KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
öncelikle merhaba binek mercedesim var 97 model fakat off road tutkunlugum var td5 düşünüyorum 2001-2002 civarı öneriyormusunuz kronik problemleri varmıdır motorları iyimidir bu konuda hiç bilgim yok degerli arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim
Öncelikle Disco alırken "orjinal araç, değişeni yok" diyenlerden hemen uzaklaşın. Disco'nun makbulü değişeni çok olandır yoksa tüm parçaları siz değiştirmek zorunda kalırsınız.
Disco 2 ler Disco 1 lere göre çok daha fazla elektronik donanıma sahip araçlardır. Bu yüzden envayi çeşit elektronik arızalar ile karşılaşacaksınız. Hatta birçok kere bu arızalara kimsenin aklı ermeyecek. (Ama umutsuzluğa kapılmayın eninde sonunda çözülüyor)
Bunun dışında şehir içinde kolay bir araç değildir fakat bir kere Disco aldınız mı ve bu hastalığa yakalandınız mı asla vazgeçemeyeceksiniz.
Burada önemli nokta nasıl bir off-road yapma arzusunda olduğunuz. LR de yelpaze çok geniş, çok büyük paralar harcayarak tam bir canavar da yaratabilirsiniz, makul masraf yaparak sizi dağ bayır hafif gezilerde hiç düşündürmeyecek yavru canavar da yaratabilirsiniz. Bu sizin hayal gücünüze kalmış. Ama ne olursa olsun aldığınız araca araziye çıkmadan önce belirli bir masraf yapmanız gerçeğidir. Sonuçta 2000-2001 araçlar 11 yaşını doldurmakta ve nereden baksanız en az 150.000 ve üzeri km. deler.
öncelikle merhaba binek mercedesim var 97 model fakat off road tutkunlugum var td5 düşünüyorum 2001-2002 civarı öneriyormusunuz kronik problemleri varmıdır motorları iyimidir bu konuda hiç bilgim yok degerli arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim
Merhaba, benim araç 2000 model ve sıfırdan beri bende. Bu gün itibarı ile 295,000km, şu ana kadar bir kere kapak contası yapıldı bir de şanzıman yapıldı herhalde bu kadar kilometre için normal. Yakıt sarfiyatı ise 12L civarında, sağlam araçlar ama yaşının getirdiği ufak tefek arızalar oluyor fazla abartıldığı gibi masraflı bir araç değil.
cok asırı zorlamaz iseniz sizi cok uzmez.elektronık sıstemlerı bulunması tabıkı arıza rıskını artırıyor.keyıflı bır aractır.bu fıyatlara,bu konforda ve bu ekonomıde olan ve arazısı bu duzeyde olan bence baska arac yok.ıyıce arastırıp,temız bır arac bulursanız kacırmayın derım.
Bu arada TD5 harika bir araçtır..kullandıkça aşık olacaksınız mutlaka zamanla eskiyen ve bozulan parçalar olacaktır,hangi otomobil olursa olsun bunlar zaten kaçınılmaz.Eninde sonunda parçanın bir ömrü var.Eğer tam dolu bir makineyse 2012 model arazi araçlarında olan özellikler (hatta %90'ında olmayan) mevcuttur.Bunlar içinde en önemlisi ACE (active cornering enhancement)virajlarda yana yatmayı engelleyen bir sistem ve muhteşem asfalt ve yoldışı performansı sergiliyor.Kuka testinde yana yatmayı minimize ederken arazide derin boşlukları geçerken sls (self leveling system) ile ortaklaşa çalışarak optimal teması yakalamaya çalışıyor ve kasanın burulmasını minimize ediyor.Ayrıca 4 tekerlekte ayrı çalışam traction control sistemi sayesinde çekiş kaybeden tekerlekteki gücü hemen çekişin kuvvetli olduğu tekerleğe aktarıyor,yüksek devir yaptığınızda ise 4 tekeri tam döndürerek tam çekiş sağlıyor işte bu LAND ROVER markasının arazi tecrübesi.Bir iç mimar gözüyle tasarımı ve fonksiyonelliği ile çok şık,eskimeyen muhteşem bir makine derim.Bunların arka körükleri bir süre sonra ömrünü tamamlar herşey dahil 800-1000 tl civarı bir masrafa yenilersiniz yada iptal eder helezon sistemine dönersiniz ki ben buna karşıyım sebebine gelincede yukarıda anlattığım hikaye bütün sistemler bir bütün halinde çalışıyor artı sls sistemi otoyoldaki uzun yaylanmalarda optimal ayarlamalar çekiyor mesela arkaya bavulları doldurun bir de 3 kişi oturtun sistem arabayı hemen yükseltmeye başlayıp optimal yüksekliğine getiriyor aynı şekilde sert virajlarda denge sağlayarak ACE sistemini destekliyor....yoruldum be yaz yaz daha çok şey var anlatacak ama ben bittim