Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan seyr-ü zafer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 605
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 174,887
Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland


.
[attachment=5]

[attachment=1]
[attachment=2]



İran'da yazın bu manzaraya çoğu yerde rastlanıyor. İranlılar gezmeyi seviyorlar, seyahat etmek için illa otellerde kalıp lokantalarda yiyebilecek kadar zenginlik gerekmiyor. Çadır ve piknik tüpüyle de bu iş pekala yapılabiliyor. Şehrin içinde, parklarda, cadde ortasındaki refüjlerde, nerede çimen varsa, çadırlarını kurup konaklıyorlar.

[attachment=3]
[attachment=4]









 

Etiketler
Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

sizi tebrik ediyorum kolay gelsin libya,iran başka yerler zor projeler hemde tek başına, tek başına yaptığım uzun yolculuklar benim müzik zevkimi değiştirmiş sadece türkü dinleyen ben Türkçe ne bulursam dinlemeye başlamıştım, iyide oldu.
 

Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland


Ben de yanımda sadece Türkçe müzik götürdüm. Genelde gittiğim ülkelerin radyolarını dinlemeye öncelik veriyordum, Arap ülkelerinde pek müzik yayını yok, şehirlerarası yollarda hiç yayın yok. Hafza kartındaki şarkıları kaç tur dinledim, hatırlamıyorum, çoğunun sözünü ezberlemişim farketmeden.
 

Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

Persepolis(Taht-ı Cemşid)

İran her köşesinde tarihi derinliğini belli eden bir ülke. Yakın ve uzak geçmişten izler ülkenin çoğu yerinde izlenebiliyor.

Şiraz yakınlarındaki Persepolis de bugünkü İran topraklarını bir dönem yönetmiş Haşimi Hanedanlığı’nın M.Ö. 6. yüzyılda kurduğu şehir. Burası rölyefleri, anıt heykelleri ve sütunlarıyla, arkeoloji meraklısı olmayan insanları bile etkileyecek güzellikte, Ülkenin görülmeye değer biricik kültürel varlıklarından.









 

Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

İran'da karma iklim ve coğrafi özellikler görülse de topraklarının çoğu çöllerden meydana gelmiş. Gezi sırasında önceki sayahatte de yaptığım gibi yolun gidişatını tahmin ettiğim noktalarda araziye girip belii mesafeleri yol dışında katettim.

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]

Çölde gün doğumu ve gün batımı her seferinde fotoğraf çekmekten kendimi alamadığım anlardı.


[attachment=5]









 



Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

çok teşekürler.yeni fotoğraflar ve iran ın gözellikleri için.iyi gezmeler zafer bey.
 

Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

Zafer bey yine birbirinden güzel bilgiler ve kareler,evimin balkonundan dışarı bakıp yaızınız okurken aldığım keyifin eksik olduğunu farkettim ve çay demledim.

Yazd'a giderken gördüğüm, karayolunun yarım kilometre uzağındaki harabe, ne olduğunu öğrenemedim, çevrede soracak insan yoktu.

Telefonumda bir özellik var çektiğiniz fotoğrafı enlem boylam saat tarih gibi bir sürü özelliği ile sizi bilgilendiriyor ve hafızasında öyle tutyor.Aklınızda bulunsun.
 

Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

freegraf' Alıntı:
çok teşekürler.yeni fotoğraflar ve iran ın gözellikleri için.iyi gezmeler zafer bey.

Takip ettiğiniz için teşekkürler, Mehmed Bey.


Havalar ısınmaya başladı artık, Bülent Bey. Hafta sonları fırsat bulup şehirden uzaklaşabilirsiniz dilerim. Fotoğraf makinemde tarih-saat özelliği var, aslında. Fotoğraf üzerinde görünmese de bilgisayarda "exif" bilgisinde görebiliyorum. PDA ile de koordinatlarını tespit edebilirdim. Uğraşmadım ama bazen kullanmak gerek bunları, dediğiniz gibi.
 

Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

Kaşhan’ın konakları.

Tahran’dan güneye inerken transit geçtiğim Kaşhan’a dönüşte girip meşhur konaklarını ziyaret etmeye karar verdim. Burası tarihte bir dönem İran’ın en önemli ticaret merkezlerindenmiş, ticaretten varlık kazanan insanlara ev sahipliği yapmış. Özellikle 1800’lerde Kajar Hanedanlığı döneminde kentin yerel idarecileri ve zengin tüccar aileleri, hayranlık verici konaklar yaptırmış. Bunlara konak demek az kalır aslında, kendi çapında saraylar hepsi de. Beni ülkede gezdiğim, şahların yaptırdığı saraylardan daha çok etkilediler, hepsinin ayrı bir havası var, o yüzden neredeyse sabahtan akşama dört tanesini(Abbasiyan, Ameriha, Borujerdi ve Tabatabey) gezmeme rağmen hiç sıkılmadım.

Abbasiya Hanı’nı gezerken yanıma gelen, adının Ali Rıza olduğunu öğrendiğim 11 yaşındaki bir çocuk Almanca bilip bilmediğimi sordu, biraz uzağında bir hanım bizi takip ediyordu, anneannesiymiş. “Bakalım ardından ne gelecek?” diye merak ederek Ali Rıza’ya Almanca bilmediğimi Almanca cümle kurarak söyleyince kafası karıştı biraz. “ Ama biliyorsun işte. Sana buraların tarihini anlatabilirim istersen.” dedi, başladık dolaşmaya. Çocuk Almanca’yı tamamen kendi gayretleriyle, okul veya kurs dışında sadece kitaplardan öğrenmiş, telaffuzu çok iyiydi, azminden etkilenmiştim.
Birlikte konakları saatlerce dolaştık, tüm bilgileri aklında tutamadığından çoğu yerde emekli öğretmen anneannesinin verdiği sufleleri tercüme ediyordu. Gezinin sonunda, bana bu kadar çok zaman ayırdığından, işi bizim Güneydoğu’daki çocuk rehberler gibi sırf para için yaptığını düşündüm haliyle, yoksa niye uğraşsındı ki? Bir miktar para çıkartıp cebine koymaya kalkıştım engelledi, nezaketinden böyle davrandığını zannedip ısrarla ve zorla cebine koymaya çalıştım parayı, yine iade etti. Ortada kalakalmış, durumu çözmeye çalışırken, bana para karşılığında rehberlik yapmadığını, amacının konuşma pratiği yaparak yabancı dilini geliştirmek olduğunu söyledi. Yanlış anlamadan dolayı ondan ve anneannesinden özür diledim ve kendimi biraz mahçup hissettiğimden, evlerine yemeğe davet ettikleri halde gidemedim.

Kaşhan’dan sonra yoluma devam edip, Tahran ve Kazvin üzerinden Azerbaycan ile İran’ın Hazar Denizi kıyısındaki Astara Sınır Kapısı’na doğru yola koyuldum.









 

Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

[attachment=1]
[attachment=2]

Anadolu'daki eski evlerdeki gibi kadın ve erkek misafirler için ayrı tokmaklar var.

[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]









 



Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland


Gönüllü rehberim Ali Rıza.
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]









 



Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

[attachment=1]
[attachment=2]


İran'da çoğu yerde ana cadde ve sokakların yanında küçük geçitlerin bile levhası var, latin harfleriyle okunuşu da belirtilmiş, yol sormama gerek kalmadı.
[attachment=3]

Gezi boyunca gündüz sıcaklığı 40 derecenin altına pek düşmedi.
[attachment=4]

THY Arap ülkelerinden İran'a, İtalya'dan Balkan ülkelerine kadar tabela reklamlarını yaymış. Son seyahatimde Türkiye'ye dönerken benim valizin kilidini kırmışlar. Bürosuna başvurdum, bakalım tazmin edecekler mi?
[attachment=5]

 

Ynt: Tek Başıma Otomobil ile İran - Azerbaycan - Gürcistan - Ermenistan; 15.500 km Overland

[attachment=1]
[attachment=2]


İran'da çoğu yerde ana cadde ve sokakların yanında küçük geçitlerin bile levhası var, latin harfleriyle okunuşu da belirtilmiş, yol sormama gerek kalmadı.
[attachment=3]

Gezi boyunca gündüz sıcaklığı 40 derecenin altına pek düşmedi.
[attachment=4]

THY Arap ülkelerinden İran'a, İtalya'dan Balkan ülkelerine kadar tabela reklamlarını yaymış. Son seyahatimde Türkiye'ye dönerken benim valizin kilidini kırmışlar. Bürosuna başvurdum, bakalım tazmin edecekler mi?
[attachment=5]