Toyotalar İpek Yolunda

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan pandipieri Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 549
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 74,698

Etiketler
Ynt: Toyotalar İpek Yolunda

Çok şükür osman kardeşimizide büyüklerin sözü ile baş göz ettik..

Allah bir yastıkda kocatsın.

Mutlu olsun canlarım.
 


Ynt: Toyotalar İpek Yolunda

Kimse kusura bakmasın ama bu gezi için en ideal araçlar 40, 60 ve 70 serisi araçlar. Yeteri akadar elektronik ve bolca mekanik. Tacikistan'dan geçerken VX100 elektronik arızası olursa ne yaparız düşünsenize.

Bu arada ''yaparız'' yazdım Allah mı söyletiyor ne!!
 

Ynt: Toyotalar İpek Yolunda


Yaparız yaparız da hedef tarih koyup, çalışma grubu oluşturup, görev dagılımı yapmalıyız en başta.
 




Ynt: Toyotalar İpek Yolunda

2011 yılı içinde her tarih benim için uygun. Bu güzargah için hava durumunun en uygun olacağı dönemi seçip hazırlıklara başlamak lazım.
Birde aklımdan, ipek yolunu sadece gidişte araçlarla geçsek dönüşü uçakla yapıp, arabaları gemi ile geri göndersek nasıl olur diye geçiyor.
Yada tam tersi.
 






Ynt: Toyotalar İpek Yolunda

Şükrü başlangıçta toplanmamız biraz zor. Ben libyadayım sen İzmitte, Serkan hocam İzmirde v.b.
İşi sanal ortamda belirli bir aşamaya kadar getirmeliyiz diye düşünüyorum, sonrasında bir şekilde toplanırız tabiiki.

Zaten sponsor adaylarının önüne çıkabilmek için rota, tarih, araç, kişi sayıları v.b. bilgilerin netleşmiş olması lazım.
Uçakla dönüp süreyi kısaltabilirsek, hem sponsor bulmak kolaylaşır hemde geziye katılmaya niyetli arkadaşların izin işleri kolay olur.
Bence bu fırastı kaçırmayalım, hazır ortada böyle güzel bir fikir varken işi sıkı tutup gerçekleştirelim.
 

Ynt: Toyotalar İpek Yolunda

Arkadaşlar planınızın gerçekleşmesi hepimizi mutlu eder. Belki de gelenekselleşir, her 5 yılda bir böyle organizasyonlar olur sitede.

Toyota Motor Corp. gibi bir şirketi sponsor olarak istiyorsunuz. Niye? "10-20 kadar toyota türkiye'den yola çıkıp japonya fabrikasına gidecek" diye... Peki Toyota şirketi bundan ne kazanacak? Ün? Prestij? Sağlamlık ispatı? Bunların hepsi zaten var fazlasıyla Toyota'da. İşin içine biraz sosyal sorumluluk projesi (büyüklüğü sponsor şirketin büyüklüğü ile orantılı olması avantaj) katmanızı tavsiye ederim ki, Toyota bundan nasiplensin. (Toyota'nın gözünden bakın olaya)

Böyle büyük firmaların sponsor olması için öncelikle gezinizin her detayını en ince ayrıntısına kadar hesaplayıp, bir klasör haline getirmelisiniz, bir etüt yaparak burada şirketin kazanacağı değerleri belirtmeniz gerekir.

Ayrıca hazırlayacağınız klasörde
- İkmal ve lojistik destek ile ilgili ayrıntılar
- Konaklama yerleri ve şekli,
- Kullanılacak olan medya ile ilgili ayrıntılar (Gezi yazısının çıkacağı gazetelerden tutun da, o gazetelerin tirajları, yanınıza alacağınız çekim ekibi, kullanılacak kamera, ışık, ses masası ekipmanları ile bunları barındıracak bir araç)
- Toplamda masraf ve bunların dağılımı

gibi bir çok detayı hazırlamanızı öneririm.

Umarım söylediklerimi yanlış anlamazsınız. Keşke izin sürem yeterli olsa da ben de aranızda olsam.
Saygılar...
Sertan USTAOĞLU
 

Ynt: Toyotalar İpek Yolunda

ilk nerden başlamalı ona karar verip yapılacak işlerin bir yol harıtasını çıkarmak lazım organizasyonun her aşamasında yer almak neresinde olursa olsun şöfor koltuğu tedarıkçı el sallayan hepsine varım gezi için istanbul izmir ankara antalya ekipleri oluşturulup hergrup bir yerden başlar yada ona göre plan yapılır ne dersiniz
 

Ynt: Toyotalar İpek Yolunda

Sedat sana katılıyorum, benim arkadaşlarım da motorla Katmandu ya gidip motorları dönüşte gemiye verdiler, kendileri uçakla döndü. Böyle olursa sadece gidiş için max 30 gün hem rahat, hemde verimli olur bence. Ayrıca benim gibi izin alma durumu olanlar için daha rahat olur. Yani ben 30 gün olursa kesin gelirim, FJ40 la ya da co-pilot (kabul eden olursa tabi)
olarak.
Heyecen başladı.

 

Ynt: Toyotalar İpek Yolunda

burak kardeş malzemeci ko pilot lastıkçi araçla araçsız hazırlık aşamasında hertürlü varım gitsemde gidemesemde ben yılık izinleri biriktirmeye başladım iki yıllık cepte zaten
 



Ynt: Toyotalar İpek Yolunda

O zaman ufak ufak rota ile ilgili muhabbete başlayalım derim.
Bildiğim kadarı ile orjinal rota üzerindeki ülkeler Türkiye, Suriye, Irak, İran, Türkmenistan, Özbekistan, Tacikistan, ve Çin. Bazı yan ticaret rotaları da mevcut. Ama orjinale yakın kalmaya çalışılır diye düşünüyorum. Maalesef Irak'tan geçilemeyeceği için İran'dan başlanır.