Yaklaşık bir yıldır siteyi takip edip,bu sitede Unimog hastalığına yakalanan ve sitedeki Unimog fotoğraflarını saatlerce hayran hayran izleyen biri olarak sizleri de kendi Unimog'umun yenilenme aşamalarından mahrum bırakmamak istedim.
Herşeyden önce bana Unimog'la ilgili değerli bilgiler veren,bu aracı kat kat fazla sevdiren ve sonunda satın almamı sağlayan Bülent Doyal'a sonsuz teşekkürler.
Av meraklısı biri olarak internette Atv ve onu taşıyabileceğim bir 4x4 araç ararken birden Unimog'lara rastladım.Bir iki aramadan sonra Gezenbilir sitesini buldum ve işte o gün bu hastalığa yakalandımKaç modeli vardır, hangileri iyidir vs derken 406 da karar kıldım ve Gezenbilir e bir mesaj yazdım.Sağolsun Bülent bey telefon etti ve bir tane satılık 406 olduğunu söyledi ve uzun uzun özelliklerini anlattı.Çok geçmeden İzmir 'den İstanbul'a aracı görmeye gittim.Bülent Bey aracın MTA'dan çıktığı gibi durduğunu söylediği için açıkçası neyle karşılaşacağımı pek te kestiremedim.Sonunda buluştuk ve aracın başına gittik.
[attachment=5]
Arabalardan ve tamirden çok ta anlamayan biri olarak aracı görünce gözüm biraz korktu ama o güleryüzlü arabaya kanım hemen ısındı.Uzun uzun tüm özelliklerini dinledikten sonra düşünmek için biraz vakit isteyip İzmir'e döndüm.
Bir hafta düşündükten sonra ufak bir pazarlıkla sonunda bir Unimog sahibi oldum.
Bülent bey lastikleri büyük jantlı lastiklerle değiştirip, vinç parçaları ve kasanın yeni kapakları gibi malzemeleri de yükleyip kamyonu İzmir'e yola çıkardı.
Ertesi gün Sabah saat 10.00 gibi kamyonu karşıladık.İzmir 2. sanayi sitesinde yakın dostum Mert Kut 'un amcasının dükkanına indirmeye karar verdik.Böylece biz tamirci araştırırken sağlam bir yerde duracaktı.
2.sitede bir kamyon rampası olduğunu öğrendik ve ordan indirmeye karar verdik. Hakan ben ve Bülent abi diye bir dostumuz rampanın başına geldik ve malesef aracın frenlerinin boş olduğunu farkettik.Tabi bu arada rampanın düzlüğüne indirmiş bulunduk aracı.
[attachment=3]
Bir tamirci çağırdık ve frenleri tamir ettirdik.Ben nasılsa tamir oldu diye bir sevinçle aracın üzerine çıktım.Frenleri kontrol ettim.Tutuyor gibiydi.Aracı yavaşça aşağıya doğru saldım.Bir de farkettim ki frenler tutmuyor.O an ömrümden 5 yıl gitti Arkadaki park edilmiş üzerlerine ilerlediğim 2 mercedes i düşünürken ana vitesi boşa aldım, ileri geri vitesini ileri takıp tekrar ana vitesi bir e taktım ve debriyajı saldım.Birden durdum.Tabi bütün bunları ilk kez kullandığım bir arabada nasıl akıl ettim bi ben bi allah biliyor Hakan'ın yüz ifademe attığı kahkahalar da hala gözümün önünde.
Aracı sağ salim indirdikten sonra boyayı bayımı nerde yaptıracağımızı düşünürken aklımıza 6. sitede hakan diye bir arkadaşımız geldi.Hakan'ın oto ses sistemleri üzerine bir dükkanı var ve araba toplama konusunda da tecrübesi çok.Onunla görüşüp Mert'le beraber aracı oraya götürmeye karar verdik.Aracın motorunda yürüyeninde bir sorun yok ama uzun zamandır kullanılmadığı için ufak bir korku vardı içimizde yolda kalır mıyız diye.Birbirimizden cesaret alıp çıktık yola.
Ahh ahh gözüme kestirdiydim onu Bağcılar Sanayi Sitesi'nde ilk gördüğümde.. hatta fotolarını dahi çektiydim de vakit bulup satılık mı değil mi diye soramamıştım.
Hayrılısı olsun. Ben aracı gördüm az biraz kaporta bakımı ile cillop gibi olur. şasesi falan çok diri duruyordu.
güle güle kullanın çok güzel bir araç.