Toyotacılar Muhabbet Köşesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tugsan75 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19,670
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,044,005
Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Evet, İnsa Special Track uçuk bişey zaten. Bunu kesinlikle düşünmüyorum ;D

 

Etiketler
Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Erkan,
o zaman sonuçta nedir yorumun?
Ben hangisini almalıyım? :

CDM-SUBARU' Alıntı:
Ya pardon pardon,lastik modellerini karıştırdım ben ;D
Yukarda yazdıklarımı unutun lütfen ;D
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi


Gelelim sanaaaaaaa ;D

Yavuz baba,ben işimle ilgili olarak hep sayılara-rakkamlara inanmışımdır ve güvenmişimdir.

Evet baba haklısın,2" tolere ediliyor işte. ;D
Bak adamlar (gerek lastik üreticisi ve gerekse jant üreticisi ve gerekse araç üreticisi ) ne diyor.
32x11,50 R 15 lik lastiği 8"-10" arasına tak kardeşim ama bu lastiğin en verimli olduğu jant ise 9" diyor.Bunu dşındakileride makinaya sok takarsın tabi diyorlar.
Ama biz bunu önermiyoruz diyorlar.Ve tabiki bunu derken rakkamlara bakarak söylüyorlar.Bütün bu rakkamlaraın bir mantığı var baba
Bir sebep sonuç ilişkisi var baba

Bak baba,son cümlen var ya hani sıyrılıyor v.s olan.İzninle bunu şu şekilde düzeltiyim.

Yanlış yapılan lastik-jant kombinasyonlarında ... daha kolay sıyırır diyelim.
Burda önemli olan,lastiğin topuğu,jantın seti ve o setin neye göre yapıldığı v.s dışında.

Lastiğin janta oturmasından sonra,lastik yanağının rakkamsal çalışma aralıkları ve sonuçları...
Yani kısaca;

Geniş lastiğe dar jant takarsan sıkıntı.
lGeniş janta dar lastik takarsan yine sıkıntı.

Çok kısa yine;
İlkinde yanağı içe doğru gerdiğinden omuz deformasyonu ve buna bağlı olarak gerek omuzun ve gerekse direk sırta etkisi dolayısıyla lastiğin sırtının yol stresi karşısında direncinin düşmesi...
Ve yine buna bağlı olarak hadi konumuz M/T olduğundan,omuzların içe doğru fazladan baskı altında olması sonucu,özellikle kanal v.s gibi durumlarda omuzlardan optimum verimin alınamaması...

İkincisinde ise yine;
Bu sefer,yanakları dışa doğru gerdiğinden buna benzer etkiler ...

Yani,lastiğin optimum verimlikte çalışması için (sadece bir kısmı değil,tamamını düşün lütfen,çünkü her bir bölüm başka bir bölümün başka bir şeyini tetikliyor)
Jant-lastik kombinasyonunun belli aralıklarda kalması gerekiyor.

Hem al işte,farklı bişey demiyorumki.
Bende senin gibi (hoş ben demiyorum,üreticiler ve ETRTO diyo ;D ) 2" lik farkı yazmışım zaten. ;D (8" ila 10" arası tak işte diyo adamlar ;D )

Kısa olsun dedim ama inşallah kısa olmuştur. ;D
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi


Canım kardeşim dikkatli gittiğin takdirde devam MT ye

Perşembe günü bende kapadokya yolcusuyum

Bende bu güne kadar arazi araçlarına MT den başka lastik takmadım..

Tabi bu söylevim arazi araçları için geçerli..seninki gibi kardeşim
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Bakkan' Alıntı:
Erkan,
o zaman sonuçta nedir yorumun?
Ben hangisini almalıyım? :

burakçım ,denenmişi deneme kardeşim, illa çamurlarda gezeceğim ,hafiften sert olsun ,günlükte kullanrım diyorsan ,cooper stt,

ama yok günlük kullanırım daha çok arasıra araziye girerim ,çokta derin çamur yapmam diyorsan, yumuşak kardada iş yapar , ıslak asfalt prformansı da çok iyi ,ve hamuru yumuşak isterim dersen , cooper st , çok güzel bir lastik ben kullanıyorum inanılmaz memnunum ,yeni aldığım 35 lastiklerde cooper stt modeli
 



Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Bakkan' Alıntı:
Erkan,
o zaman sonuçta nedir yorumun?
Ben hangisini almalıyım? :

Ya Burak biliyosun ben markalar ve modeller konusunda karşılaştırma felan işlerine girmiyorum.

Ama şöyle bişey söyliyim ben çok kısa ve net olarak.
Ben olsam Cihan'ı dinlerdim diyim,mesaj yerine gitmiş olsun ;D
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

;D Tabi sadece ruhsatında arazi aracı yazanlar var ..

Bunlarıda bir bilen birine erkan paşama sormak lazım.. ;D ;D
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Anladım.
Bu durumda Cooper STT yi hedefliyorum.

 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi


Aynen budur ..
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi


Bakkan' Alıntı:
Anladım.
Bu durumda Cooper STT yi hedefliyorum.

Burak Bey benim lastikler de cooper stt, görüştüğümüzde -görüşebilirsek tabi ;D- incelersiniz iyice

Erkancım bunların kar performansı nasıldır :
 




Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

Tamamdır, iyi olur.

SDC' Alıntı:
Burak Bey benim lastikler de cooper stt, görüştüğümüzde -görüşebilirsek tabi ;D- incelersiniz iyice

Erkancım bunların kar performansı nasıldır :
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

THE FARUK' Alıntı:
;D Tabi sadece ruhsatında arazi aracı yazanlar var ..

Bunlarıda bir bilen birine erkan paşama sormak lazım.. ;D ;D

Konu dışı ama,özledim be abi seni ;D
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

SDC' Alıntı:
Burak Bey benim lastikler de cooper stt, görüştüğümüzde -görüşebilirsek tabi ;D- incelersiniz iyice

Erkancım bunların kar performansı nasıldır :

sevtap , yumuşak karda yol açarak gidersin ,ileri geri şeklinde, ama altı buz olan zemin veya sadece buz zeminde ,sadece güzel dans ederiz ,stt lerle ,tecrübelerimle sabittir
 

Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi



altan bey tam bilgiyi öğreneblmek için şase kodu lazım bana ama şöyle açıklayayım.

toyota land cruiser 80 kasalarda ,ürettiği coğrafyaya, arac tipine ve donanımına göre (fabrika çıkışlı vinç,çeki demiri,çift klima vs gibi) araçlara değişik yay uygulamaları yapmış.
örnek :benim aracı amerikaya üretmiş, yaylarını normalden daha yumuşak ve düşük yapmış..(konfor ağırlıklı)

aşağı eklediğim resimde en sonlarda yazan rakamlar yay yükseklikleri..LH yazanlar şöfor tarafı normalden biraz daha uzun.
yani 443,5 santim yaya sahip olan fzj80 (vx80) de var
469 cm yükseklikteki yaya sahip olan 80 kasada var.

erdoğan abinin yüksekliği 2-2,5 inch (5-6,5 cm) civarındaydı benim anladığım kadarıyla.

biz old man emu marka kit aldık taktık memnunda kaldık,..yukardaki değerlerde yükseldi araç.
ama siz diyorsanız ben toyotanın orjinal yaylarını ve amörtisörlerini alayım (uzun olanlardan) aynı paraya çıkar tahminim.

alttaki resimdede benim aracın 2,5 inch medium yükseltilmiş hali.
selamlar.



 



Ynt: Toyotacılar Muhabbet Köşesi

SDC' Alıntı:
Burak Bey benim lastikler de cooper stt, görüştüğümüzde -görüşebilirsek tabi ;D- incelersiniz iyice

Erkancım bunların kar performansı nasıldır :

Sevtap naber

Kar işi biraz karışık,hemde yok baya bi karışık.İnanılmaz değişkenli bir durum.
Ama şöyle söyliyim kısaca;
Araca,zemine ve pilotaja göre değişken olan bir durum.
Haa ama kişisel fikrimi sorarsan.
Dikkatli bir kullanıcı için sıkıntı olasılığı az.
Ama özellikle benim gibi kar-buz saplantılı biri için ise yetersiz kalır.
İşte burda şu devreye giriyor;
Hani hep diyoruz ya,neyden ne kadar ... diye.İşte böyle ...