Türkiye Gezisi Için Landrover Mantıklı Mı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ilterguvenc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,842

ilterguvenc

Ana Kamp
Mesajlar
29
Tepkime Puanı
5
Merhaba değerli arkadaşlar;
Türkiye gezimi planlayıp gezi aracıma land rover defender üstünde karar verdim.

Türkiye gezisi için 4x4 mantıklı mıdır?

Bir arazi aracından beklentim şunlar;
-Minumun seviyede yakıt
-Uzun yol
-Arkası kapalı olması
-Teknik işler işe az uğraştıracak olması veya uğraştırdığında öğrenebilmesi kolay olanlar.
-Parça fiyatları ekonomik olması ve bulunabiliyor olması.

Bu durumda 2.el almak mantıklı gözüküyor...Gaziantep'ten 4x4 kullanıcısı varsa kendileri ile bir haftasonu kahve içmeye yok demem

Son olarak;
Bu araçların vergileri,muane,egsoz gibi ücretleri ne kadar ve hangi periyotlarda yapılıyor.
 

Etiketler


Uzun yol için lpg bulma sorununu düşünürsek dizel olması daha doğru gibi. Ama dizelinde hangi motor diye bir sorusu var ki dipsiz kuyu


SM-G530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Uzun yol için lpg bulma sorununu düşünürsek dizel olması daha doğru gibi. Ama dizelinde hangi motor diye bir sorusu var ki dipsiz kuyu


SM-G530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Gerçekten yeni başlayanlar için bir uçsuz bucaksız bir serüven.Land rover defender araştırması yapmak kadar zor şey yok.Çünkü fazla kaynak yok , yeniyim arabadan pek anlamam.Neyse hocam
Size de bir sorum var sağlam bir defender için kaç bin tl gözden çıkarmam gerek?
 



Siz bu işe ne kadar bütçe ayiracaksiniz ordan başlamak lazım arayışa

SM-G530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Siz bu işe ne kadar bütçe ayiracaksiniz ordan başlamak lazım arayışa

SM-G530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Önümde 3-4 yıl birikim yapmayı düşünüyorum,Ne kadar ayırmadan ziyade örneğin sağlam uygun gördüğüm bir land rover görsem 80bin tlye yine alırım.Bunun yanında bir süre sonra parçaları değiştirmek gerekecek buna da ek olarak bir birikim yapmak lazım.Ben toplamda 75bintlyi gözden çıkardım.
 

Merhabalar.

Öncelikle yakıt ve uzun yol için konfor bizim araçlarımızda kesinlikle olmayan şeyler

Onun dışında arkası kapalı teknik işlerle uğraştırıyor ama öğrenmesi zor değil bence. Bir miktar kan ter ve göz yaşı döktükten sonra gözün kapalı arabayı söküp toplar hale geliniyor kısa sürede.

Parçalar ekonomik bulması kolay ve bazı başka model araçların parçaları da uyarlanabiliyor.

Vergi olarak 78 model 2,5 benzinli seri 3 ümün yıllık vergisi 420 tl.
Muayene bazı araçlar otomobil bazıları kamyonet geçtiği için ruhsatta otomobilde 2 kamyonette 1 yıl.
Egzoz muayenem geçti fakat araç şuan yattığından yaptırmadım 50 tl civarı birşey oda.

Yerli ve yabancı forumlarda gördüğüm genel motor tercihi ve memnuniyet 200 tdidan yana.

Olur da ileride araç değiştirmeyi düşünürsem ki hatun beni vurur benimde tercihim 200 tdi olacak.
 

Yorumun için teşekkür edeirm , bir çok konuda aklımda ki sorulara yanıt verdiniz.
 

Bizimde böyle bir düşüncemiz var ve Defender ile düşünüyoruz. 4 yıldır aktif olarak da geziyoruz deniyoruz. Türkiyenin %70 i bitti sayılır.

2.5 benzin
200tdi
Ve en son 2.5 düz dizel kullanıyorum.

İçlerinde en çok hoşuma gideni düz dizel oldu.

Aklınızdaki sorulara yardımcı olabilirsek ne mutlu.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Emre abi genelde 200 tdi i öneriyor beğeniyor herkes neden düz dizel desem.
 

Düz dizel en az arıza ile 1nci sırada. Dayanıklılık ve sağlamlık açısından eğer dünya turu vs düşünüyorsan aracında arayacağın ilk 2 özellik.

Turbo modellerde timing/zamanlama/devir sorunu var bunu herkes biliyor.

Traktör parçası ile tamir edebilirsin. Yakıt seçmez. Akşam patates kızart sabah dök yağını depoya yola devam.

Daha yazabilirim istersen


SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Bu arafa 200tdi kullandığımı ve aracın canına okuduğumu da az çok biliyorsun. Önermiyor değilim fakat dünya turu dediğinde işler değişir.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Tecrübenden sordum zaten kullanmadığın bi v8 kaldı

Arıza konusunda en problemsizin düz dizel en sorunlununda benzinli olduğunu okumuştum.

Maksimum hız ve performans açısından kıyaslarsak arada fark çok fazla mı ?

Valla yurtdışında millet kızartma yağlarından kendi dizelini üretip kullanıyor.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

En sorunlu benzin bence doğru. Ateşleme sıkıntısı oluyor genelde sorun ve distrübütör kapağı çatlıyor zırt pırt.

Lpg ayarı sıkıntı.

Turboların düz yoldaki performansı elbette daha iyi. Fakat fark 1 vites. Düz dizel 3 te çıkıyorsa turbo 4 te çıkıyor rampayı. 3 te 40 yerine 4 te 80 demek aslında bu. Ciddi bir fark.

Hararet konusunu saymazsak tabi


SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Vay canına kaç paragraf bilgi yumağı , hepsini okudum hangi araç ve yakıt tipinde seçim yapacağıma karar verdim.Peki sahibinden.com'dan araç alırken nelere dikkat etmeliyiz?Anlamayan birisi için kuyu gibi , en azından araç alırken şunlara şunlara ve şunlara dikkat et gibisinden.
 
Son düzenleme: