çok güzel gözüküyor.
Bende 2010 model 4x4 Xenon aldım ve ufak ufak Off Road yapmaya başlamak istiyorum.
Araştırdığım kadarıyla Kilitli Defransiyel olduğu için arazide fena değillermiş.
Ama şuan için en büyük problemim lastik seçimi. Bir türlü işin içinden çıkamadım. Sizin lastikleriniz çok şık durmuş. Goodrich kullanıyorsunuz, nasıl memnun musunuz? Aracı yükselttiniz mi? Lastikler daha büyük ölçülerde takılabilir mi acaba, takılırsa hangisi daha verimli olur mu?
Aracı hafta içi aktif olarak iş-ev arası kullanıyorum ama pazarları araziden çıkmamayı düşünüyorum. Goodrichler arazide tatmin edermi acaba?
Aynı zamanda tavan sepetinizle sislerinizde çok güzel olmuş
 
Son düzenleme:

Sayın burakiml, aracınız hayırlı olsun, öncelikle şunu hatırlatayım difransiyel tam olarak kilitli sayılmaz. LSD yani sınırlı kaydırmalı denen bir olay var. Buda kışın difransiyel %100 kilitli gibi işe yarıyor. Ancak arazide patinaja düşen tekeri kurtarmıyor (tecrübe ile sabit). Bende şehir içi işe gidip gelirken kullanıyorum binek olarak. Yakıttan yana ekonomik sayılır bana göre, 30-35 krş civarı yakıyor benim güzergahımda. Lastik seçimine gelince ölçüler 245x75x16 bu lastikleri bir tanıdıktan aldım, beraberinde de kormetal KM-2016 jant aldım. lastikçide lastikler ön çamurluklara sığmadı. ön çamurlukların arka kısımını, arka çamurlukların da ön kısımlarını biraz traşladım ve paçalıkları söktüm. Son olarakta torsiyonlardan 2 cm kadarda yükselterek araç hem tam düz durmuş oldu (önü biraz aşşağıdaydı), hemde hafif engebeli yollarda gidebilir oldu. Bir süre sonrade makaslara kavis verdirdim ve ön rotillere kendim burç yaparak toplamda 10 cm kadar aracı yükselttim. şu an bir sıkıntı yok. Sepetlere gelince bana toplamda 150 TL gibi mal oldu, sisler de tahmin edilenden ucuz. ek olarak tavanda ledler var gece çok dikkat çekiyor.

 

Bravo 10 cm iyi yükseltmişsiniz. Ama anlattıklarınız kulağa öyle zor geldi ki, hayırlısı inş. )
Kilitli diferansiyeli de elden geçirmek gerekecek demek ki. Önce şu lastikleri çözim diğerleri ilerde artık. Yardımlarını bekliyorum, tekrardan çok sağolun.
 
Son düzenleme:

Birde mesela cam üstü rüzgarlıklarını nereden buldunuz, pek aksesuarı yok gibi piyasada ama sizinkiler orjinal ölçüler galiba
 



Birde mesela cam üstü rüzgarlıklarını nereden buldunuz, pek aksesuarı yok gibi piyasada ama sizinkiler orjinal ölçüler galiba
cam rüzgarlıkları serviste var 70 TL idi ben aldığımda. diğer kendi yaptığığım işlemler ve parçaların çizim vs bilgilerini atabilirm. Daha ek olarak kasa da hava tüpü ve kompresör var, arka kapak pnömatik çalışıyor, uzaktan kumandalı, havalı korna ve aracın altına yerleştirdiğim hava çıkışları ile gerektiğinde lastiklere hava basabiliyorum. tüm bunlar muayede bir sıkıntı çıkarmadı.