Ynt: Toyota fj80 yapımına başlama
arkadaşlar akü için açıklma getireyim tecrübe ettim de ( daha doğrusu 2 adet akü 6 ayda bozulunca ) , arabam VX 100 , orjinalinde 90 amperlik akü vardı ,arabaya vinç. ilave aydınlatma ,buzdolabı , vs vs takınca maluk akü ihtiyacı doğdu , arabayı aldığımda ki akünün yanına bir adet daha 90 amperlik taktım , tabi T MAX çift akü sistemi ile birlikte ,bütün yükü ilk aküye verdik ki , ilk akü bitse bile t max taki düğme vasıtası ile ikinciye geçerek mahsur kalmayalım , ilk bir ay güzeldi fakat 2 ayın sonunda benim arabanın orjinal aküsü su koyverdi malum buzdolabının çektiği veya vincin çektiği akım yüzünden şarj ve deşarja dayanamadı bende ikinci akünün yanına aynı markadan bir tane daha koydum oldu elde 2 adet yeni akü ,fakat bir 6 ay sonra aynı filmi yeniden gördüm ilk akü yine cortladı şarj tutmamaya hemen boşalmaya başladı problem aynı ( devamlı sonuna kadar bitip şarz olduğu için dayanmadı ) bu arada kış kamplarında 12 volt ile çalışan battaniye , lamba vs kullandığımız için aküler hemen bitiyordu ,akücüye gittim problemi anlattım sağolsun lar garantiden daha evvel almış olduğum 2 adet 90 amperlik aküleri geri aldılar bende üzerine fark vererek 1 adet mavi ,bir adette sarı optima jel akü aldım , toplamda 55 X 2 = 110 amperlik gücüm oldu eski sistemden her ne kadar 70 amper az güç olduğu gözüksede gerçekte optima akülerin 55 amperlik dayanma ömrü 90 amperlik eski akülerim ile aynı olduğundan hiç sıkıntı çekmiyorum , ayrıca jel olduğu içinde şarz ve deşarz olarak normal akülerden kat be kat daha uzun ömürlü , ve bu sistemi yaklaşık 1,5 senedir kullanıyorum tavsiye ederim