Tek Başıma 45 Günde Vietnam-Kamboçya-Tayland

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan seyr-ü zafer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 456
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 153,607
Ynt: Tek Başıma 45 Günde Vietnam-kamboçya-tayland

bastan sona okudum cok guzel keyf aldik anladıgım kadarıyla cogunluk nehirlerde gecmiş ama taylandla ilgili daha cok fotoraf bekliyordum
 

Etiketler
Ynt: Tek Başıma 45 Günde Vietnam-kamboçya-tayland

realramo' Alıntı:
bastan sona okudum cok guzel keyf aldik anladıgım kadarıyla cogunluk nehirlerde gecmiş ama taylandla ilgili daha cok fotoraf bekliyordum

Tayland, Kamboçya'dan sonraki bölüm, henüz fotoğraflarını koymadım, yakında


mergen' Alıntı:
Yalnız sayfa 26 veya 27'de veledin biri çok pis bakmış Zafer Bey.

Paylaşım için teşekkürler hatta çok teşekkürler. Şimdi gideyim de bir kenarda hasetimden bayılayım ;D

seyyah54' Alıntı:
Zafer bey elinize sağlık.Sizlerle beraber bizde gezmiş oluyoruz.

İlgi ve takip için sağolun.
 

Ynt: Tek Başıma 45 Günde Vietnam-kamboçya-tayland

Battambang Çevresi

Kamboçya ile ilgili Angkor tapınak kompleksinden fazlasını hatırlamak isteyenler Siem Reap’e yakın Battambang şehrini mutlaka ziyaret edilmeli bence. Phnom Penh’in keşmekeşinden, Siem Reap’in turistik havasından uzak Battambang’da hem yerel şehir hayatını daha net gözlemlemek mümkün hem de kırsal bölgede tepelere mağaralara kurulu Budist tapınakları ziyaret edilebiliyor. Yakın çevrede dolaşırken onlarca köyden geçiliyor. Bir de bambu treni diye bilinen aktivite var tabi…

Siem Reap’den Battambang’a gitmek üzere otobüs yerine bu kez dolmuş taksi kullanayım dedim, ama başta ufak bir sorun yaşadım. Pansiyona gelen taksinin arkasında iki kişi oturuyordu, ben 190 cm boyumla oraya sığıp valizimi de kucağıma alacakmışım ki hiç mümkün görünmüyordu anında tavrımı koydum. Neyse bir biçimde arka bagajdaki bisikleti indirip valizi oraya koydular, bisikleti tekrar bağladılar, güç bela arka sıraya yerleştim, yola koyulduk. Kolejde İngilizce öğretmeni olarak çalışan, aynı zamanda Kamboçya’daki birçok erkek gibi gençliğinde dört yıl rahiplik yapmış yol arkadaşımdan ülkenin bugünüyle ilgili bilgi aldım, ayrıca kuzey-güney Budizmi arasındaki birkaç farktan da bahsetti.

Burada batı standardında iki-üç otel var, konaklama sorunsuz ve ucuz. Ertesi gün ülkedeki temel ulaşım aracı taksi motosikletlerden tutarak kırsal bölgedeki belli başlı tapınaklara gittim.

Önce Phnom Banan’a gittik. Burası 358 basamaklı sıkı bir taş merdiven tırmanışıyla ulaşılabilen ve mimarisi benimki gibi uzman olmayan gözler için Angkor’dakilere çok benzeyen ve rivayete göre ilham kaynağı olan bir tapınak. Çıkışta su kaynatan ziyaretçileri geçim kapısı haline getiren sevimli Kamboçyalı çocuklardan biri peşime takıldı, ne söylesem umursamadı, elindeki kağıt yelpazeyle beni serinletmeye çalıştı, dinlenmek için durdukça bacaklarıma masaj yapmaya yeltendi. Benden bahşiş kopartamayacağını bakalım ne vakit anlayıp peşimi bırakacak derken iki saate yakın süre ısrarla takip etti. Açıkça para istemedi, sadece yanımda bekledi ve… Tahmin edileceği üzere gönül rahatlığıyla bahşiş verdim, belki de babasının günlük kazancından daha fazla parayı. Keşke yetişkinler de böyle kararlılıklarını korusalar, ama hırslarına yenik düşmeseler, dayatmacı ve talepkar tavır takınmasalar. Batılı yabancıların psikolojilerini birazcık çözseler, onlar da hiç yoktan para kazanabilirler…

Diğer durağım Phnom Sampeau tapınak bölgesiydi. Düzlüklere yayılan ekin tarlalarının arasından geçilerek ulaşılan tepe silsilesinde hem klasik bir Budist tapınağı, aynı zamanda tepenin eteklerinde kalan ve içinde uzanan Buda heykeli ile Pol Pot rejiminin katlettiği insanların kemikleriyle dolu bir cam dolabın bulunduğu mağara tapınak mevcut. Çevresi tarım arazileriyle kaplı bu ağaçlı engebeli bölge aynı zamanda maymunların ve diğer bazı yaban hayvanlarının da yaşam alanı…