Tekne yedekleme...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ayna Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,285

ayna

varmak değil...gitmek!
Mesajlar
123
Tepkime Puanı
1
Zaman zaman denizde zor durumda kalmış,mazotu bitmiş,pompası hava yapmış,ya da başka sebeplerden dolayı yol gücünden mahrum kalmış teknelerle karşılaşabiliriz....2004 yılında bu şekilde tam 3 tekne ile karşılaşarak havada uygun olduğu için 10hp lik motora sahip tacar teknemle lokomotifin katarını çekmesi gibi pendik limanına tüm bu tekneleri çekmiştim...Çekme esnasında teknelerin birbirine çarparak zarar vermelerini önlemek için aralarında tekne boylarının 3-4 katı kadar mesafe bırakılması uygun olur....Çeki halatları esnemeye müsait olan naylon halatlardan olursa esneme sağlanacağı için teknelerin koçboynuzlarının bağlandığı güverte kaplamalarına zarar gelmez....

Bunlardan başka Daksar personeli olarak uyguladığımız yöntemler belki işinize yarar diye yazıyorum...

Daksar tekne yedekleme prosedürü;
Yedekleme yaptığımızda genellikle halatı daksar botu atar ama halatın nereye ya da ne kadar sağlam biryere bağlanması sorumluluğu tekne sahibine aittir...Hava ya da dalga durumuna göre iki tekne arasına kaloma vermek bot kaptanının vazifesidir.Kullandığımız çeki halatı esnek olduğu için minimum çektiğimiz tekne boyunun 3 katı kaloma veriririz...Hava,yol ya da dalga şartlarına göre kaloma artabilir...Marina içindeki yere kadar çekme yapmayız.Tekneyi marina palamarına teslim ederiz.Barınaklarda tamamen bot kaptanının inisiyatifine kalmış bir şekilde ya barınak girişinde demir attırırız,ya yerine kadar çekeriz ya da tonoz aralıkları çok dar olan yerlerde hava ve çekilen teknenin boyu müsaitse bordabordaya bağlanarak yerine yanaştırırız...

Can emniyeti mevzubahis değilse,sarhoş ve mütecaviz tekne sahiplerini çekmek zorunda değiliz....Buna kararı yine biz botkaptanları verir...

Botumuzun ve personelimizin selameti açısından tehlikeli gördüğümüz yerlere giriş yapmak,batmak üzere olan bir tekneyi yedeklemek,yine biz bot kaptanlarının inisiyatifindedir...

Daksar botundaki kaptanın birinci önceliği (can kurtarmalar hariç) kurtarırken kurtarılacak duruma düşmemektir....
 

Etiketler
Ynt: Tekne yedekleme...

Ve yedekleme yapıldıktan sonra mümkünse teknelerin kaptanlarının dümende olmaları tercih edilir ki sağa sola yalpalamasın diye.
 

Ynt: Tekne yedekleme...

Evet...

eğer ayıklarsa tercih edilen birşey bu...:smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.

BENZER KONULAR



GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,944
Mesajlar
1,526,221
Kayıtlı Üye Sayımız
166,714
Kaydolan Son Üyemiz
rsl54

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst