Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi
simurg2' Alıntı:
benim lastıkler 255x70x16 geçmeyi düşündüğümüz ebat 235x85x16 ama aracı yerden bu değişiklik 2.1 cm etkiliyormuş şaşırdım çok az farkediyormuş eko kardeş senin bilgin varmı bu konuda
Burak'la aynı şey ama yinede yazıyım.
Beyler;
Lastik ebatları belirlenirken,belli tutuş dinamikleri hesap edilerek belirlenir.
Bu ebatlar dışına çıkılırkende bazı kurallara uymak gerekiyor.Neden?
Biz sadece bu aracı çamurda gidicek diye düşünemeyiz,yani bizim için en önemli şey bütün şartlarda optimize edilmiş seyir güvenliği.
Bunu esnetebiliriz fakat belli aralıklarda kalarak.
Bu aralıkların dışına çıkıldığında,farklı disiplinlerdeki sapmalar artık can sıkıcı boyutlara ulaşabiliyor.
Burası işin kısa ve öz olan,temel mantık kısmı
Direk konuya dönersek;
USA de yapılmış Avrupada yapılmış,hiç önemi yok,evet yapılmıştır tabiki ama doğrumu yapılmış,yani yapılan yanlışsa ...
Ordaki adamlar bizden farklı,uzaylı adamlar değil sonuçta. ;D
Yine direk konuaya dönersek
Biz bu tip,hem daraltıp hemde yükseltilme işine pek sıcak bakmıyoruz (belli aralıkların dışına çıkıldığında ve belli koşullarda)
Çünkü bu,özellikle aracın seyir güvenliği ile ilgili bazı disiplinlerde sıkıntı yaratabiliyor.