Toyotacılar Muhabbet Köşesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tugsan75 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19,670
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 970,071
Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

arkadaşlar birde sorum olacak resimdeki lastık ebatlarında lastık takarsam aracımda ne gibi sorunlar çıkar yada sorun olurmu araç bj75 98 beygir 3400cc dizel araç

 

Etiketler


Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

yavuz bu işi biliyorsunuz kısa araçlara teknik olarak zaten olmuyor, hılux uygun gibi
 




Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

XXSİLVERADOXX' Alıntı:
yavuz bu işi biliyorsunuz kısa araçlara teknik olarak zaten olmuyor, hılux uygun gibi

Aynen Heytem abi, tecrübeyle sabit Discoda 100 inch aks açıklığı, süratli viraj alırken sanki top yuvarlıyormuş gibi bir his var arabanın arkası önü yok komple dönüyor, Def 110 da aks açıklığı 110 inch (aslında sadece 25 cm fark var), gidişi viraj alışı harika, aynı şey yoldaki tümseklerde hissediliyor Discoda daha lastiğin biri geçmeden öteki çıkıyor tümseğe top gibi zıplayıp atlıyor üzerinden, belki off-road açısından iyi ama düz yolda çok keyif vermiyor. çok dik tepe çıkarkende sırt üstü düşecekmişsin gibi bir his oluşuyor.

Hilux bence çok uygun hem hafif kupalı araç, çamurluk ağızlarıyla falan çok oynamak gerekmez, gereksede arka çamuluk kasada açması kolay, LC de uygun uzunluk açısından ama 4 kapı olan alaçlarda özellikle arka çamurluğu genişletme işi kapıyı kesmekten geçiyor zor iş.

Selamlar
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

biz artic track uygulamalarını inceledik, 80 kasada 44 inç lastikler var , fakat 110 inç aralığa çıkartmışlar uzunluğu
yani 80 kasa bile küçük gelmiş 44 lastiğe
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

pandipieri' Alıntı:
tugsancim senin bir port bagaj projen vardı gezide ahmet usta ile konusacaktin ne yaptin o işi? nasil bir tasarim?

Ahmet abi bu aralar yoğun,enkısa zamanda yapıp gönderecek portbagajı,bekliyorum. ;D
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

XXSİLVERADOXX' Alıntı:
biz artic track uygulamalarını inceledik, 80 kasada 44 inç lastikler var , fakat 110 inç aralığa çıkartmışlar uzunluğu
yani 80 kasa bile küçük gelmiş 44 lastiğe

Bende 4 adet sağlam döküman var o konuda, a-z ye herşeyi fotolayarak anlatmışlar. Disconunda arka dingili 10 inch geri çekmişler, ama genellikle onlar uygulamayı dingili aralığını açıp kupayı kaldırmak şeklinde yapıyolar işlemi, arkasındanda çamurluk ağızlarını açıyorlar , yukarı artikülasyonuda stopluyorlar, Türkiyede böyle aracı yürütmek zor hep kar üstünde düz zeminde gitmek lazım.

Bir başka yöntem daha var vx80 e uygun, tüm bağlantı parçalarını 10-15 cm kadar aşağı taşımak bu en başarılı yöntem Türkiyede kullanılabilir, hatta bir 4runner vardı vx 80 alt yapısına uydurup bağlantıları aşağı taşımışlar fotoları kaybolmadıysa eklerim.
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi


kütüphane gibi adamsın yav , yok, yok yani ,
 



Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

cihanülker' Alıntı:
kütüphane gibi adamsın yav , yok, yok yani ,

;D ;D ;D Senin araba bende olsa 2 ayda 38 lik pabuçlarla yürüyor olurdu , Allah biliyorda vermiyor ;D ;D ;D Umutada söyledim gel senin hilux u bigfoot yapalım dedim dinlemedi. çok uygundu o 2 gün kaldı bende nerdeyse 1 gün hep altındaydım , incele incele nevrim döndü ;D

Türkiyede 38 neden üst sınır ? çünkü onun üzerindeki lastiğin 4 tanesiyle bir arazi aracı alınabiliyorda ondan ;D ;D ;D
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi


yavuz benim arabanın lastikleri 275/70/17 ,,, galiba 31,5 veya 32 denk geliyor , ama ben 305 /75/17 geçeceim herhalde o kaça denk geliyor , o bile zorlayacaktır eminim ,hele hele 38 düşünemiyorum bile
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

XXSİLVERADOXX' Alıntı:
yok abi mesela 87 modelinin disk frem 85 değil falan gibi
mesela faruk abinin 92 model

haytem kardeşim 85 de alsan biraz masrafla makine güzelleşiyo yedek parça sıkıntısı yok yani..
orjinal kalsın istersen kesinlikle 2800 ve 92 modeli tavsiye ederim..
lokman abimizin araç 87 model 2400 idi 3000 motor attı üzerine oldu canavar

 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

cihanülker' Alıntı:
yavuz benim arabanın lastikleri 275/70/17 ,,, galiba 31,5 veya 32 denk geliyor , ama ben 305 /75/17 geçeceim herhalde o kaça denk geliyor , o bile zorlayacaktır eminim ,hele hele 38 düşünemiyorum bile

Babacım önce o 17 janttan kurtul, 15 e düş, hiç olmazsa 16 ya , 17 ler i lastikleriyle birlikte garaja kaldır yazın kullanırsın, 15-16 nın üzerindeki lastikler sıkıntılı, bulması getirtmesi fiyatı hep dezavantaj, yanak mesafesi arttıkça arazideki konforda artıyor.

305 75 17 = Dış çap 35 inch e denk geliyor , bu ebat bulanabilirbir ebat, en azından hummer bunun 16 jantını kullanıyor. Hem yol hem arazi lastiği bulunabilir bu ebatta.

Sende ön dingil sıkıntılı biraz, bağımsız aks çok fazla yükseltmeye müsade etmiyor başka parçalar eklemek lazım. yada tümden ön dingili vx80 e çevirip kurtulmak lazım.
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi


15 jant ofseti kurtarmaz gibime geliyor ama erkanla bakacağız ,bu hafta
 



Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

aşık oldum arabaya : 2000 modellerin konsolu, TD, düz vites, ohlins amortisör v.s. fiyatta 41500€ işe bak. Ohlinslerin fiyatı zaten 20 000€
Burada olsaydı le mans startı gibi oraya doğru koşardık